Gå til innhold

Be sjefen om lov?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er helsepersonell. Har en gammel bestemor i utlandet, som jeg har veldig lyst å besøke i sommer. Jeg er fullvaksinert, landet jeg vil til er rødt, men smitten får nedover. 

Tenker dere jeg må spørre sjefen min om lov til å reise? Kan jeg få problemer om jeg drar og ikke sier fra? 

Hadde så klart ikke reist om jeg ikke hadde familie der. 

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Er vel regler der du jobber for dette ? Og  evt ta en ekstra uke hjemme med test i etterkant og hold kjeft om det?

mange muligheter

Endret av Loff77
  • Liker 3
Skrevet
Loff77 skrev (21 minutter siden):

Er vel regler der du jobber for dette ? Og  evt ta en ekstra uke hjemme med test i etterkant og hold kjeft om det?

mange muligheter

Er ingen klare regler på det nei. Jeg har fri i 11 dager etter jeg kommer hjem så går bra sånn sett.

• Liker 2
Skrevet
Anonym-bruker skrev (11 minutter siden):

Er ingen klare regler på det nei. Jeg har fri i 11 dager etter jeg kommer hjem så går bra sånn sett.

En del av helseforetakene har regler for det, vel så lenge det er lov så kjør på. Kan jo uansett ta en test noen dager etter hjemkomst for å være sikker på å ikke smitte pasienter eller lignende, god tur😀

• Liker 4
Skrevet
Loff77 skrev (3 minutter siden):

En del av helseforetakene har regler for det, vel så lenge det er lov så kjør på. Kan jo uansett ta en test noen dager etter hjemkomst for å være sikker på å ikke smitte pasienter eller lignende, god tur😀

Har ikke hørt noe om at det er regler for det hvertfall. Ja tenkte teste meg :)

• Liker 4
Skrevet
zemer skrev (2 timer siden):

Riktig at en i starten av pandemien la ned bestemmelse om at helsepersonell ikke fikk reise ut av landet. Dette ble opphevet for lenge siden. 

Ja det stemmer. Men det er vel ikke noe forbud nå?

Jeg ville egentlig reise i februar i begravelse til bestefar, fikk da beskjed om at de ikke kunne nekte meg, men at det var frarådet. Nå er jo smitten lavere og jeg er fullvaksinert, så håper det går bedre denne gangen :)

• Liker 1
Skrevet
Anonym-bruker skrev (3 timer siden):

Ja det stemmer. Men det er vel ikke noe forbud nå?

Jeg ville egentlig reise i februar i begravelse til bestefar, fikk da beskjed om at de ikke kunne nekte meg, men at det var frarådet. Nå er jo smitten lavere og jeg er fullvaksinert, så håper det går bedre denne gangen :)

Ikke noe forbud nå. Det gjelder både vaksinerte og uvaksinerte. 

• Liker 2
Skrevet
zemer skrev (1 time siden):

Ikke noe forbud nå. Det gjelder både vaksinerte og uvaksinerte. 

Uansett er alle reiser som ikke er absolutt nødvendige, sterkt frarådet, og dette gjelder alle mennesker i alle yrker, vaksinerte som uvaksinerte. Med få unntak bør derfor alle holde seg hjemme i sommer.

• Liker 1
Skrevet
13579 skrev (17 timer siden):

Uansett er alle reiser som ikke er absolutt nødvendige, sterkt frarådet, og dette gjelder alle mennesker i alle yrker, vaksinerte som uvaksinerte. Med få unntak bør derfor alle holde seg hjemme i sommer.

Ja helst bør man sitte hjemme og være livredd dette altså;) 

Er ikke ferie å være i Norge, middelhavet here i come til og med uvaksinert😂

• Liker 1
Skrevet
Loff77 skrev (16 minutter siden):

Ja helst bør man sitte hjemme og være livredd dette altså;) 

Er ikke ferie å være i Norge, Middelhavet here i come til og med uvaksinert😂

Det er den som reiser, som bør være livredd, mens den som sitter alene hjemme, kan føle seg trygg.

Gjest Vintermorgen
Skrevet

Ryddet for latterliggjøring, brudd på koronarommets regler og brukerdebatt.

Vintermorgen, mod

• Opprett ny...