Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. 

Jeg leter etter illustratør til en barnebok jeg har jobbet med lenge. 

Men hvordan markedsfører illustratører seg. Jeg har heller ikke budsjett til å betale store summer til kjente illustrastører, så skulle gjerne funnet noen som ikke er så kjent, og derfor ikke skal ha 40.000 for et prosjekt. 

Tips til hvor jeg kan finne disse? Har sett på diverse grupper på facebook, men det går mye i det samme, og da spesielt portretter. Vanskelig å få en feeling av tegnerens unike tegnestil når det er kopier av bilder fra nettet som tegnes. Er også med i en gruppe for tegneserietegnere, men dette er jo heller ikke helt hva jeg er ute etter, og de tegner med typisk tegneserie uttrykk, natulig nok.

Anonymkode: 8dd44...922

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Skal du gi ut boken selv? Hvis du skal sende den til forlag finner forlaget illustratør for deg hvis boken blir antatt. Illustratører kan du ellers finne på Instagram- mange viser seg frem der. 

Anonymkode: 145a9...f84

AnonymBruker
Skrevet

Hva med å søke opp de som tar utdanning innen faget? Finne ut hvilke skoler eller kunstakademier som finnes, begynne å spørre der?

Eller søk opp Maria Gamst eller Kine Kjær fra Tromsø, de er illustratører. Og om de ikke kan, du syns de er for dyr eller noe, så har de kanskje tips til deg.

Lykke til! 

Anonymkode: d2a81...49b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Skal du gi ut boken selv? Hvis du skal sende den til forlag finner forlaget illustratør for deg hvis boken blir antatt. Illustratører kan du ellers finne på Instagram- mange viser seg frem der. 

Anonymkode: 145a9...f84

Jeg vil sende boken til forlag først, blir den ikke angitt vil jeg gi den ut selv. 

En jeg kjenner fikk beskjed fra ett mindre forlag om å selv finne illustratør. Dette er fordi illustratøren gjerne skal være med i prosessen, da det ofte gir en bedre bok med større helhet, samt at illustratøren skal skape noe som passer forfatterens visjon. Da kan ikke hvilken som helst illustratør velges. 

Men dette varierer kanskje fra forlag til forlag? Har som sagt aldri gitt ut bok, så jeg vet ikke.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hva med å søke opp de som tar utdanning innen faget? Finne ut hvilke skoler eller kunstakademier som finnes, begynne å spørre der?

Eller søk opp Maria Gamst eller Kine Kjær fra Tromsø, de er illustratører. Og om de ikke kan, du syns de er for dyr eller noe, så har de kanskje tips til deg.

Lykke til! 

Anonymkode: d2a81...49b

Takk! Det var en god ide! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...