zemer Skrevet 10. juni 2021 #1 Skrevet 10. juni 2021 Hvorfor? Tar da mer enn ett par timer før testen slår ut positivt?
Gjest Saph Skrevet 10. juni 2021 #2 Skrevet 10. juni 2021 zemer skrev (1 minutt siden): Hvorfor? Tar da mer enn ett par timer før testen slår ut positivt? Tar en halvtimes tid med hurtigtesten.
zemer Skrevet 10. juni 2021 Forfatter #3 Skrevet 10. juni 2021 Saph skrev (2 minutter siden): Tar en halvtimes tid med hurtigtesten. Vet det. Si en ankommer Sverige kl 12 drar igjen kl 16, ingen test slår ut pos på noen få timer. Skulle den være pos så var du smittet før du dro. 1
Gjest Saph Skrevet 10. juni 2021 #4 Skrevet 10. juni 2021 zemer skrev (1 minutt siden): Vet det. Si en ankommer Sverige kl 12 drar igjen kl 16, ingen test slår ut pos på noen få timer. Skulle den være pos så var du smittet før du dro. Sånn ja. Da misforsto jeg hva du mente. Det kan hende det har med smittesporing å gjøre at de tester.
DaddyDom Skrevet 10. juni 2021 #5 Skrevet 10. juni 2021 BRANNFAKKEL! Når Harryhandelen er på ca 13mrd så mener jeg at nå i pandemien burde vi ha lært hvor viktig det er å holde dette hos oss i Norge. Man burde satt kvoten på verdi til 1000kr ved korte opphold. Lange opphold burde vært redusert til 3000kr. Redusert avgifter her hjemme (20% lavere avgift) og redusert mva sats på mat og drikke med 2 prosentpoeng. Det er jo null poeng med skattefritak på varer kjøpt i utlandet egentlig. Det er en gammel regel fra tidligere for å lette grensekontroll. Men utrolig mye idag er tillitsbasert uansett (f.eks skatteoppgjøret). Og ikke minst at man da betaler skatter til ett annet land som man aldri får gode i retur for. 2
rosemarin Skrevet 11. juni 2021 #6 Skrevet 11. juni 2021 Kjenner jeg blir provosert over at man skal bruke masse ressurser og hurtigtester på å teste folk som må over grensa for å kjøpe Pepsi Max, istedet for å gi hurtigtester og ressurser til feks skoler og barnehager, der man er mange tett sammen med litt bedre grunn og nødvendighet enn billig pølse. 7
Justlooking Skrevet 11. juni 2021 #8 Skrevet 11. juni 2021 rosemarin skrev (3 timer siden): Kjenner jeg blir provosert over at man skal bruke masse ressurser og hurtigtester på å teste folk som må over grensa for å kjøpe Pepsi Max, istedet for å gi hurtigtester og ressurser til feks skoler og barnehager, der man er mange tett sammen med litt bedre grunn og nødvendighet enn billig pølse. Var litt morsomt i dag med kjempekøer ved Svinesund. Noen skrev i en tråd at det ville komme bilder og intervjuer av de som harryhandlet ved første mulighet. Og det skjedde selvsagt 😊 Alle de uegoistiske som såkalt tok vaksinen kun for andre er kjappe på foten for å kunne reise både på harryhandel og syden 😊 1
tussi84 Skrevet 11. juni 2021 #9 Skrevet 11. juni 2021 Tullete å teste fullvaksinerte mener nå jeg, så lenge de ikke har symptomer. Ja da vet at noen få vaksinerte kan få corona all like vel uten å ha symptomer, men det er kun noen få iht til alle som blir vaksinert. Det virker ikke som myndighetene har tro på at vaksinene virker til tross for at forskning viser at den er meget effektiv. Bort med karantene regler for fullvaksinerte, og bort med munnbindet av samme grunn. Også ingen testing ned mindre du har symptomer. 2
Anbefalte innlegg