Gjest Gjest Skrevet 9. september 2005 #1 Del Skrevet 9. september 2005 Hei! Jeg er jente, har attføring og studerer. Fikser hus og hjem osv, fikser studiene,men gjør inget med glede. Har hatt medesiner pga angst-har sluttet, men føler en sånn tristess.Jeg har gått opp masse og sliter med vekten.Prøver å gå ned, men eneste trøsten, stimulin og gleden får jeg av vad jeg skal spise og når kvelden kommer og jeg kan drikke. Jeg drikker ikke hver dag, men ca 4 dager per uke.Drikker bare på kvelden.Drikker nesten til det ikke er mer å drikke, holder ikke med et eller to glass.Føler meg ikke engang fyllesyk lenger. Kan avstå, men ser ikke grunnen.Det er helt klart noe som mangler i livet mitt siden jeg må spise eller drikke for å føle glede. Noen fler en meg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 9. september 2005 #2 Del Skrevet 9. september 2005 Vil tro at du har et problem med alkoholen(kjennskap fra fam) Du gleder deg til kvelden og alkohol. Du drikker til det er nesten tomt. 4 kvelder i uken. Tror du skal søke hjelp mens du selv lurer på om du har et problem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 10. september 2005 #3 Del Skrevet 10. september 2005 Har det på samme måte. Er mann på snart 30 og gikk tidligere på attføring. Nå jobber og studerer jeg ca. 50/50 og trives med det, det er OK, men det er rusen jeg lever for. Drikker til det er tomt 3- 4 ganger i uken. Samtidig ser jeg ikke det store problemet så lenge jeg fikser jobb og studier. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest 0 Skrevet 10. september 2005 #4 Del Skrevet 10. september 2005 Så du ser ikke problemet med hva alkohol gjør med kroppen? Ser du ikke hva ditt alkoholproblem gjør med menneskene rundt deg? Ser du ikke hva ditt alkoholproblem kan gjøre med deg over lengre tid, ikke regn med at du fikser det du gjør nå om et par år. Hvilket syn har du på narkomane da? Det er i teorien ikke store forskjellen på en narkoman og en alkoholiker.... Jeg snakker kanskje ikke av direkte erfaring men min beste venninnes far var alkoholiker, min onkel er alkoholiker, et par av mine "ekstra onkler" er altfor glad i alkoholen... Så ja jeg har sett hva det gjør med folk selv om de tror det ikke gjør noen endring... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunhilde Skrevet 10. september 2005 #5 Del Skrevet 10. september 2005 Har det på samme måte. Er mann på snart 30 og gikk tidligere på attføring. Nå jobber og studerer jeg ca. 50/50 og trives med det, det er OK, men det er rusen jeg lever for. Drikker til det er tomt 3- 4 ganger i uken. Samtidig ser jeg ikke det store problemet så lenge jeg fikser jobb og studier. ← Det i seg selv, at du ikke SER problemet, er nok til at klokkene burde ringe! Dere har, i mine øyne, et problem både siste gjest og hovedinnlegger! Ta rev i seilene før det er for sent, da er det atskillig vanskelige å komme seg ut av det! Og nei, jeg er ikke avholdsmenneske, men tilhenger av måtehold. Alkohol er tross alt en gift. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skrue Skrevet 10. september 2005 #6 Del Skrevet 10. september 2005 (endret) Dersom du i dette øyeblikk bestemmer deg for ikke å drikke noe som helt i en måned fremover og gjennomfører det uten å tenke på hvor lenge det er igjen osv så har du sannsynligvis ingen problemer. Klarer du ikke det så bør du tenke deg nøye om hva du gjør, hvorfor og om det i det hele tatt er værd det. Endret 10. september 2005 av skrue Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå