Gå til innhold

Aldersforskjell hos ektefeller er statistisk sett oftest 2-3 år (til dere 40-50 årige menn som tror dere skal få yngre partner=

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei, 6 år yngre.

Anonymkode: cda22...ee5

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjenner en mann på 45 år som er veldig kjekk og holder seg godt. Han har veldig bra jobb og tjener godt. 

Han møtte en 12 år yngre dame som han har vært sammen med i noen år nå. Hun har slev god utdannelse og tjener bra, og de er litt likesinnede. 

Anonymkode: aedd1...afa

• Liker 22
Skrevet

Frode Thuen skrev nylig noe om dette. Det kan stemme at aldersforskjellen ikke er så stor i snitt, men der hvor aldersforskjellen er  stor er det mye vanligere at mannen er eldst.

Det er mye vanligere at en 50 årig mann er sammen med en kvinne på 40 enn omvendt.

Beklager, TS. 

https://www.aftenposten.no/amagasinet/i/zgaM6b/psykolog-frode-thuen-er-idealet-for-godt-voksne-aa-ha-en-yngre-partner

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 42 og kunne aldri tenkt meg å bli sammen med en mann på over 50, uansett hvor godt han holdt seg og hvor mye penger han har. Hva ser dere i så gamle menn (bortsett fra at de selvfølgelig kan ha en bra personlighet, men det gjelder jo også menn på min egen alder)? 

Anonymkode: b9b50...1f5

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 3 år eldre enn samboer. (Jeg er kvinne). 

Vært i forhold med en som var 5 år eldre enn meg, og 6 år yngre, var ikke alderen det sto mest på. 

Anonymkode: f2e98...0f5

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Han er et år yngre en meg. 

Anonymkode: f6878...e0d

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Mannen min er 10 år eldre enn meg. Har det veldig fint, vi. :) 

Anonymkode: f164e...4b4

• Liker 21
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Jeg kjenner en mann på 45 år som er veldig kjekk og holder seg godt. Han har veldig bra jobb og tjener godt. 

Han møtte en 12 år yngre dame som han har vært sammen med i noen år nå. Hun har slev god utdannelse og tjener bra, og de er litt likesinnede. 

Anonymkode: aedd1...afa

Samme her. Vet om en på 47 som er sammen med en kvinne på 33. Jeg kjenner dem ikke personlig, men venninna mi liker begge to veldig godt. tror de går veldig mye i fjellet sammen, har møtt dem flere ganger.

Anonymkode: b4ff1...608

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet

Her i huset bryr vi oss ikke om den statistikken, da jeg er åtte år eldre enn han. 

Anonymkode: a63d5...9b3

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 7 år yngre enn sambo.. Søstra mi er 4 år yngre enn kjæresten. Største aldersforskjellen jeg vet om der kvinnen er yngst er 13. 

Anonymkode: 9cba7...22b

• Liker 10
Skrevet

At forskjellen som oftest er noen få år utelukker jo ikke at den er mange tilfeller der den også er større. 
Men klart, normen er at han er litt eldre enn henne, men ikke veldig mye. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Det er vanligst med liten aldersforskjell, men det finnes unntak. De med stor møter aldersutfordringer når de blir eldre. Ang ref til menn som ønsker veldig unge partnere, så får de bare ha den preferansen for min del. Jeg vil ikke ha en mye eldre mann selv og heller ikke en jevngammel mann som søker en mye yngre. Jeg er neppe alene om dette. 

Anonymkode: 087db...d53

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Herregud så mange bitre tråder om aldersforskjell i det siste...

Skjønner det er trist å ha blitt vraket for en yngre kvinne. Hvis det ikke er tilfellet her, hva med å la være å bry seg om andre menneskers relasjoner???

Hva raker det deg om andre mennesker har aldersforskjell i forholdet?

Anonymkode: 321ef...38d

• Liker 39
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 34, min mann er 47. Så 13 år her ☺️

Anonymkode: d3a3d...a6a

• Liker 19
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 5 år eldre enn mannen min.

Anonymkode: 574ae...1f1

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg er 42 og kunne aldri tenkt meg å bli sammen med en mann på over 50, uansett hvor godt han holdt seg og hvor mye penger han har. Hva ser dere i så gamle menn (bortsett fra at de selvfølgelig kan ha en bra personlighet, men det gjelder jo også menn på min egen alder)? 

Anonymkode: b9b50...1f5

Jeg er helt enig. Men det må også sies at når man ønsker en jevnaldrende partner så har man siler ut utvalget ganske mye og mange vil nok ha vanskeligheter med å finne en parter. Jeg var singel i mange år og hadde det som en vedtatt og opplest "sannhet" at jeg passet best med en partner på min egen alder. Det var først da jeg justerte dette kravet at jeg møtte en mann. Han er riktignok 5 år yngre, men likevel. 

Jeg tror nok at damene som velger en eldre mann gjør det fordi de ikke finner en jevnaldrende. Jeg tror dette spesielt gjelder kvinner som ønsker familie i relativt ung alder. 

Anonymkode: 80ca7...e60

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er vanligst med liten aldersforskjell, men det finnes unntak. De med stor møter aldersutfordringer når de blir eldre. Ang ref til menn som ønsker veldig unge partnere, så får de bare ha den preferansen for min del. Jeg vil ikke ha en mye eldre mann selv og heller ikke en jevngammel mann som søker en mye yngre. Jeg er neppe alene om dette. 

Anonymkode: 087db...d53

Nå søker de fleste ikke etter en yngre/eldre partner spesifikt, men hvis man først treffer noen som er yngre/eldre det faktisk klaffer med, så velger noen å satse fremfor å kaste vekk noe som kunne ha blitt bra. 

Anonymkode: aa463...634

• Liker 20
AnonymBruker
Skrevet

Har det vært en eksplosjon av ufrivillig single kvinner på 40-50 de siste årene eller noe sånn? Virker å være så fryktelig mange av disse trådene og innleggene for tiden, som skal belære menn på 40-50 om at de skal foretrekke kvinner på 40-50.

Anonymkode: 40a6e...23b

• Liker 33

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...