Gå til innhold

Får de som ikke er vaksinerte aldri reise til utlandet igjen? 🤨 Eller er det midlertidig?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ser at det er ganske mange som takker nei til vaksinen. Da lurer jeg på hva de tenker om reisemulighetene sine til utlandet...? 

Anonymkode: 299fc...545

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

De får nok holde seg hjemme resten av livet.

Nei, jeg har ingen anelse.

Anonymkode: c9f82...796

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Det blir selvfølgelig ikke permanent. 

Anonymkode: 29f80...c64

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det blir selvfølgelig ikke permanent. 

Hvorfor ikke? 

AnonymBruker
Skrevet

Fordi det er inngrep i menneskerettighetene, kan ikke gjøres permanent.

Det er alt for mange som kommer på å tape penger på det. EU/EØS er først og fremst en handelsavtale. Kan se på dem som moder-ASA mens alle medlemslandene er datter-AS. Det blir mange som ikke tar vaksine og de kommer til å finne en ordning så de uten vaksine kan reise også f.eks ta neg. test. Det handler til syvende og sist om å tjene penger for alle land involvert.

• Liker 7
Skrevet

De som ikke spiller med samfunnet, kjemper bare i mot. Det er nok en stund til de får reist. Men når de kjemper i mot, må de ta konsekvensene av det. Skal jo ikke være en overraskelse at det valget får konsekvenser. 

• Liker 25
Skrevet

Det er heldigvis ikke så mange som ikke tar den. De aller fleste er mer fornuftig enn å takke nei pga «følelser». Men vi får jo slutte på pandemien en dag til tross for disse og da blir alt som før!

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
Morpheus skrev (1 minutt siden):

De som ikke spiller med samfunnet, kjemper bare i mot. Det er nok en stund til de får reist. Men når de kjemper i mot, må de ta konsekvensene av det. Skal jo ikke være en overraskelse at det valget får konsekvenser. 

Det er ikke det jeg spør om 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Du kan reise hvor du vil med negativ test. 

Anonymkode: 7651b...a51

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
Rotemor skrev (1 minutt siden):

Det er heldigvis ikke så mange som ikke tar den. De aller fleste er mer fornuftig enn å takke nei pga «følelser». Men vi får jo slutte på pandemien en dag til tross for disse og da blir alt som før!

Hva har det med spørsmålet mitt å gjøre? Tråden handler ikke om folk bør eller ikke bør ta vaksinen. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
Morpheus skrev (2 minutter siden):

Det er jo bare tull, man kan reise i år som i fjor. I år trenger man test. 

Anonymkode: 7651b...a51

• Liker 1
Skrevet

Man får reise, absolutt ! Jeg skal aldri ha noen som helst vaksine, men reise skal jeg ! 

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Test og karantene så kan du reise hvor du vil. 

Anonymkode: 6d87c...71d

• Liker 7
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hva har det med spørsmålet mitt å gjøre? Tråden handler ikke om folk bør eller ikke bør ta vaksinen. 

Jeg svarer jo på akkurat det. I og med at så mange tar den, så vil pandemien og restriksjonene opphøre, som jeg skrev…. Høyst adekvat.

Folk, as. Kan ikke lese…

Endret av Rotemor
  • Liker 7
Skrevet

Har lenge vært land som krever enkelte vaksiner før man får komme inn, blant annet gul feber-vaksine måtte jeg ta en gang før en reise. Men om det blir realiteten? Spørs hvor problematisk det er om tre måneder - seks måneder - et år? 

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Test og karantene så kan du reise hvor du vil. 

Anonymkode: 6d87c...71d

Karantenehotell? 

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Karantenehotell? 

Foreløpig, ja.

Forventer du at noen har svaret? Ettersom du ikke liker at folk resonnerer?

Ingen har svaret.

Endret av Rotemor
  • Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
Rotemor skrev (10 timer siden):

Jeg får ikke lov, til å ta vaksinen av legen min. Og det er jo flere enn meg, som ikke kan ta den. 

Anonymkode: dc2a7...019

• Liker 2
Gjest Laffatus
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg får ikke lov, til å ta vaksinen av legen min. Og det er jo flere enn meg, som ikke kan ta den. 

Anonymkode: dc2a7...019

Da blir det nok ikke reise i utland for deg på en stund. Men dette varer ikke evig .

Skrevet

Det er i utgangspunktet ingen som stopper deg fra å reise til utlandet, men utlandet kan nekte deg innreise, pålegge deg karantene og du kan må gå i karantene når du kommer hjem. 

Hva som skjer i fremtiden er usikkert, men det er jo mange land rundt om vi verden som har hatt pålegg om enkelte vaksiner i flere tiår.

• Liker 7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...