AnonymBruker Skrevet 10. juni 2021 #1 Del Skrevet 10. juni 2021 Hei. Jeg skulle prøve å bleke noen klær, ei hvit bukse som er blitt gulaktig i fargen, og en hvit genser som var blitt grålig og hadde svarte flekker på seg fra vaskemaskinen. Jeg la klærne i ei bøtte med 1 dl klorin og resten vann i 1 time. Når jeg tok den ut og skulle legge di u vaskemaskinen syntes jeg ikke de var blitt noe hvitere 😅 flekkene på genseren så ut som de var blitt litt bedre men ikke borte.. Leste en plass at Klor er sterkere enn Klorin.. men andre plasser så står det at disse tingene er det samme 😒 vet noen av dere?? Hvor kjøper man isåfall KLOR som er sterkere? Anonymkode: ac5fd...504 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2021 #2 Del Skrevet 10. juni 2021 Vanlig klor, klorin er utvannet blanding Anonymkode: df36a...105 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2021 #3 Del Skrevet 10. juni 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Vanlig klor, klorin er utvannet blanding Anonymkode: df36a...105 Åja .. så da hadde det virket mye bedre å bleket klærna med vanlig klor da 😕😕 huff 😅 Ts Anonymkode: ac5fd...504 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2021 #4 Del Skrevet 10. juni 2021 Både ja og nei. For vanlige forbrukere er det det samme og egentlig snakker de om stoffet hypokloritt. Klorin er et varemerke med ca 5 % av det aktive stoffet hypokloritt og når man som forbruker snakker om klor mener man egentlig hypokloritt. Hypokloritt er veldig reaktivt og kan brukes som blekemiddel og til desinfisering. Tror ikke vanlige forbrukere får kjøpt hypokloritt i sterkere konsentrasjon enn 5 %, men jeg kan ta feil der. Når kjemikere sier klor mener de enten grunnstoffet klor eller klorgass. Begge er noe annet enn hypokloritt. Obs ikke bland hypokloritt-holdige vaskemidler som Klorin med salmiakk. Da lages det giftig klorgass. Anonymkode: d007e...10f 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2021 #5 Del Skrevet 10. juni 2021 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Hei. Jeg skulle prøve å bleke noen klær, ei hvit bukse som er blitt gulaktig i fargen, og en hvit genser som var blitt grålig og hadde svarte flekker på seg fra vaskemaskinen. Jeg la klærne i ei bøtte med 1 dl klorin og resten vann i 1 time. Når jeg tok den ut og skulle legge di u vaskemaskinen syntes jeg ikke de var blitt noe hvitere 😅 flekkene på genseren så ut som de var blitt litt bedre men ikke borte.. Leste en plass at Klor er sterkere enn Klorin.. men andre plasser så står det at disse tingene er det samme 😒 vet noen av dere?? Hvor kjøper man isåfall KLOR som er sterkere? Anonymkode: ac5fd...504 Ja, klor er ikke "in" 😂 Anonymkode: 14b57...b07 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2021 #6 Del Skrevet 11. juni 2021 Du trenger ikke sterkere, du må bare bruke mer klorin i forhold til vann. Anonymkode: ae834...6bd 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2021 #7 Del Skrevet 11. juni 2021 AnonymBruker skrev (23 timer siden): ei hvit bukse , og en hvit genser Er klærne laget av bomull? Anonymkode: 24012...7ef Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2021 #8 Del Skrevet 11. juni 2021 Prøv med 2-4dl og kun på 100% bomull og evt. ull, andre plastikk-stoffer vil lage en kjemisk reaksjon og du får rare resultater som f.eks at det blir flekkete eller at alt blir rosa. La det ligge en times tid eller to. Også greit å skifte vann/klor meloom plaggene om du skal bleke mye. Anonymkode: 2e15c...f9a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2021 #9 Del Skrevet 13. juni 2021 AnonymBruker skrev (På 11.6.2021 den 21.09): Er klærne laget av bomull? Anonymkode: 24012...7ef Ja klærne er mellom 95-100% bomull av de jeg har bleket til nå. Har hørt at kun klær laget av bomull kan blekes. Ts Anonymkode: ac5fd...504 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2021 #10 Del Skrevet 13. juni 2021 AnonymBruker skrev (På 11.6.2021 den 7.43): Du trenger ikke sterkere, du må bare bruke mer klorin i forhold til vann. Anonymkode: ae834...6bd Og hva vil det si?😅 på flaska mi med Klorin står det at man kan bruke 1/2 dl klor til 10 liter vann. Jeg brukte den ene gangen 1 dl vann i ei stor bøtte, og een andre gangen brukte jeg 2 dl vann til ei stor bøtte. 😝 Ts Anonymkode: ac5fd...504 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå