Gå til innhold

Bestekamerat fjernet meg som kontakt etter å ha fått kjæreste

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en kollega ved ett av våre kontorer i USA som jeg klikket med veldig fort. Vi ble gode venner før vi møttes. Vi var begge single og begge utviklet følelser. Men når man bor på to forskjellige kontinenter så skjønner man jo at det ikke fungerer, så det ble jo aldri noe mer. Det var tydelig at vi begge likte hverandre. Vi møttes tre ganger i løpet av noen år og det var god kjemi og ja, det ble mer enn bare venner akkurat når vi møttes... Nå har vi ikke møttes på 2 år pga covid, men vi har likevel hatt det veldig bra. Masse samtaler og noen lange videosamtaler. Bare venner, ikke noe mer akkurat nå. Men jeg ville karakterisere ham som en bestevenn. Delte nesten alt med ham og han delte veldig mye med meg. Og vi chattet sammen nesten hver dag.

Så en dag svarte han plutselig ikke på whatsapp. Det var uvant ham, men det var ikke noen big deal fordi det var jo bare noe hverdagslig greier jeg ville dele med ham. Han svarte noen dager senere at mobilen hadde gått i stykker og han hadde fått seg ny mobil nå.

Jeg har en snarvei til chatten med ham på skrivebordet og ser da 3 dager senere at han ikke har profilbilde. Det hadde han med en gang han fikk ny tlf. Jeg klikker meg inn på chatten og da ser jeg ikke profilbildet eller statusen hans (når han sist var pålogget osv). Jeg googler meg til at det kan være to grunner til det; enten er man blokkert, eller så er man ikke i kontaktlista til den personen.

Meg: "No profile pic? 😱"
Han: "???"
Meg: "I don't see your profile pic" og så legger jeg ved skjermbilde av chatten.
Han: "Hmmm. Weird. Must be because of the new phone."

Jeg er tydeligvis ikke blokkert siden han svarer... Men da er jeg altså ikke i kontaktlista hans lenger. Det burde han jo lagt merke til ganske fort. Da kommer jeg jo opp med bare mobilnummeret mitt i stedet for navnet han har lagret meg under i kontaktlista si (det er ikke mulig å sette kallenavn på whatsapp - den leser fra kontaktlista di)... Og så svarer han bare sånn? Jeg fikk en dårlig følelse, men lot tvilen komme ham til gode og at det faktisk hadde skjedd noe krøll med den nye mobilen (han har jo tross alt sånn teit eple-telefon), en uke senere var det fortsatt slik. Så jobbet vi sammen (altså jeg jobbet kveld i Norge og han dag i USA) og chattet masse på teams som normalt. 

Så sier han "BTW I met someone". Brikkene falt på plass for min del. Det var visst veldig nytt og de fant tonen ca 6 dager før. På en helgetur med felles venner. Han hadde møtt henne før. Så altså... han fjernet meg som kontakt rett før han dro på den helgeturen. Jeg gratulerte ham og ble oppriktig glad på hans vegne. Jeg lot chatten på teams dø ut naturlig (som det ofte gjør likevel fordi vi er generelt ganske travle på jobb begge to). 

Jeg skjønner det likevel ikke... Vi var venner. Gode venner. Han har ikke blokkert meg, men han har fjernet meg fra kontaktlista på telefonen? Hvorfor det? Og han svarer på teams som før med hjertereaksjon på ting og greier. Jeg vet jo at det lå noe mer og murret under vennskapet, men å slette meg som kontakt og late som ingenting? Feigt. Da burde han heller si at han ikke klarer å være venn med meg nå som han har funnet seg noen han vil satse på fordi han ikke ser på meg som bare en venn. Det tør han kanskje ikke å innrømme for meg? Men hvorfor i det hele tatt slette meg som kontakt? Det nye forholdet er i følge ham under en uke gammelt, så da tviler jeg på at det er fordi hun er sjalu eller noe sånt. 

Hva bør jeg gjøre? Hvordan bør jeg reagere? Jeg er fortsatt litt i sjokk. Jeg er ikke lei meg, jeg har ikke grått en eneste tåre, men WTF?

Nå er tanken at jeg ikke skal initiere kontakt. Og hvis han spør om hvorfor jeg er så stille, så tenkte jeg å svare at jeg tok jo hintet når han fjernet meg som kontakt på telefonen. Men dette er jo en kollega som jeg må ha kontakt med av og til, så det går jo ikke an å kutte kontakten helt.

Anonymkode: 81533...c9f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Han trenger deg ikke lengre. 

Anonymkode: f2620...b03

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde ikke gjort en dritt. Konfrontere ham fordi han har fjernet deg fra kontaktlista? Det er virkelig ikke din business.

Anonymkode: 0951a...94d

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Han fjerner gamle flammer fordi han ønsker å satse på noe seriøst med henne. Jeg har gjort det selv, slettet mine tidligere flammer som venn på facebook fordi det var viktiger for meg å vise for min mann at mitt vennskap med disse, ikke kom foran vårt forhold. 

Anonymkode: f006a...4ee

• Liker 20
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor?

Fordi du var en relasjon han tenkte på i retning flørt/følelser osv.

Og nå har han fått kjæreste, og opplever det upassende å ha kontakt med deg. 

Anonymkode: 7ca05...407

• Liker 13
Gjest Timeplan
Skrevet

Det er kjipt, men det et det kan risikerer når man blir god venn med en tidligere flørt. Jeg hadde ikke gjort noe mer ut av dette, bare gått videre med livet mitt.

AnonymBruker
Skrevet

Sånn er livet. Da jeg fikk meg kjæreste, var det mange som ble slettet på vennelista. Jeg ser ærlig talt ikke noe galt med det.

Anonymkode: f5846...781

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Har gjort det samme selv, men ikke med noen jeg har hatt mye kontakt med.

Det er mulig han føler at "forholdet" mellom dere har vært uavsluttet/i en gråsone. Han kunne selvsagt vært ærlig om det og kommunisert det til deg på en bedre måte, men det beste her er bare å lage det ligge og gå videre med livet. Tror dessverre ikke han har sett på deg som noen bestevenn.

Anonymkode: d3b1f...061

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Han fjerner gamle flammer fordi han ønsker å satse på noe seriøst med henne. Jeg har gjort det selv, slettet mine tidligere flammer som venn på facebook fordi det var viktiger for meg å vise for min mann at mitt vennskap med disse, ikke kom foran vårt forhold. 

Anonymkode: f006a...4ee

Og jeg mistet også en veldig god kompis da jeg var ung på grunn av at han fikk seg dame. Vi hadde aldri vært forelsket, men hadde hatt litt følelser, og endel sex bare for å "være der for hverandre". Hadde kjent hverandre siden videregpende, og dette var vel rundt fem år etter. Husker vi begge ble lei oss for å miste hverandre som venner, men vi syntes begge at han gjorde det riktige, -ikke være hverdagsvenner med kvinner han tidligere hadde hatt så nære, det var eneste måten å ta hun seriøst på. Hun var litt sjalu i starten, og spesielt på meg som hun visste at han hadde hatt sex med. Vondt der og da, men veldig forståelig altså. Han er i dag gift, og har to barn med denne kvinnen, og jeg er kjempeglad for at han fikk alt dette til, han som var av den litt rølpete sorten ble en skikkelig ordentlig pappa og fant sin store kjærlighet. Alle som finner kjærligheten bør respektere partneren. Vi har ikke kontakt i dag, vi var jo også unge den gangen, så det har gått mange år, men jeg møtte ham for noen år tilbake og null stress det, kjempehyggelig kveld med gamle venner. :) 

Til Ts: det kan hende du får litt kjærlighetssorg nå, men i det store og hele så visste dere jo at det ikke kom til å bli dere to, og ingen av dere kom jo til å være single for evig. Kanskje det er på tide for deg å la øynene hvile på noen andre nå? Finnes mange fisk i havet, både av venne -og kjærestemner! :) 

Anonymkode: b41ab...df0

• Liker 1
Skrevet

Gå videre! Han følte seg ikke så nær til deg som du tydeligvis gjorde til ham! Hev hodet høyt og lev ditt liv med venner du har her🙂

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Okay, jeg er vel sær som ikke samler opp på slike ‘potensielle’ folk ... 

Anonymkode: 46761...c33

Skrevet

Gadd ikke lese det lange innlegget, men en tidligere kompis av meg fjernet også meg fra sosiale medier når han fikk seg kjæreste. Vi var ganske gode venner. Når det ble slutt tok han kontakt igjen og skrev at han måtte fjerne meg som venn og bryte kontakten fordi kjæresten hans ikke stolte på at vi bare var venner, siden hun hadde lest i samtaler mellom oss at han hadde kalt meg pen/søt/bla bla. At en mann prioriterer kjæresten sine følelser og respekterer henne syns jeg bare er fint, så at han kameraten din fjernet deg som kontakt etter å ha fått kjæreste, er egentlig bare fint for kjæresten hans og han selv. Riktige prioriteringer. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

En kan jo velge at ingen får se profilbilde?

Anonymkode: 00a00...4d8

Skrevet

Han gjorde det rette ift sin egen situasjon, move on.

AnonymBruker
Skrevet

TS her.

Takk for svar. Jeg ser fra svarene deres at dere tenker det samme som meg; at noen ser på meg som en trussel. Enten han selv eller den nye kjæresten. Men hvorfor? Vi bor på forskjellige kontinenter. Jeg har mange mannlige venner, og de aller fleste av disse er gifte og jeg er bedre venn med mannen enn med kona. Og mannen kommer på besøk uten kona uten at noen reagerer på det. Det går da fint an å være venner selv om man er av forskjellige kjønn.

Vi har vært gode venner i 6 år og jeg trodde vi hadde det fint i vennerollen vår nå. Det var jo bare fryd og gammen. Og ingen seksuelle tilnærminger på mange år fordi jeg trodde vi hadde lagt det kapittelet bak oss. Og den siste teams-chatten var jo også ganske normal. Det virket mer som at han nevnte det med at han fant ei som at "hei, jeg vil oppdatere min venn om at jeg fant ei dame". Litt etterpå så skrudde han samtaleemnet over til noe annet og så snakket vi om det. Og han kalte meg fortsatt med noen av kallenavnene han har på meg. 

Og vi har begge vært på dater nylig og vært åpne om det. Jeg møtte også en i fjor sommer da jeg var ute og festet som jeg virkelig kunne se for meg noe mer med, og sa til ham at jeg ville gå på date med ham. Men han fyren godtok ikke min FB-venneforespørsel eller svarte på messenger-melding dagen etterpå. Muligens var han for full til å huske meg, det var nettopp derfor det ikke ble noe mer den kvelden og jeg sa at jeg ville møte ham litt mer edru. :P Håper jeg møter ham på en fest igjen. :)

Og jeg har mange andre venner. Jeg vet at han "bestekameraten min" ikke har så mange venner fordi han flyttet mye rundt og bor i storby mens jeg bor på bygda i Norge med mange barndomsvenner. Ikke det at jeg sier at jeg ikke har likt eller "trengt" å ha ham som venn, men jeg har et stort nettverk med venner og han har få venner. 

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

En kan jo velge at ingen får se profilbilde?

Ja, glemte å nevne det som en tredje forklaring. Men da hadde han jo endret det bevisst og da kunne han forklart meg det. Da hadde han ikke svart "weird, must be the new phone".

Anonymkode: 81533...c9f

Gjest Robin666
Skrevet

😂 Tuller du? Hvis ikke, ta deg sammen. Dette er nesten på kaninkokernivå

AnonymBruker
Skrevet

Du lærte mye av dette, så ta med deg det videre. Prøv å ikke bruk noe mer tid på dette, du går bare videre.

Nå har lært at man ikke innvolverer seg med kollegaer på denne måten, man forholder seg til jobben som relasjonen. Være profesjonell, ikke snakke for mye om privatlivet ditt.

Du kommer deg over dette.

Anonymkode: fb17f...c33

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes du overreagerer. Du vet jo ikke at han har slettet deg som kontakt, det er en av flere muligheter. Men likevel skal du gå i konfrontasjon hvis han spør hvorfor du er stille. Kan du ikke bare fortsette kontakten som normalt og se hva som skjer?

Så er det jo en ærlig sak dersom han vil distansere seg fra deg fordi han har fått seg kjæreste/holder på å få seg kjæreste. 

• Liker 1
Skrevet

Han trenger deg ikke lenger. Mange år siden var jeg venn med en dame, hun ringte nesten hver dag og vi snakket mange timer iblandt, i flere måneder. Men da hun fikk type så kutta hon meg ut og tok meg bort fra sociale medier og blokkerte numret mitt, det var jo kult gjort👍

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ingenting å gjøre med det. Skjønner at det er sårt for deg, men hva tenker du vil skje om du foretar deg noe? Han har møtt noen, og han bestemte seg for å kutte deg ut. På en feig måte, og det er kjipt, men det er likevel ikke noe mer å gjøre med det. Gå videre i livet, og glem han. Han er ikke verdt tiden du bruker på å tenke på han nå. 

Anonymkode: d7a16...3f5

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...