AnonymBruker Skrevet 10. juni 2021 #1 Skrevet 10. juni 2021 På bursdagen til typen så planla jeg og booket resturant flere måneder i forveien til et sted han hadde nevnt i forbi farten om at han ønsket å dra dit en gang. Dette var et veldig dyrt sted 1500kr per person. Så jeg surpriset han med dette og gaver til ca 1500kr. Så det ble i overkant 3000kr tilsammen. Når jeg hadde bursdag så var det ingen planlegging, var jeg som måtte finne et sted å spise rett før fordi han tydeligvis ikke hadde planlagt noe, og 5 dager før spør han meg hva jeg ønsket meg. Ble litt skuffet men ville ikke gjøre en for stor greie av det. Så på bursdagen så brukte han ca 1200kr på gave og middag tilsammen. Og det var hyggelig og koselig, men så begynte han å småsyte over at han hadde brukt så mye penger på meg, og at han håpte at nå var jeg fornøyd type attitude og da ble jeg ganske skuffet. Følte ikke jeg var "verdt" å bruke penger på på en måte. Har lyst å ta det opp og si at jeg synes det var litt dumt at han måtte påpeke dette, når jeg brukte ekstremt mye mer med glede uten å klage om det på noen måte etterpå. Er det teit av meg eller kan jeg ta det opp? Anonymkode: 5c92d...ba5 2
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2021 #2 Skrevet 10. juni 2021 Det er helt innafor å ta opp. Litt rart at du ikke tar det med en gang - men bedre sent enn å gnage på deg. Lær deg å ta slike ting med en gang til neste gang. «Hva mener du - syns du du bruker for mye penger på bursdagen min? Ønsker du at vi avtaler et felles nivå på hva vi bruker på hverandre? Jeg brukte jo 3000 på middagen vi var på på din bursdag - syns du ikke det var verdt det? Vi kan godt ta sushi hjemme neste gang on du foretrekker det - vi får jo bare snakke om hvilke økonomiske prioriteringer vi ønsker å gjøre - det er jo viktig om vi skal bygge fremtiden vår sammen». Når de rare utsagnene kommer. Med en gang. Anonymkode: bb5d6...963 6
Hannah80 Skrevet 10. juni 2021 #3 Skrevet 10. juni 2021 Prismessig så syns jeg 3000 er veldig mye penger å gi i bursdagsgave til kjæresten. Man gir vel ikke, for å få det samme tilbake? Noen er mer opptatt av bursdager enn andre, og legger mer tid og energi i planlegging. Greit at vi er ulike:) 4
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2021 #4 Skrevet 10. juni 2021 Ts her. Nei poenget var vel at jeg hadde brukt så mye uten å klage, fordi jeg synes han er verdt det. Mens han brukte en god del mindre og klagde på det da. Hannah80 skrev (2 minutter siden): Prismessig så syns jeg 3000 er veldig mye penger å gi i bursdagsgave til kjæresten. Man gir vel ikke, for å få det samme tilbake? Noen er mer opptatt av bursdager enn andre, og legger mer tid og energi i planlegging. Greit at vi er ulike:) Anonymkode: 5c92d...ba5 4
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2021 #5 Skrevet 10. juni 2021 Man må kunne velge selv hvor mye man ønsker å bruke på en gave. Selv er jeg ikke et gave-menneske. Likevel endte jeg opp med å bruke 1300 kroner på kjæresten min på hans bursdag. Dette var fordi det var en gave jeg ønsker å gi ham, i tillegg til at vi gikk ut og spiste. Jeg forventer imidlertid ikke at han skal kjøpe noe til meg bare for å kjøpe noe. Sannsynligvis kommer vi til å gå ut og spise og at det er gaven. Hvis jeg synes det er dumt at jeg bruker så mye mer penger enn ham, må jeg selv droppe å bruke så mye penger. Når det er sagt, er det en uting å klage over at han har brukt mye penger, da det er hans eget valg. Hadde det vært min type hadde jeg sagt helt tydelig ifra om at det er hans valg og at han ødelegger opplevelsen ved å klage på den måten. Hvis det er så gale, får han heller la være å bruke så mye. Anonymkode: 9790d...ea4 4
mjaus Skrevet 10. juni 2021 #6 Skrevet 10. juni 2021 Hannah80 skrev (4 minutter siden): Prismessig så syns jeg 3000 er veldig mye penger å gi i bursdagsgave til kjæresten. Man gir vel ikke, for å få det samme tilbake? Noen er mer opptatt av bursdager enn andre, og legger mer tid og energi i planlegging. Greit at vi er ulike:) Hadde typen min vært sutrete etter en fin overraskelsesmiddag fordi han hadde brukt 1200 på meg frivillig, så hadde jeg egentlig tenkt at han var egoistisk. Jeg også er enig i at det er mye penger, mange fine ting man kan planlegge å gjøre sammen til en langt mindre pris. men tror poenget ligger litt i det at ts føler typen hennes bryr seg mer om at han har brukt "unødvendige" penger på henne, istedet for å glede seg og unne henne en fin bursdag. 7
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2021 #7 Skrevet 10. juni 2021 Hvis du nettopp har hatt bursdag, så kan du ta det opp, og spørre om dere skal bli enig om et lavere beløp, og si at du synes at bursdagen ble litt ødelagt med den klagingen. Hvis det er lenge siden så synes jeg det er litt sent å komme med det nå. Men dere kan godt bli enige om et beløp på gave/feiring når det nærmer seg jul eller neste bursdag. Anonymkode: 48202...cc7 2
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2021 #8 Skrevet 10. juni 2021 Her er det klart at jeg kan råd til å bruke mer på kjæresten enn han har på meg, jeg tjener det tredobbelte. Dermed forventer og håper jeg at han ikke blakker seg gaver for å holde tritt. Er det dessuten meninga at man skal måle verdi i gave opp mot hverandre? I så fall må dere bli enige på forhånd. Synes det høres dyrt ut med 3000 hver bursdag ... Anonymkode: 3f46c...7ba 1
mjaus Skrevet 10. juni 2021 #9 Skrevet 10. juni 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Her er det klart at jeg kan råd til å bruke mer på kjæresten enn han har på meg, jeg tjener det tredobbelte. Dermed forventer og håper jeg at han ikke blakker seg gaver for å holde tritt. Er det dessuten meninga at man skal måle verdi i gave opp mot hverandre? I så fall må dere bli enige på forhånd. Synes det høres dyrt ut med 3000 hver bursdag ... Anonymkode: 3f46c...7ba Problemet her er jo ikke at ts ikke er fornøyd med prisen han brukte. Heller det at han ikke la så mye energi i det + brydde seg mer om brukte peng enn henne Til ts: Synes det er greit å ta det opp med han om dette skjedde nylig, er enig med personen som er noen kommentarer over. At er det lenge siden er det ikke vits å ta opp nå 1
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2021 #10 Skrevet 10. juni 2021 Kommunikasjon, her er det tydeligvis forskjellige forventninger til hvordan en bursdag skal feires. Anonymkode: d4f53...395 1
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2021 #11 Skrevet 10. juni 2021 Ts her. Nei det med beløp på gave og middag osv var ikke poenget. Poenget var at jeg hadde lagt mye tanke i både planlegging og gave og synes det var veldig koselig å gjøre det for han. Så var det bare så lite innsats på min bursdag fra hans side og i tillegg klaging på det lille han gjorde. Anonymkode: 5c92d...ba5 2
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2021 #12 Skrevet 10. juni 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ts her. Nei det med beløp på gave og middag osv var ikke poenget. Poenget var at jeg hadde lagt mye tanke i både planlegging og gave og synes det var veldig koselig å gjøre det for han. Så var det bare så lite innsats på min bursdag fra hans side og i tillegg klaging på det lille han gjorde. Anonymkode: 5c92d...ba5 Jeg ser liksom ikke feilen i at innsatsen var ulik - der er vi forskjellige, og man kan ikke forvente at man får igjen det man ga. Men at han klaget på at det ble dyrt, det blir ødeleggende for min del. Anonymkode: a6dd6...1e0 2
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2021 #14 Skrevet 10. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Dramapar Anonymkode: 85fd8...2ee Hvordan er ditt forhold, sitter dere i gyngestol hver for dere mens ene ser på skiskyting og andre strikker? Anonymkode: 2a1b1...f47 3
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2021 #15 Skrevet 10. juni 2021 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Her er det klart at jeg kan råd til å bruke mer på kjæresten enn han har på meg, jeg tjener det tredobbelte. Dermed forventer og håper jeg at han ikke blakker seg gaver for å holde tritt. Er det dessuten meninga at man skal måle verdi i gave opp mot hverandre? I så fall må dere bli enige på forhånd. Synes det høres dyrt ut med 3000 hver bursdag ... Anonymkode: 3f46c...7ba Ts her. Han tjener en del mer enn meg, så penger er ikke problemet. Men som sagt det var ikke beløpet som hadde noe å si, det var bare the cherry on top!! Jeg sa til og med at det var ikke så farlig hva han kjøpte, men det jeg virkelig ønsket meg var et kort hvor han skrev noen søte ord. Men jeg fikk jo ikke et kort, så da ble jeg litt skuffet når jeg hadde poengtert det et par ganger at jeg virkelig ville ha et søtt kort fra han som jeg kunne ta vare på. Hadde dette vært en enkel hendelse så hadde det ikke vært så gale. Men har vært et mønster en god stund nå, hvor han har neglisjert meg en del og jeg har tatt det opp flere ganger uten bedring. Så håpte han kanskje skulle gjøre litt innsats og stas på meg på bursdagen for å ta igjen for det tapte. Tok det uansett opp nå og han var helt enig i det jeg sa og han skulle gjøre det godt igjen. Takk for de hjelpsomme svarene deres ❤️ Anonymkode: 5c92d...ba5 2
Gjest TheCatLady Skrevet 10. juni 2021 #16 Skrevet 10. juni 2021 Jeg synes ikke at man skal bli enig om noen sum. Synes ikke at 3000 er spesielt mye sånn egentlig, og ikke nødvendigvis at man bruker så mye hvert år. Man bruker det man har lyst til å bruke og da uten å syte over det. Det skal være hyggelig å gjøre slike ting for kjæresten sin og synes det er kjipt at en kjæreste skulle syte over det. Ser nå at du har tatt det opp og bra at det løste seg og at han skal gjøre det godt igjen
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2021 #17 Skrevet 10. juni 2021 40 minutter siden, AnonymBruker said: Hvordan er ditt forhold, sitter dere i gyngestol hver for dere mens ene ser på skiskyting og andre strikker? Anonymkode: 2a1b1...f47 Nope, vi snakker om de problemene vi skulle ha, uten å gå å gnage på dem på egen hånd til de blir fjorten ganger større enn de trenger å være. Anonymkode: 85fd8...2ee 1
Kenguru2016 Skrevet 10. juni 2021 #18 Skrevet 10. juni 2021 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Nope, vi snakker om de problemene vi skulle ha, uten å gå å gnage på dem på egen hånd til de blir fjorten ganger større enn de trenger å være. Anonymkode: 85fd8...2ee Tja, det at du har et behov for å latterliggjøre andre folk sine følelser sier meg at du kanskje ikke har det så bra som du skal ha det til. 4
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2021 #19 Skrevet 10. juni 2021 Synes han brukte nok jeg. Du valgte jo selv hva du brukte på hans dag. For noen er bursdager veldige greier, for andre er det nok med en liten oppmerksomhet. Høres ut som dere er ulike der. Selv foretrekker jeg å planlegge bursdagene mine selv, om jeg vil ha noen planer den dagen da. Anonymkode: 1809b...056
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2021 #20 Skrevet 10. juni 2021 Det var kjempefint at du la så mye i din gave til han - såsant du hadde glede av det og hadde råd til det og ikke ga over evne. Håper han ble fornøyd og at det var bra. Så sier du jo at du var fornøyd med gaven du fikk av han. Og det er også fint. Det jeg syns var skikkelig dumt og unødvendig av han var jo å klage og sutre til deg om det etterpå, det kunne han holdt for seg selv. Det var jo slemt og jeg skjønner at du ikke følte deg særlig verdsatt av han pga det. Men, summen. Jeg syns det er helt greit med 1200 fra han til deg. Du hadde virkelig ikke trengt å slå på stortromma som du gjorde. Han hadde sikkert blitt glad for noe som kostet mye mindre enn det. Så. Hvis du skal ta opp dette så syns jeg ikke du bør ta opp at du brukte over dobbelt så mye penger på han, men du kan fint ta opp at du syns han ødela stemningen ved å sutre over hvor mye penger han brukte på deg. Anonymkode: 0885f...006 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå