AnonymBruker Skrevet 10. juni 2021 #1 Skrevet 10. juni 2021 Under en tur, møtte jeg et barn som gikk alene langs en trafikkert vei. Det var ingen voksne i nærheten, men kjente igjen barnet fra barnehagen jeg kjenner til. Og det var et lite stykke fra barnehagen. Ca. 20min å gå. Da vi kom til barnehagen, hadde ingen oppdaget at barnet var borte. De beklaget der og da og de skulle skjerpe rutinene sine. Jeg dro med en gang jeg fikk overlevert barnet, men hadde glemt noe og gikk tilbake. Rett innenfor inngangen, stod styrer og en ansatt og pratet sammen. Styrer virket meget stresset og de fikk nok ikke med seg at jeg stod utenfor, så jeg fikk med meg at styrer sa dette var 3.gangen denne måneden et barn har stukket av, før hun avsluttet samtalen og hilste blidt på meg. Dette skjedde forrige måned og idag møtte jeg moren til barnet som stakk fra barnehagen. Hun hadde ikke blitt informert om dette. Hva gjør egentlig barnehagen etter dette? Kan jeg sende en klage selv om jeg ikke lenger har barnet mitt der? Jeg har selv måttet ta barnet ut av denne barnehagen etter manglende oppfølging fra ansatte. Anonymkode: e2364...059 12
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2021 #2 Skrevet 10. juni 2021 Jeg ville sendt en klage. Da har de for dårlige rutiner. Så klart det kan skje, men ikke 3 ganger på en måned. Jeg har selv hatt et barn som stakk av en gang på tur da han var nesten to år. Han elsket å leke stilleleken i skogen. Sa seg selv at det fungerte dårlig. Så han fikk på seg kattebjelle til slutt. Det var ikke like morsomt og han sluttet da med å stikke av. Send en klage til barnehagen og så videre til kommunen. Anonymkode: 43164...547 15
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2021 #3 Skrevet 10. juni 2021 Det er jo helt sinnsykt.. i barnehagen jeg har jobbet i har de voksne alltid fulgt godt med ute + at det alltid er en som har ansvar for en liste med navn. Denne blir sjekket over jevnlig slik at man får kontrollert at alle barna er tilstede. Skal man som voksen følge et barn inn på do feks sier man ifra til en annen voksen slik at man vet hvor alle barna er til en hver tid. Anonymkode: 842af...e2a 5
Guppy88 Skrevet 10. juni 2021 #4 Skrevet 10. juni 2021 Noen barnehager er bygd på en slik måte at barna kan befinne seg på alle sider rundt barnehagen. I en barnehage som da er underbemannet er det tilnærmet umulig å se alle barna 100% av tiden fordi man skal se til alle barna, noen slår seg og trenger trøst, noen krangler og må skilles osv. Jeg ser for meg at hvis et barn først har funnet et sted der de klatrer over gjerdet, er det fristende å gjøre det igjen. Det vil være viktig at barnehagen snakker med foreldrene om at det har skjedd, slik at både foreldre og barnehagen kan snakke med barnet om det, at det kan være farlig, og at det ikke må gjenta seg. Jeg reagerer ikke så mye på at det har skjedd, som at moren var uvitende om det. 13
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2021 #5 Skrevet 10. juni 2021 Det er helt sykt. Sønnen min stakk av under en tur da han var to år, han var ikke ferdig med å leke. Jeg fikk beskjed med en gang jeg kom for å hente, da kunne jo jeg også snakke med sønnen min om det. Før sommeren i fjor var det dessverre 4 veldig unge vikarer på avdelingen til sønnen min, de var mest opptatt av å snakke sammen. Da jeg kom for å hente en dag fant jeg tre barn lekende 300 meter unna barnehagen. Tok de selvsagt med inn og ga beskjed. De visste ikke at de var borte. Da de fortsatt bare satt og pratet, prøvde barna å stikke av igjen. Da gikk jeg rett inn til styreren og sa at dette var uakseptabelt. Hun tok heldigvis tak i det. Anonymkode: a345e...fb9 11
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2021 #6 Skrevet 10. juni 2021 Å herregud 😱 Hadde jeg vært den moren hadde jeg tilta, de må jo passe på. Bare sånn, tenk om, tenk om det ikke var deg som plukket opp barnet, men en person med onde hensikter.. Anonymkode: 08fd8...a3b 9
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2021 #7 Skrevet 10. juni 2021 Dette stemmer ikke. Hva skulle du ha glemt i barnehagen, når du kun var der for å overlevere et barn? Og det er helt usannsynlig at en styrer står og drøfter noe sånt i en gang. Historien din er utroverdig på flere punkter. Hvorfor skriver du sånt? Forstår du ikke at du i verste fall er med på å svekke en allmenn tillit til barnehager på feil grunnlag? Utrolig trist. Det er nok å ta tak i av ekte utfordringer som må jobbes med. Anonymkode: 8d956...383 21
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2021 #9 Skrevet 10. juni 2021 Fy søren. Jeg ville klaget. Dette er for dårlig av barnehagetantene Anonymkode: 9b5f1...b27 1
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2021 #10 Skrevet 10. juni 2021 «Glemt noe»? Hva skulle du liksom ha glemt der? Anonymkode: eb8fc...d0f 2
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2021 #11 Skrevet 10. juni 2021 Det er ikke sjelden dette skjer faktisk og det er ganske utrolig at man ikke hører mer om det. Men det blir meningsløst å prøve å diskutere dette her inne da majoriteten her inne er assistenter i barnehager. Anonymkode: 92d76...f5e 3
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2021 #12 Skrevet 10. juni 2021 Ganske drøyt at ikke mor til barn var informert, dette er ikke etter 'boken', ville klaget til styret og ringt kommunen. Anonymkode: 28713...97f 1
Gjest Mrs. Random Nick Skrevet 10. juni 2021 #13 Skrevet 10. juni 2021 Hvis du er sikker i din sak, så bør du kontakte lokalavisen!!! Dette er hårreisende!!! Foreldrene til de det gjelder bør absolutt få informasjon pronto fra barnehagen. De bør kunne vurdere videre om dette er en god nok barnehage for dem. Kommende foreldre til den barnehagen bør få vite om det. Det er ikke lenge til et nytt barnehageår starter. Kontakter du bare kommunen muntlig er det lettere for dem å feie det under teppet.
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2021 #14 Skrevet 10. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er ikke sjelden dette skjer faktisk og det er ganske utrolig at man ikke hører mer om det. Men det blir meningsløst å prøve å diskutere dette her inne da majoriteten her inne er assistenter i barnehager. Anonymkode: 92d76...f5e Majoriteten av 118000 medlemmer er assistenter i barnehage!? Wow Anonymkode: d1fa2...37a 3
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2021 #15 Skrevet 10. juni 2021 Ts her. Jeg har blitt kontaktet av moren etter samtalen vår og etter at jeg opprettet HI. Nevnte dette for henne og at hun forhåpentligvis vil få noen fornuftige råd her. Jeg prøvde å være kort i HI og lot være å forklare nærmere hva jeg glemte. Men takk til dere som har svart. Anonymkode: e2364...059 1
Maleficenta Skrevet 10. juni 2021 #16 Skrevet 10. juni 2021 (endret) Guppy88 skrev (7 timer siden): Noen barnehager er bygd på en slik måte at barna kan befinne seg på alle sider rundt barnehagen. I en barnehage som da er underbemannet er det tilnærmet umulig å se alle barna 100% av tiden fordi man skal se til alle barna, noen slår seg og trenger trøst, noen krangler og må skilles osv. Jeg ser for meg at hvis et barn først har funnet et sted der de klatrer over gjerdet, er det fristende å gjøre det igjen. Det vil være viktig at barnehagen snakker med foreldrene om at det har skjedd, slik at både foreldre og barnehagen kan snakke med barnet om det, at det kan være farlig, og at det ikke må gjenta seg. Jeg reagerer ikke så mye på at det har skjedd, som at moren var uvitende om det. da burde det være porter rundt som barna ikke klarer å åpne Endret 10. juni 2021 av Maleficenta 2
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2021 #17 Skrevet 10. juni 2021 Maleficenta skrev (1 minutt siden): da burde det være porter rundt som barna ikke klarer å åpne Det hjelper da ikke ikke alltid med porter som barna ikke kan åpne. Min på halvannet klarer faktisk å klatre over gjerdene, når en som er så ung klarer det så klarer da noen som er eldre det og. Anonymkode: 9e6b8...d90 1
Maleficenta Skrevet 10. juni 2021 #18 Skrevet 10. juni 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det hjelper da ikke ikke alltid med porter som barna ikke kan åpne. Min på halvannet klarer faktisk å klatre over gjerdene, når en som er så ung klarer det så klarer da noen som er eldre det og. Anonymkode: 9e6b8...d90 hmmm. de kan ikke akkurat ha piggtrådgjerde heller ... selv om jeg mener bestemt jeg så det itenfor en skole i utlandet... Burde vært mulig å bygd gjerder det ikke gikk an å klatre over på et vis?
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2021 #19 Skrevet 10. juni 2021 Maleficenta skrev (1 minutt siden): hmmm. de kan ikke akkurat ha piggtrådgjerde heller ... selv om jeg mener bestemt jeg så det itenfor en skole i utlandet... Burde vært mulig å bygd gjerder det ikke gikk an å klatre over på et vis? Eller så kan de gjøre det som faktisk er en stor del av jobben, å følge med. Om man følger med på ting får man som regel unngått sånne situasjoner. Anonymkode: 9e6b8...d90 2
Guppy88 Skrevet 10. juni 2021 #20 Skrevet 10. juni 2021 Maleficenta skrev (9 minutter siden): da burde det være porter rundt som barna ikke klarer å åpne Jeg snakket ikke om porter som barna klarer å åpne. Jeg snakket om å klatre over gjerdet. Jeg ser nesten unntak at gjerdene rundt barnehager er typ "hønsenetting" med rundt 6 x 6 cm hull. Superenkelt å stikke en liten barnesko inn i og klatre opp.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå