Gå til innhold

Din favorittrestaurant i nærheten av Oslo S?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Enig i habibi! Mela er heller ikke lange turen unna. Olivia synes jeg er okei, standard kommers italiensk. Også glad i Pinchos, men det blir fort veldig dyrt. Skal jeg ha sushi i nærheten av Oslo S går jeg alltid til Sushi city wok, den som også har bubble tea. Trang og liten butikk med hyggelig personale og digg mat. 

Anonymkode: a240f...7c2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Og hvis folk vil ha god burger, er Døgnvill i Bjørvika digg. Aldri gått misfornøyd derfra. Hvis man gidder å ta turen litt lenger bort, har restaurant Gangnam helt fantastisk koreansk mat. Nå fikk jeg lyst til å dra ut og spise for første gang på lenge 😂

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Virker som om spisestedene rundt Oslo S er av jevnt over god standard, hvis vi skal tro tilbakemeldingene i tråden her. Det er jo bra. 🙂

Anonymkode: 1ba3e...8ff

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Nå liker jeg faktisk lokalene og atmosfæren bedre enn maten da. Liker maten også altså, men jeg hadde ikke spist der hvis ikke jeg likte lokalene og atmosfæren så godt. Elsker mest å sitte på uterestauranten, det var den som fikk meg hektet ❤️

Anonymkode: d7ada...322

Olivia bruker pengene på interiøret, ikke maten. Dårlig mat, sorry. Akkurat som Egon.

God Pizza: Girotondo ved youngstorget, Paradiso på Grunerløkka(uteservering).

Anonymkode: d74d0...274

AnonymBruker
Skrevet

De stedene jeg har vært innom i Østbanehallen er:

• Royal Gastropub - Amerikanskinspirert pubmat. Gode burgere og fries, rause porsjoner. Stort utvalg øl, både på tapp og kran. "Egon-opplegg"; mat bestilles og betales i kassa, bringes til bordet. Trivelig sted for en øl eller tre, eller et uformelt måltid.
  • Olivia - flott lokale med god atmosfære (foretrekker å sitte inne i selve restauranten, ikke "uteserveringen" inne i Østbanehallen) eller på uteserveringen når været tillater det. Maten er ok synes jeg, men det finnes bedre italiensk mat i Oslo om man er villig til å bevege seg litt utenfor turisttråkket.
  • Fjøla - litt mørkt lokale, men fin uteservering. Gode burgere. Liker planken med diverse ost/spekemat som snack på sommeren.
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Etter Maaemo blir folk ikke mette og må på McCern etterpå, har jeg hørt....Til DEN prisen da 🙄

Anonymkode: eca7b...746

Man går ikke på Maaemo for å bli mett. Det er en matopplevelse. Helheten med stemning, lukter, smakskombinasjoner etc.   Om å bli sprengmett er det som betyr noe går du på Egon eller Big Horn og bestiller den største biffen.

Anonymkode: fce1d...fb0

AnonymBruker
Skrevet

En av de beste burgerne er Troys :) Døgnvill sin er hockeypuck.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

De stedene jeg har vært innom i Østbanehallen er:

• Royal Gastropub - Amerikanskinspirert pubmat. Gode burgere og fries, rause porsjoner. Stort utvalg øl, både på tapp og kran. "Egon-opplegg"; mat bestilles og betales i kassa, bringes til bordet. Trivelig sted for en øl eller tre, eller et uformelt måltid.
  • Olivia - flott lokale med god atmosfære (foretrekker å sitte inne i selve restauranten, ikke "uteserveringen" inne i Østbanehallen) eller på uteserveringen når været tillater det. Maten er ok synes jeg, men det finnes bedre italiensk mat i Oslo om man er villig til å bevege seg litt utenfor turisttråkket.
  • Fjøla - litt mørkt lokale, men fin uteservering. Gode burgere. Liker planken med diverse ost/spekemat som snack på sommeren.

Man går ikke på Maaemo for å bli mett. Det er en matopplevelse. Helheten med stemning, lukter, smakskombinasjoner etc.   Om å bli sprengmett er det som betyr noe går du på Egon eller Big Horn og bestiller den største biffen.

Anonymkode: fce1d...fb0

Finnes det ingenting mellom «en tur på McCern» og «sprengmett»? Når man får servert 20 ulike retter med en størrelse på maks 1 teskje...Nei takk. Det er bare for folk som ønsker å skryte av det etterpå: «Jeg har vært på Maeemo, jeg er så kul». 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Olivia bruker pengene på interiøret, ikke maten. Dårlig mat, sorry. Akkurat som Egon.

God Pizza: Girotondo ved youngstorget, Paradiso på Grunerløkka(uteservering).

Girotondo har god pizza, men litt rart å dele bord med mange ukjente mennesker

AnonymBruker
Skrevet

Fridays.

KØDDA! Fridays er altså det verste. Høy musikk og dårlig mat, får vondt i magen av maten der. 

Anonymkode: 3b561...251

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Fridays.

KØDDA! Fridays er altså det verste. Høy musikk og dårlig mat, får vondt i magen av maten der. 

Og ikke bare høy musikk, men høy dårlig musikk! 

Skrevet

Xich lo på Egertorvet. Nydelig mat og service.

AnonymBruker
Skrevet

Koie Ramen er også digg, ti minutter gange fra Oslo S. Ofte fullt, men nydelig ramen (har likt alle jeg har smakt) og gyozaen drømmer jeg om enda. 

Av indisk savner jeg allerede Holy Cow, håper de gjenåpner snart. Jaipur ved Stortinget er billig og bra, noen av rettene bærer litt preg av å være gjort på billigste vis, men alt er godt. 

Hvis man liker pho, er Mama Pho/teaology også digg! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...