AnonymBruker Skrevet 10. juni 2021 #1 Skrevet 10. juni 2021 (endret) I Aftenposten i dag sier Frode Thuen at det både for menn og kvinner er mest realistisk å gå for jevnaldrende partner, se sitat nedenfor. Han sier og at folk overvurderer egen attraktivitet for yngre partnere jevnt over. Hva tenker dere, mange overoptimistiske kvinner og menn her på Kvinneguiden? Søker yngre partnere "Like fullt ser det altså ut til å være en tendens blant både kvinner og menn litt opp i årene, at de søker etter partnere blant yngre folk. Som igjen foretrekker enda yngre partnere. Og dette bidrar naturligvis til å gjøre partnerjakten vanskeligere enn den hadde trengt å være. For bare ved å åpne opp for kandidater som er like gammel eller litt eldre enn en selv, vil man straks få langt flere å velge blant, og dermed større mulighet til å treffe en som passer. https://www.aftenposten.no/amagasinet/i/zgaM6b/psykolog-frode-thuen-er-idealet-for-godt-voksne-aa-ha-en-yngre-partner Anonymkode: e479f...b40 Endret 11. juni 2021 av Vintermorgen Sitat som er for langt, og dermed bryter med opphavsretten, er fjernet, link til artikkel er lagt inn. 4
Realverdien Skrevet 10. juni 2021 #2 Skrevet 10. juni 2021 Haha. Kvinner på 50+ og dating er jo en grov spøk. Hvem skulle date dem? Det må jo være for helt spesielt interesserte. Nei, her har nok Frode misforstått det brevet han opprinnelig reagerte på (som regel skriver slike spaltister slike spm selv). Det finnes ingen 'gode nok menn' på 50+ fordi de gode mennene kan date yngre og deiligere damer. Slik er det bare. En dame er like sexy som hun er 'ung'. 2
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2021 #3 Skrevet 10. juni 2021 Realverdien skrev (8 minutter siden): Haha. Kvinner på 50+ og dating er jo en grov spøk. Hvem skulle date dem? Det må jo være for helt spesielt interesserte. Nei, her har nok Frode misforstått det brevet han opprinnelig reagerte på (som regel skriver slike spaltister slike spm selv). Det finnes ingen 'gode nok menn' på 50+ fordi de gode mennene kan date yngre og deiligere damer. Slik er det bare. En dame er like sexy som hun er 'ung'. Hæ? Mange flotte kvinner i 50 årene ! Anonymkode: 38dfb...2ed 33
Realverdien Skrevet 10. juni 2021 #4 Skrevet 10. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hæ? Mange flotte kvinner i 50 årene ! Anonymkode: 38dfb...2ed Er det? Jaja, men de er vel ikke så flotte som de i 30 årene. 2
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2021 #5 Skrevet 10. juni 2021 Realverdien skrev (1 minutt siden): Er det? Jaja, men de er vel ikke så flotte som de i 30 årene. Enig. Viktig å være realistisk. Jeg er 38 og jeg er på ingen måte like flott som en 25-åring. Skal jeg lyve til meg selv og si at jeg er «like flott»? Hvem lurer jeg da... Anonymkode: adb62...023 7
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2021 #6 Skrevet 10. juni 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Enig. Viktig å være realistisk. Jeg er 38 og jeg er på ingen måte like flott som en 25-åring. Skal jeg lyve til meg selv og si at jeg er «like flott»? Hvem lurer jeg da... Anonymkode: adb62...023 De 38 år gamle mennene er jo ikke like flotte som 25-åringene heller da. Verken menn eller kvinner trenger å være så flotte for å finne kjærligheten og leve et godt liv sammen. Anonymkode: 0e6df...388 42
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2021 #7 Skrevet 10. juni 2021 Mase flotte damer på 50, her i Oslo. På bygda er det sikkert annerledes. Anonymkode: 0cb96...f06 7
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2021 #8 Skrevet 10. juni 2021 Realverdien skrev (17 minutter siden): Er det? Jaja, men de er vel ikke så flotte som de i 30 årene. Har sett aktive 60 åringer som er bedre stelt og trent enn 30 åringer. Som har manerer og er trygge på seg selv, så der tar du veldig feil. Jeg observerer og lærer av slike, for å bli en bedre versjon av meg selv. - K 33 Anonymkode: a67a1...4b2 17
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2021 #9 Skrevet 10. juni 2021 Realverdien skrev (28 minutter siden): Haha. Kvinner på 50+ og dating er jo en grov spøk. Hvem skulle date dem? Det må jo være for helt spesielt interesserte. Nei, her har nok Frode misforstått det brevet han opprinnelig reagerte på (som regel skriver slike spaltister slike spm selv). Det finnes ingen 'gode nok menn' på 50+ fordi de gode mennene kan date yngre og deiligere damer. Slik er det bare. En dame er like sexy som hun er 'ung'. Du har av og til noen vettuge betraktninger. Men bare av og til. For å bare stikke pikken i, eller ha til pynt, så kan jeg gå med på at ung og deilig kanskje er greit nok, men jeg har i alle fall en idé om at vi må ha mer til felles. Det er mulig jeg bare er heldig, som faktisk ser på jevnaldrende som attraktive, men det forenkler datinglivet betraktelig, i stedet for å jakte evig ungdom. M53 Anonymkode: 62ee6...3fb 32
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2021 #10 Skrevet 10. juni 2021 Skuffende at Frode Thuen ikke forstår noe så grunnleggende som at menn i større grad selekteres for hva de gjør, mens kvinner i større grad selekteres for hva de er, og at dette er en integrert del av menneskers følelsesliv (det som gjør at vi syns noen er "hot"). Naturligvis vil en noe eldre mann da ha mer å vise til når det gjelder hva han gjør, mens en yngre kvinne vil ha mer å vise til når det gjelder hva hun er (les: fruktbar). Dermed blir også menns og kvinners følelsesmessige preferanser deretter. Det Frode Thuen ignorerer er jo at dersom folk tok ham opp på hans råd ville begge parter bli like misfornøyde med hva de hadde. Den unge kvinnen ville hatt en ung jypling uten noe å vise til, og den eldre mannen ville hatt et gammelt dråg. Taperne på kjønnsmarkedet vil alltid være yngre menn og eldre kvinner. Begge kjønn har sånn sett sine haydays. Kvinner når dem først, menn når dem senere. Anonymkode: 82093...9f9 6
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2021 #11 Skrevet 10. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Skuffende at Frode Thuen ikke forstår noe så grunnleggende som at menn i større grad selekteres for hva de gjør, mens kvinner i større grad selekteres for hva de er, og at dette er en integrert del av menneskers følelsesliv (det som gjør at vi syns noen er "hot"). Naturligvis vil en noe eldre mann da ha mer å vise til når det gjelder hva han gjør, mens en yngre kvinne vil ha mer å vise til når det gjelder hva hun er (les: fruktbar). Dermed blir også menns og kvinners følelsesmessige preferanser deretter. Det Frode Thuen ignorerer er jo at dersom folk tok ham opp på hans råd ville begge parter bli like misfornøyde med hva de hadde. Den unge kvinnen ville hatt en ung jypling uten noe å vise til, og den eldre mannen ville hatt et gammelt dråg. Taperne på kjønnsmarkedet vil alltid være yngre menn og eldre kvinner. Begge kjønn har sånn sett sine haydays. Kvinner når dem først, menn når dem senere. Anonymkode: 82093...9f9 En kjekk ung mann er mye mer attraktiv enn en suksessfull eldre mann, med mindre man er gullgraver. Anonymkode: 0e6df...388 20
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2021 #12 Skrevet 10. juni 2021 Dette er en av grunnene til at flere og flere menn er barnløse. De tror de har godt tid med å bli forelder fordi de ikke har en biologisk klokke på samme måte som kvinner, men glemmer at de må finne seg ei å få ungene med også, og at eldre menn ikke er like attraktive som yngre. Så står de der, i 40-50-60-åra, klar til å stifte familie, men får seg ingen partner i fruktbar alder pga aldersforskjellen - og skylder på kvinner for at de er kresne og kun går etter menn med status og penger, uten å skjønne at det er deres egen alder som er hindringen. Anonymkode: 80e92...efb 39
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2021 #13 Skrevet 10. juni 2021 Realverdien skrev (25 minutter siden): Er det? Jaja, men de er vel ikke så flotte som de i 30 årene. Jeg skal fortelle deg en hemmelighet: Det er ikke menn i 50-årene heller! Anonymkode: a325d...81a 37
Gjest TheCatLady Skrevet 10. juni 2021 #14 Skrevet 10. juni 2021 (endret) Ja, jeg tror mange overvurderer egen attraktivitet. Det virker som noen tror at datingsider er som en godtebutikk der de bare kan ta for seg og at de unge og pene selvfølgelig vil være interessert i dem på lik linje som den interessen de har for dem. Usikker på hvor mye yngre de som ser etter yngre partner ser etter, men av egen erfaring så ønsker endel seg en veldig mye yngre partner. Det er nok lite sannsynlig for mange av dem siden de ikke er spesielt attraktive selv. Så mange kunne ha hatt godt av en god dose realisme og en enda større dose selvinnsikt. Endret 10. juni 2021 av TheCatLady
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2021 #15 Skrevet 10. juni 2021 😂😂😂😂 let the battle begin og la oss være mest mulig ufyselige og klubbe motsatt kjønn i hode. Som: bra vi ikke er to mannlige kjønn, sa hadde vi drept hverandre. Anonymkode: 6a3ae...312 8
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2021 #16 Skrevet 10. juni 2021 Just now, AnonymBruker said: En kjekk ung mann er mye mer attraktiv enn en suksessfull eldre mann, med mindre man er gullgraver. Anonymkode: 0e6df...388 En kjekk ung mann er litt kjekkere enn en kjekk eldre mann. Og that's it. Du må sammenligne epler med epler, ikke epler med pærer: Kjekk ung mann som tar vare på seg selv vs. kjekk eldre mann som også tar vare på seg selv + har noe å vise til. Ikke: Kjekk ung mann vs. feit gammel gris med hårtap og masse penger Anonymkode: 82093...9f9 6
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2021 #17 Skrevet 10. juni 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Skuffende at Frode Thuen ikke forstår noe så grunnleggende som at menn i større grad selekteres for hva de gjør, mens kvinner i større grad selekteres for hva de er, og at dette er en integrert del av menneskers følelsesliv (det som gjør at vi syns noen er "hot"). Naturligvis vil en noe eldre mann da ha mer å vise til når det gjelder hva han gjør, mens en yngre kvinne vil ha mer å vise til når det gjelder hva hun er (les: fruktbar). Dermed blir også menns og kvinners følelsesmessige preferanser deretter. Det Frode Thuen ignorerer er jo at dersom folk tok ham opp på hans råd ville begge parter bli like misfornøyde med hva de hadde. Den unge kvinnen ville hatt en ung jypling uten noe å vise til, og den eldre mannen ville hatt et gammelt dråg. Taperne på kjønnsmarkedet vil alltid være yngre menn og eldre kvinner. Begge kjønn har sånn sett sine haydays. Kvinner når dem først, menn når dem senere. Anonymkode: 82093...9f9 Men dette er ikke det eneste de velges etter. Det er mange ting som spiller inn i valg av partner. Det du skisserer er EN av dem, en annen er f.eks. felles interesser og å være på samme sted i livet, hvor alder vil spille inn, i tillegg til ting som attraktivitet og utseende (ja, også kvinner bryr seg om dette, selv om de i gjennomsnitt kanskje ikke legger like stor vekt på dette som menn, er det allikevel noe som legges vekt på også av kvinner), som også påvirkes av alder. Anonymkode: 80e92...efb 4
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2021 #18 Skrevet 10. juni 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): En kjekk ung mann er litt kjekkere enn en kjekk eldre mann. Og that's it. Du må sammenligne epler med epler, ikke epler med pærer: Kjekk ung mann som tar vare på seg selv vs. kjekk eldre mann som også tar vare på seg selv + har noe å vise til. Ikke: Kjekk ung mann vs. feit gammel gris med hårtap og masse penger Anonymkode: 82093...9f9 Men en ung mann er kjekkere enn en eldre mann som er kjekk TIL TROSS for alderen. Den yngre er naturlig attraktiv, den eldre må gjøre en innsats for å "holde seg godt". Anonymkode: 0e6df...388 12
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2021 #19 Skrevet 10. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): En kjekk ung mann er litt kjekkere enn en kjekk eldre mann. Og that's it. Du må sammenligne epler med epler, ikke epler med pærer: Kjekk ung mann som tar vare på seg selv vs. kjekk eldre mann som også tar vare på seg selv + har noe å vise til. Ikke: Kjekk ung mann vs. feit gammel gris med hårtap og masse penger Anonymkode: 82093...9f9 Som regel er det Gjennomsnittling ung mann vs gjennomsnittlig eldre mann. Begge har ok utseende og et eller annet å vise til. Selv om den eldre mannen f.eks. har kunnet jobbe seg oppover, vet man samtidig at det er fullt mulig for yngre menn å gjøre på sikt, så det jevner seg ut. Og utseendet forfaller ganske kraftig og fort når man bikker 50-60, plutselig ser man veldig gammel ut. Anonymkode: 80e92...efb 7
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2021 #20 Skrevet 10. juni 2021 40 minutter siden, AnonymBruker said: Enig. Viktig å være realistisk. Jeg er 38 og jeg er på ingen måte like flott som en 25-åring. Skal jeg lyve til meg selv og si at jeg er «like flott»? Hvem lurer jeg da... Anonymkode: adb62...023 Men det gjelder jo mennene og. Kjenner enkelte som holder seg utrolig bra og er rådeilige, men mange menn på min alder (30) har allerede fått det klassiske oppblåste ansiktet med store kinn, lagt seg kraftig ut og mistet mye hår. Nå har jeg alltid blitt mest tiltrukket av menn som er 2-8 år eldre da siden jeg så er ingen krise for meg å ikke få yngre menn. Men de jeg liker som er 8 år eldre ser da jevnaldrende ut Anonymkode: 7a21c...3a9 7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå