AnonymBruker Skrevet 10. juni 2021 #1 Skrevet 10. juni 2021 Fikk brev idag, de har blitt kjøpt opp. Svarte! Er tidligere godt kjent med DNB, så forventer at gebyrene går opp neste år og at kundebehandlingen blir så som så. Dere som bytter nå, hvilke banker blir aktuelle for dere? Anonymkode: eb541...e37 3
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2021 #2 Skrevet 10. juni 2021 😭 Var dessverre forventet, men jeg hadde håpet at det ikke ble noe av. Vi hadde boliglån et annet sted, men har byttet til Bulder. Har alle andre kontoer og sparing i S-banken, avventer litt og ser det an, men stor sjanse for at det meste blir i Bulder. Anonymkode: cba94...048 2
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2021 #3 Skrevet 10. juni 2021 Det står ikke oppdatert informasjon på sbanken.no eller dnb.no så jeg lurer på om dere har en annen link til at det har skjedd? Anonymkode: 71e69...e3a 4
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2021 #4 Skrevet 10. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det står ikke oppdatert informasjon på sbanken.no eller dnb.no så jeg lurer på om dere har en annen link til at det har skjedd? Anonymkode: 71e69...e3a Lurer jeg og på. Finner ingen offisiell info om dette. Sikker på at ingen bruker situasjonen til å spre spam TS? Fristen for å godta siste bud er på mandag. Anonymkode: b2794...b0b 2
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2021 #5 Skrevet 10. juni 2021 Tull https://sbanken.no/aktuelt/bud-pa-sbanken/ Anonymkode: 69c93...c1f 2
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2021 #6 Skrevet 10. juni 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Tull https://sbanken.no/aktuelt/bud-pa-sbanken/ Anonymkode: 69c93...c1f Fulgte linken din : De har fått aksept for å kjøpe 74,9%. Det høres ut som oppkjøp for meg. Eller tar jeg feil? 7. juni 2021: DNB forlenger fristen og øker budet I dag gikk den utvidete fristen for DNBs bud på Sbanken ut. Nå forlenger DNB akseptfristen med én uke, frem til 14. juni, og øker samtidig budet til 108,85 kroner per aksje. DNB opplyser at de per i dag har fått aksept for å kjøpe totalt 74,9 prosent av aksjene i Sbanken. Anonymkode: 6acdd...027 1
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2021 #7 Skrevet 10. juni 2021 Det heller mot kjøp, men det er på ingen måte avgjort. TS lyver, hun har ikke fått noe brev. Anonymkode: 7e810...128 7
Bolthorn Skrevet 10. juni 2021 #8 Skrevet 10. juni 2021 Hadde dette vært tilfelle hadde blekker som E24 og DN kastet seg på for lenge siden for å generere klikk. 3
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2021 #9 Skrevet 10. juni 2021 Bolthorn skrev (1 time siden): Hadde dette vært tilfelle hadde blekker som E24 og DN kastet seg på for lenge siden for å generere klikk. Du har for høy tillit til journalistene i de nevnte blekker. Børsmeldingen fra mandag sier jo i realiteten at dette er kjøpt - akseptfristen ble forlenget med en uke, og minste akseptgrad endret fra 90% til 2/3. Er nok bare konkurransetilsynet som kan stoppe dette nå, og tror jeg ikke særlig på. Bankenes advokater har nok utredet dette på forhånd, og i Norge finnes det over 100 banker. Det er ikke som om konkurransen forsvinner bare fordi det blir en mindre, selv om den banken har lojale kunder som engasjerer seg. Anonymkode: d448e...3b2 1
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2021 #10 Skrevet 10. juni 2021 Pics or or didn't happen som en venninne sier😳 og Sbanken sender ikke brev i posten vel...? Anonymkode: 0c3cd...550
Realverdien Skrevet 10. juni 2021 #11 Skrevet 10. juni 2021 Går til bulder bank, eller rett og slett tilbake til sparebank1. Gebyrer ugjør ikke lenger hva det pleide å gjøre for meg. 2
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2021 #12 Skrevet 11. juni 2021 Vi har ikke fått brev ennå, men kommer til å flytte lånet til en annen bank, den med lavest rente, når oppkjøpet blir realisert. Vet bare ikke hvilken bank. Krysser fingrene for at det står noen folkevennlige banker (nye, gjerne) klare til å fange opp strømmen av folk som rømmer fra s-banken og vil ha en bank der alle har like lav rente og man slipper å følge med og ringe banken årlig for å unngå å bli satt opp og opp i rente. Blir det flere gebyrer, må vi flytte andre konti også. Er bare usikker på aksjesparekontoene våre i s-banken..... Anonymkode: 98517...cc1 3
newman01 Skrevet 11. juni 2021 #13 Skrevet 11. juni 2021 Saken er vel ikke helt avgjort enda. DNB trenger 90% av aksjene for å sluke selskapet ved å tvangsinnløse de resterende aksjene. De trenger kun 2/3 for å fusjonere. Siden DNB da vil kontrollere generalforsamlingen vil de kunne vedta fusjon mellom selskapene 2
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2021 #14 Skrevet 11. juni 2021 AnonymBruker skrev (På 10.6.2021 den 17.48): Det heller mot kjøp, men det er på ingen måte avgjort. TS lyver, hun har ikke fått noe brev. Anonymkode: 7e810...128 I all verden. Er imot oppkjøp og er s-kunde. Så ser ikke humoren i å spre falske rykter, skjerp deg. Mottok ikke brevet digitalt men via post. Jeg har en kjempegammel konto i DnB som ikke er i bruk. Sto at siden jeg både var DnB og S bank kunde ville de informere om at sbanbken ville bli en underavd eller noe lignende. Er på nattevakt så har ikke brevet foran meg. Var et nr man kunne ringe ved spørsmål. Hvis svindlere har begynt å skamme folk på den måten er det skummelt. På S- bankens hjemmeside leser jeg at DNB har fått aksept for å kjøpe totalt 74,9 prosent av aksjene i Sbanken. Så om brevet mitt er scam ser det ut som slaget er tapt likevel. Ingen andre som har fått et slikt brev fra DnB?? Jeg begynner å mistenke at brevet er skam nå. Anonymkode: eb541...e37 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2021 #15 Skrevet 11. juni 2021 Dette står på hjemmesiden til Sbanken. Hvis en beslutning er tatt, er den u hvertfall ikke offisiell ennå. Ugh, flyktet dit fra DNB i sin tid og vil IKKE tilbake til de 😖 Anonymkode: c65f2...870 2
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2021 #16 Skrevet 24. juni 2021 Bare tull. Konkurransetilsynet kommer til å stanse hele oppkjøpet. Bare å ta det med ro. Anonymkode: 9b8b5...2bb 1
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2021 #17 Skrevet 24. juni 2021 Litt avsporing, men kan jeg spørre om hva som er så dårlig med dnb? Primært ift lån og lignende. Anonymkode: 2c425...50f
newman01 Skrevet 24. juni 2021 #18 Skrevet 24. juni 2021 1 hour ago, AnonymBruker said: Litt avsporing, men kan jeg spørre om hva som er så dårlig med dnb? Primært ift lån og lignende. Anonymkode: 2c425...50f De er kjempestore, går med rundt 4 milliarder i overskudd hvert eneste kvartal. Disse pengene kommer fra kundene dems. De er alltid raske med å øke boligrenta, og de er treige med å senke den. De har meget dårlig rente på innskudd. Så det er en bra bank å eie, men ikke nødvendigvis bra å være kunde der. Det finnes selvfølgelig unntak, for de er veldig snille med attraktive kunder som har Saga-kundeforhold. 2
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2021 #19 Skrevet 24. juni 2021 newman01 skrev (4 minutter siden): De er kjempestore, går med rundt 4 milliarder i overskudd hvert eneste kvartal. Disse pengene kommer fra kundene dems. De er alltid raske med å øke boligrenta, og de er treige med å senke den. De har meget dårlig rente på innskudd. Så det er en bra bank å eie, men ikke nødvendigvis bra å være kunde der. Det finnes selvfølgelig unntak, for de er veldig snille med attraktive kunder som har Saga-kundeforhold. Takk for svar. Er de tregere enn banker flest? Og har de høyere renter enn andre? Jeg vurderer å flytte lånet til DnB siden jeg har kundeforhold der fra før av, men kanskje det ikke er noe god idé da? Anonymkode: 2c425...50f
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2021 #20 Skrevet 24. juni 2021 Siste nytt: Sitat Konkurransetilsynet melder at de vurderer å gripe inn mot DNBs oppkjøp av Sbanken. Tilsynet har etter en foreløpig vurdering kommet til at oppkjøpet vil kunne svekke konkurransen i markedet for sparing i fond. https://www.nettavisen.no/okonomi/varsler-mulig-stans-av-dnbs-kjop-av-sbanken/s/12-95-3424146382 Konkurransetilsynet skal fortsette og se på saken og kommer med ny vurdering innen 26. august. Anonymkode: 73f78...cac 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå