AnonymBruker Skrevet 10. juni 2021 #1 Skrevet 10. juni 2021 Jeg har ei venninne som jeg ikke skjønner meg helt på. I perioder virker det som hun gjør voldsom innsats for å klatre sosialt. Vil helst ha venninner som for eksempel er leger, suksessrike gründere osv. Inviterer og prøver å gjøre ditt og datt for å klatre sosialt. Hun prater om yrkene til disse venninnene hun prøver å ordne seg og også om mennene deres. Ooooo han er pilot, ååå han eier butikk x. Jeg vet at hun vil slite med å få dette til siden hun er litt "much" og det er ikke mange som egentlig vil ha så mye kontakt med henne når de blir godt kjent. Hun har gjort flere runder med forsøk, og har feilet hver gang. Initiativene kommer kun fra henne til disse damene og null i retur. I disse innsatsperiodene hennes er hun ganske avmålt og avvisende mot meg. Jeg kjenner det i lufta når noe er på gang. Det må sies at jeg og mannen min har begge jobb, hus og økonomi godt på stell (bedre enn venninnen min og hennes partner). Og hver gang hun er slik blir jeg skuffa.. Skal jeg for pokker aldri lære? Har kjent henne i 10 år og dette foregår i ca to års intervaller. Kan nesten stille klokka etter det. Erfaring? Råd? Anonymkode: de926...d95
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2021 #2 Skrevet 10. juni 2021 Hahaha, jeg hadde også en sånn venninne. Hun var veldig ekstrovert og veldig morsom å være sammen med, men i motsetning til din venninne, lyktes min. Hun kom fra en helt vanlig familiei en liten bygd. De var ikke rike, men lærerfamilie. Hun var sykt opptatt av utseende og pleide å vise frem bilder av de hun hadde hørt om som bodde i " byen". Det var en by 20 minutter fra vår bygd. Hun så veldig opp til disse jentene som var 2 år eldre. De hadde pene klær og var popisgjengen. Jeg var mer opptatg av å få gode karakterer. Hun begynte å kle seg pent, og fikk seg jobb i en sminkebutikk. Via det nettverket, kom hun i kontakt med popisgjengen og dumpet vennskapet med meg i lange perioder. Hun ble litt for kul. Hun ble så kul at hun gjorde det dårlig på skolen og fikk seg en utdannelse langt under potensialet. Årene har gått, og jeg ser hvordan utskiftningene har skjedd. Vennskapene med noen av disse, ble ikke like gøy når det viste seg at de ble " taperne". Så da var det å finne seg andre og beholde noen. Det passet fint at en av dem var søkkrik, så det vennskapet ble bevart. De andre i denne gjengen som var gold diggere, holder sammen og har fått seg gode liv ved litt family wrecking. Anonymkode: 5f3d7...bed 2
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2021 #3 Skrevet 10. juni 2021 Målbevisst kan du vel heller si? Hva slags råd vil du ha? Kanskje hun kompenserer for sin lave inntekt, det må da være lov. En rik mann er somregel ikke så rik med ei fattig kone. Sett at gjennomsnittslønna i Norge er på 600 000 hører jeg dem sier. Da er det greit med mann som tjener en del. Man er Ikke nødvendigvis golddigger eller grusom av den grunn. Anonymkode: 6fac3...78e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå