Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. 

Prøver å unngå å lage et altfor langt innlegg.. men kort fortalt så har jeg dummet meg ut, og i et anfall av sjalusi presterte jeg å sende melding til eksen hans for å spørre om de holdt på bak ryggen min. Dette pga flere hendelser som har gjort meg usikker. Han har forsikret meg mange ganger om at det ikke er noe på gang. Uansett - det endte med at eksen hans ble lynforbanna på meg og kjæresten min eksploderte av sinne på meg. Jeg er virkelig kjempelei meg for det, og har virkelig skjønt at jeg har dummet meg ut og at jeg må stole på han.

Han ville ha et par ukers pause, men vi ble enige om at vi skulle ha kontakt denne tiden. Problemet er at jeg har nå sendt han én melding per dag (typ: tenker på deg o.l.) og han svarer bare helt kort og kaldt. 

Nå har jeg forsøkt å ikke ta kontakt på noen dager og han har heller ikke gitt lyd fra seg. Vi har en avtale om en dato vi skal treffes igjen for å prate. Bør jeg bare la han være i fred frem til da? Eller bør jeg "vise" via å sende meldinger disse dagene at jeg virkelig ønsker at han skal tilgi meg? 

Anonymkode: 812ec...8c7

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

La det være, vent til datoen dere skal treffes, eller at han kontakter deg. 

Anonymkode: cc303...c38

• Liker 30
AnonymBruker
Skrevet

Hadde jeg vært deg hadde jeg gitt ham fred, ellers gir du ham bare flere muligheter til å være kald mot deg. Han vet at du angrer og ønsker at ting skal bli bra igjen, og nå er det opp til ham å ta et valg. 

Anonymkode: 5eef4...5f2

• Liker 17
Skrevet

Ligg lavt i terrenget. Legg deg så flat og gråt litt når han tar deg tilbake. Da vinner han og kan tilgi deg med æren i behold.

Enten det, eller så får du gjøre ham sjalu ved å flørte og farte med en annen mann og la ham få vite det via via. Da får han nok øynenene opp for hvordan sjalusi føles.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

TS her. 

Takk for innspil. Jeg bør nok bare la han være ja.. :(  Har vært litt bekymret for at han kanskje kan oppfatte stillhet fra min side som at jeg ikke egentlig er så lei meg eller at jeg ikke angrer. 

Skrevet
Realverdien skrev (20 minutter siden):

Enten det, eller så får du gjøre ham sjalu ved å flørte og farte med en annen mann og la ham få vite det via via. Da får han nok øynenene opp for hvordan sjalusi føles.

Selv vil jeg påstå at hevn ikke hører hjemme i et forhold. Og aller minst her, når den ene parten har forulempet den andre. "Så du er forulempet? Jeg er forulempet!" Når man har såret den andre skal man be om unnskyldning - ikke såre enda mer. Det første du sa, om å ligge lavt og så legge seg flat, er det beste rådet.

• Liker 9
Skrevet

Dette pga flere hendelser som har gjort meg usikker

Må være ærlig å si dette spiller inn en stor rolle i hvilen type person han er og hele situasjonen. + Hva gjør at du tror akkurat han og exen er en greie? må vel være noe som har gjort deg usikker?

Om ikke det er det og det bare er du som har innbillt deg et scenario i hode uten grunn forstår jeg jo at han blir så forbanna, men du har vel ikke diktet opp at de har kontakt? Om du har det må du jobbe med deg selv

• Liker 8
Skrevet
K.A. skrev (4 minutter siden):

Selv vil jeg påstå at hevn ikke hører hjemme i et forhold. Og aller minst her, når den ene parten har forulempet den andre. "Så du er forulempet? Jeg er forulempet!" Når man har såret den andre skal man be om unnskyldning - ikke såre enda mer. Det første du sa, om å ligge lavt og så legge seg flat, er det beste rådet.

Man må enten legge seg flat eller prøve å vinne. Det blir ingen løsning om de kives videre.

Han gutten hennes gjør slemt i å behandle henne kaldt og fryse henne ut. Litt god gammeldags kvinnelist kan være berettiget.

Skrevet
Realverdien skrev (4 minutter siden):

Man må enten legge seg flat eller prøve å vinne. Det blir ingen løsning om de kives videre.

Han gutten hennes gjør slemt i å behandle henne kaldt og fryse henne ut. Litt god gammeldags kvinnelist kan være berettiget.

Som du sier, det blir ingen løsning om de kives videre. Tror du det blir fred ved å gi ham enda en grunn til å være sint?

• Liker 2
Skrevet

Er du helt sikker på at du vil være sammen med han siden det har vært flere hendelser som har gjort deg så usikker, som igjen gjør deg så sjalu at du sender en sms til eksen hans?

Hva skal du med denne fyren om du ikke kan stole på han nå, og tror du det blir bedre om du får han tilbake?

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet
mjaus skrev (34 minutter siden):

Dette pga flere hendelser som har gjort meg usikker

Må være ærlig å si dette spiller inn en stor rolle i hvilen type person han er og hele situasjonen. + Hva gjør at du tror akkurat han og exen er en greie? må vel være noe som har gjort deg usikker?

Om ikke det er det og det bare er du som har innbillt deg et scenario i hode uten grunn forstår jeg jo at han blir så forbanna, men du har vel ikke diktet opp at de har kontakt? Om du har det må du jobbe med deg selv

Vel, vil jo helst ikke legge ut alt i frykt for å bli gjenkjent, men nå er det slik at de to er veldig gode venner, faktisk så er eksen hans bestevenninna hans sånn utenom meg da. Han var veldig åpen om dette fra dag 1 altså. Men jeg har etter 3 år fortsatt ikke møtt henne. Han vet at det gjør meg usikker og har derfor valgt å lyve om at de har møttes noen ganger (latt som han har møtt en kompis) og dermed har situasjonen eskalert enda mer da (mtp min sjalusi). 

Han sier han elsker meg og at det er meg han vil ha og det var han som gjorde det slutt osv. Men er vanskelig for meg likevel. 

TS

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Sånn du forklarer det synes jeg ikke de har rett til å bli så sint på deg faktisk. 

Ikke la deg tråkke på. Og ikke send ham noen meldinger hver dag om at du tenker på ham! Kutt kontakt, ellers får han jo konstakt bekreftelse på at han styrer og du bare sitter og venter på ham.

Anonymkode: 1b6a5...78a

• Liker 18
AnonymBruker
Skrevet

Forsøk å gå ut og finn på noe gøy med venner istedet, få tankene over på noe annet. 

Anonymkode: 1b6a5...78a

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vel, vil jo helst ikke legge ut alt i frykt for å bli gjenkjent, men nå er det slik at de to er veldig gode venner, faktisk så er eksen hans bestevenninna hans sånn utenom meg da. Han var veldig åpen om dette fra dag 1 altså. Men jeg har etter 3 år fortsatt ikke møtt henne. Han vet at det gjør meg usikker og har derfor valgt å lyve om at de har møttes noen ganger (latt som han har møtt en kompis) og dermed har situasjonen eskalert enda mer da (mtp min sjalusi). 

Han sier han elsker meg og at det er meg han vil ha og det var han som gjorde det slutt osv. Men er vanskelig for meg likevel. 

TS

Forståelig at du har trust issues på han da. Egentlig virker det jo som at han prioriterer exen sin sine behov ovenfor deg. Ja ofc du dumma deg ut ved å sende anklagende melding. Han burde uansett forstå hvor det kommer fra, han lyver til deg om at han møter en kompis når han møter exen. 🚩

Jeg har også hørt at folk blir ekstra sinte når de blir anklaget for noe som er sant. Mulig bare en myte men? 

• Liker 9
Skrevet
K.A. skrev (53 minutter siden):

Som du sier, det blir ingen løsning om de kives videre. Tror du det blir fred ved å gi ham enda en grunn til å være sint?

Ja. For da går han i panikkmodus, skjønner at han ikke et uerstattelig for'a og vil gjøre alt for å redde forholdet. Da legger han seg flat.

Om det virker da.

Skrevet
Realverdien skrev (1 minutt siden):

Ja. For da går han i panikkmodus, skjønner at han ikke et uerstattelig for'a og vil gjøre alt for å redde forholdet. Da legger han seg flat.

Om det virker da.

Det kommer vel veldig an på personligheten. Og slik han har reagert så langt, vil jeg ikke tro han er typen.

• Liker 1
Skrevet
mjaus skrev (24 minutter siden):

ompis når han møter exen. 🚩

Jeg har også hørt at folk blir ekstra sinte når de blir anklaget for noe som er sant. Mulig bare en myte men? 

I Norge er det nok slik. I utlandet, som usa, læres politiet opp til at uskyldige blir sint når de konfronteres med noe de ikke har gjort. Min erfaring er det omvendte i Norge. Folk blir stort sett perpleks over falske anklager. Men så er jo vi et konfliktsky folkeslag da.

• Liker 1
Skrevet

Lynforbanna på deg? Hvorfor ble hun det. At han ble frustrert/irritert, det skjønner jeg. Men hvorfor har hun grunn til å bli sur på deg. Det var jo bare et spørsmål? Eller var du frekk? Er du sikker på at han er singel? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Intuisjonen er oftest rett på dette området. Hadde han elsket deg hadde han a) forstått smerten din, b) latt deg møte dama og c) omså droppet henne dersom et var alt for vondt for deg etter å ha prøvd å trygge deg. Han blir jo ikke sint på ei dame han er redd for å miste som er urettmessig sjalu for første gang. Og han forsto godt at dette ville bli et problem da dere møttes, og at det var over kanten. Ellers hadde han ikke forberedt deg på det med henne. En annen ting hadde vært om du laget sjalusidrama med alt og alle. Men at du blir usikker over hemmelige besøk hos dame du ikke får møte er bare tull. At hun er sint sier sitt, det lukter ugler i mosen ikke snurt, krenket mann. Tror ikke det er du som gjør noe feil her dessverre. Utro menn blir alltid sint. 

Anonymkode: 46cbb...fb2

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
mjaus skrev (28 minutter siden):

Forståelig at du har trust issues på han da. Egentlig virker det jo som at han prioriterer exen sin sine behov ovenfor deg. Ja ofc du dumma deg ut ved å sende anklagende melding. Han burde uansett forstå hvor det kommer fra, han lyver til deg om at han møter en kompis når han møter exen. 🚩

Jeg hadde også blitt forbanna hvis typen hadde gjort noe slik selv om anklagene ikke var sanne.

Hvis typen min hadde stolt så lite på meg hadde han fort blitt en ex-type.

Anonymkode: 1f322...5d6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...