Gå til innhold

Synd så mange tror en partner/barn/familie er løsningen på livet.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er voksen selv nå, litt lei av de rundt meg som maser om at jeg må få en mann. Få barn, "da ordner alt seg"

Alle drømmer ikke om samfunnsmalen, hvordan vi skal leve.

Mange mener de ordner seg snart....da svarer jeg: Hva er det som ordner seg? Joda, at du får en mann og barn. Da svarer jeg tilbake: Det er jo ikke noe orden, eller noe jeg ønsker.

Da blir det sure miner.

Tror jeg må kutte ut noen rundt meg for å få det bedre, slippe å høre maset. Trives som enslig, jeg har hatt flere kjærester. Helt ok det, men kunne ikke tenke meg barn og ekteskap. Liker friheten, vandt med å reise mye og jobbe.

Anonymkode: 200b2...304

• Liker 12
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Da får du gjøre det sånn. 

Anonymkode: 774e1...c38

Skrevet

Skjønner deg godt. Det er mange argumenter på Kg for hvorfor man skal forbli singel!

Kvinner som klager over husvask, kontrollerende og sjalu menn, psykisk og fysisk vold og i det hele tatt ikke har kontroll på livet sitt eller styrke til å ta egne valg.

Mulig 1950 savner dem. Jeg digger at kvinner velger det gode liv og velger å være selvstendig - med eller uten partner.

• Liker 6
Skrevet

Gjør som du selv vil. Vi lever i 2021 - kvinner er selvstendige og likestilte med menn. Du behøver verken mann eller barn dersom du ikke ønsker deg det.

• Liker 3
Skrevet

Alle må lære på sin måte. Ikke stress med mann og barn. Reis og se ting. Når du er lei, eller når alder og tanker henter deg, vil du ha andre ting du bryr deg om. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du ikke ønsker mann og barn, så skaffer du deg ikke mann og barn. Livet er det du gjør det til sjøl. Jeg ønsket meg mann og barn, og det har jeg fått. Er fornøyd med det valget, fordi det passet for meg. Min beste venninne vil ikke ha noen av delene, men elsker å være "tante" til mine barn, det passer best for henne 😊  

Anonymkode: 1209a...476

• Liker 6
Skrevet

Helt rett TS. Hold deg søt, og unngå 'kjerringfella' der du maser giftemål på en mann som helst vil være kjærester noen dager i uka.

Man leser ikke om annet enn ulykkelige gidte kvinner her på forumet, så ... Det så...

Ps: håper du ikke blir ensom på eldre dager.

AnonymBruker
Skrevet
Realverdien skrev (12 minutter siden):

Helt rett TS. Hold deg søt, og unngå 'kjerringfella' der du maser giftemål på en mann som helst vil være kjærester noen dager i uka.

Man leser ikke om annet enn ulykkelige gidte kvinner her på forumet, så ... Det så...

Ps: håper du ikke blir ensom på eldre dager.

OKay..

Anonymkode: 972ee...711

AnonymBruker
Skrevet

Så heldig du er som kan jobbe mye og reise mye !  Mange er tydeligvis misunnelige på deg .

Anonymkode: ba930...67b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Folk pleier å si at alle fortjener kjærlighet, men jeg mener at ja, man fortjener kjærlighet, den fins i forskjellige former og det er ikke fasitsvar på hvem den kommer fra. Det kan være katta, hunden, vennina ja hvem som helst. Ikke alle passer å være sammen med noen. Noen mennesker er bare en whole shit å takle så da det er kanskje bedre at noen av oss lever singelt og velger det livet de vil ha. Ikke alle orker forhold, barn, husstell og alt som er. Lev livet ditt du :-) 

Anonymkode: fef48...92c

AnonymBruker
Skrevet

Når man får barn så ordner ikke en dritt seg, du får bare masse mer problemer og ansvar i livet! Nei takk!

En mann kan være fint da, da kan man gjøre ting sammen

Anonymkode: 2ab1f...2f2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Er voksen selv nå, litt lei av de rundt meg som maser om at jeg må få en mann. Få barn, "da ordner alt seg"

Alle drømmer ikke om samfunnsmalen, hvordan vi skal leve.

Mange mener de ordner seg snart....da svarer jeg: Hva er det som ordner seg? Joda, at du får en mann og barn. Da svarer jeg tilbake: Det er jo ikke noe orden, eller noe jeg ønsker.

Da blir det sure miner.

Tror jeg må kutte ut noen rundt meg for å få det bedre, slippe å høre maset. Trives som enslig, jeg har hatt flere kjærester. Helt ok det, men kunne ikke tenke meg barn og ekteskap. Liker friheten, vandt med å reise mye og jobbe.

Kan jo en mann uten å gifte seg liksom. 

Anonymkode: 2ab1f...2f2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hei, takk for svar.

Mange spiller på det med ensomhet, det har jeg aldri opplevd. Har mange venner og bekjente. Opplever mer at de i forhold er mer ensomme, de blir ikke sett av sin partner. Mister også venner etter de har gått inn i forhold/ekteskap, pga da holder man seg mer til flokken innad.

Ensom som gammel er jeg ikke redd for 🙂 Har ikke tenkt meg på noe sykehjem, da avslutter jeg heller selv. Myten med å få besøk på et sykehjem er ganske dårlig, svært få for mye besøk der. Er ofte til bursdag eller høytider, dette vet jeg mye om pga mitt yrke.

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...