Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har tenkt på det mange ganger nå når jeg er ute og handler klær, at det er vanskelig å finne størrelser fra 38/40 og oppover. Virker som om det er disse plaggene som går først når de for eksempel får inn en ny jakke på HM.

Siden jeg ikke er rik, kikker jeg alltid igjennom tilbudsstativer på HM, Lindex osv. Men minst 80% av alle plaggene er XS,S eller 32/34, 34/36 osv.

Hva betyr det?

Er det flere og flere som må kjøpe større størrelser, er det derfor det blir tomt av de først? Tar butikkene inn dobbelt så mange klær i bittesmå størrelser?

Har vi blitt feitere, har størrelsene forandret seg? Hva skjer?

Videoannonse
Annonse
Gjest Bellatrix
Skrevet

Det er vel størrelsene som har forandret seg. Sikkert andre grunner også.

Skrevet

Jeg har motsatt problem. :ler: Jeg bruker XS/S og 32/34 og finner bare større størrelser.

Skrevet
Jeg har motsatt problem. :ler: Jeg bruker XS/S og 32/34 og finner bare større størrelser.

Enig :Nikke: Jeg opplever stadig at dersom jeg finner en fin bukse eller noe, må jeg kjøpe den med en gang, og ikke somle. Butikkene tar inn flest i str 38-42, og få i de øverste og nederste størrelsene. Det samme gjelder sko, og av den grunn eier ikke jeg et eneste par sko fra Bianco (når jeg får rotet meg dit, har de bare 39 og 40 igjen).

Ja takk for mangfold! :)

Skrevet

Jeg også bruker str 32/34, og XS/XXS, og må si jeg har gjort en god del gode kjøp fra salgsstativene, særlig på H&M. På Lindex, Adelsten, Cubus osv. ender jeg som regel opp i barneavdelingen før jeg finner noe som sitter :rodme:

Gjest Ingrid78
Skrevet

Norges befolkning blir større og større, og butikkene tar inn mindre og mindre plagg. Som regel tar en butikk inn 10 av s/xs for to av l/xl. Det er faktisk kjent.

Skrevet

Jeg syns bare jeg ser str. 38 og 40 på slike tilbudsstativer jeg :forvirret: Syns det vanskelig å finne min størrelse på tilbudsstativer, siden jeg er så liten.

Skrevet

Det er en kjensgjerning og virkning av Murphys lov at uansett hvilken størrelse man er, så vil man ikke finne akkurat den på tilbudsstativene.

Skrevet (endret)

Hvilke størrelser som henger igjen kan jo kanskje variere litt etter hvor vi bor?

Min lille teori er at det er flere små og tynne jenter i Oslo enn her ute på landet hvor jeg bor. Føler meg ihvertfall stor og feit i Oslo, mer normal her. ;)

Endret av Rosin
Skrevet

Samme her! Når jeg kikker gjennom salgsstativene, føler jeg alltid at det bare henger igjen store størrelser (L, XL og oppover).

Skrevet
Men hva er poenget ditt??

Du har tydligvis aldri opplevd å være liten og ha problemer med å finne klær. Så hva vet du om at mindre personer er bortskjemte?! Du aner jo ikke hva du prater om.

Bare fordi du er stor og har problemer med å finne klær betyr det ikke at de som er mindre ikke kan ha samme problem. :roll:

Skrevet
Du har tydligvis aldri opplevd å være liten og ha problemer med å finne klær. Så hva vet du om at mindre personer er bortskjemte?! Du aner jo ikke hva du prater om.

Jeg shopper ukentlig med en venninne som er str s og hun har ca 500 ganger enklere for å finne klær enn meg.. Nå i høstsalget har hun shoppet maaaassevis av billige topper i tilbudskorgene..

Skrevet
Jeg shopper ukentlig med en venninne som er str s og hun har ca 500 ganger enklere for å finne klær enn meg.. Nå i høstsalget har hun shoppet maaaassevis av billige topper i tilbudskorgene..

At en person ikke har problemer betyr jo ikke noe for oss som HAR problemer. Og som du ser i denne tråden er det flere som bruker små størrelser som har problemer med å finne klær.

Skrevet
At en person ikke har problemer betyr jo ikke noe for oss som HAR problemer. Og som du ser i denne tråden er det flere som bruker små størrelser som har problemer med å finne klær.

Det er godt mulig at det er mange av dere små som oppfatter det slik at dere har "problemer" med å finne riktig størrelse..

Men da mener jeg at dere er bortskjemte..

Dere kan være trygge på at dere uansett hvilke "problemer" dere kommer over har det utrolig mye enklere enn de som er på motsatt side av skalane..

I tillegg til å være lite tilgjengelig er de større klærene også skjedent noe særlig pene og det er også dyrere..

Gjest Ms Chanandler Bong
Skrevet

Øh. Så fordi du ikke finner klær så skal ingen andre få lov til det heller? Nå aner jeg ikke hvor stor du er, men de fleste kjedebutikker har iallefall egne avdelinger med klær i store størrelser. Tror Lindex har opp til str 52. Du finner sjelden egne avdelinger for de som er str 32/34. Utvalget i store klær er mye bedre enn i små her jeg bor iallefall men jeg går da jaggu ikke rundt og kaller store damer bortskjemte alikevel.

Skrevet

Hvor i alle dager har du fått det fra at jeg ikke vil at andre skal finne klær???? (det er det tåpeligste og mest usakelige utsagnet hitttil i dag!!)

Ja, jeg vet at det "finnes" telt tiltenkt oss som er så "fæle" at vi har klart å komme opp i str XL, men det betyr ikke at det er like lett for store å finne klær..

Og i alle fall ikke like lett å finne kledelige klær.. Eller rimelige klær.. Og i alle fall ikke restene på salg!!

Skrevet

Rester på salg er jo liksom rester - der er det første mann til mølla, og ingen bevisst utvelgelse av størrelser fra butikkenes side.

Skrevet
Rester på salg er jo liksom rester - der er det første mann til mølla, og ingen bevisst utvelgelse av størrelser fra butikkenes side.

Nettopp!! :)

Og i disse ligger det da igjen det "ingen ville ha".. Dvs de minst vanlige størrelsene..

(dvs XS og S, jeans med veldig smale liv og laaange bein, osv)

Skrevet

Synes hele fasongen på klær er helt rar jeg. Prøvde en bukse på Bik Bok i str M som passet, og fant en annen i samme størrelse, men i annen farge, og den fikk jeg jo ikke knappen igjen engang! Den andre passet perfekt.

Andre steder har jeg gått opp til XL og andre igjen S, vært oppi 42 når jeg vanligvis bruker 36/38 osv.

:roll:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...