Gå til innhold

Ned i vekt, morgentrening og lite frokost-lyst

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! 

Jeg skal ned type 50kg. Jeg trives med å trene/gå tur på morgenen, men jeg har lite matlyst før litt utpå dag. Men jeg antar at når jeg først trener bør kroppen få i seg -noe- etterpå? Noen gode tips til hva?

Anonymkode: ae761...ef2

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor? Så lenge du ikke er sulten eller mangler energi så er det greit å trene. Eneste er vist du trener styrke for å bygge muskler, da er kalorier overskudd anbefalt. 

Mange går tur eller trener kondis på tom mange før å forbrenne fett. 

Anonymkode: e1883...6fd

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Ikke stress med å måtte spise. Det går helt fint å trene på matlagrene fra dagen før. Kroppen sier i fra når den trenger mer, og da blir du sulten og får lyst på mat. Mulig det kommer litt tidligere på dager du trener enn ellers, men jeg ville ikke stresset med å måtte koble trening og spising. Det er ikke nødvendig for Hvermansen Trimmer. 

Anonymkode: f80a3...b05

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvorfor? Så lenge du ikke er sulten eller mangler energi så er det greit å trene. Eneste er vist du trener styrke for å bygge muskler, da er kalorier overskudd anbefalt. 

Mange går tur eller trener kondis på tom mange før å forbrenne fett. 

Anonymkode: e1883...6fd

Kanskje jeg var uklar. Jeg går på tom mage, men jeg antar (det kjennes sånn ut) at jeg også bygger endel muskler på disse turene, det er definitivt ikke bare kondis i begynnelsen 😛 

14 minutter siden, AnonymBruker said:

Ikke stress med å måtte spise. Det går helt fint å trene på matlagrene fra dagen før. Kroppen sier i fra når den trenger mer, og da blir du sulten og får lyst på mat. Mulig det kommer litt tidligere på dager du trener enn ellers, men jeg ville ikke stresset med å måtte koble trening og spising. Det er ikke nødvendig for Hvermansen Trimmer. 

Anonymkode: f80a3...b05

Tusen takk, så da er det egentlig ingen hensikt i å måtte få i seg noe etter trening (blabla musklene trenger noe)?

AnonymBruker
Skrevet

Ta et glass melk når du kommer hjem så går det fint. 

Anonymkode: 94253...6ac

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

Ta et glass melk når du kommer hjem så går det fint. 

Ett glass melk på tom mage? Det hørtes veldig kvalmende ut 😛

Skrevet

Spis egg, fisk og gulrøtter og drikk vann.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Ett glass melk på tom mage? Det hørtes veldig kvalmende ut 😛

Har jeg aldri tenkt over😅 Gjør det selv en gang i blant, kan evt ta havremelk eller et glass sjokolademelk. Man kan også ta en banan sammen feks

AnonymBruker
Skrevet

Ikke for å være kvass - men dersom du har 50 kg ekstra så kan kroppen i praksis få energi av fettet i ukesvis uten at du trenger å innta noe ekstra. Det er absolutt ikke anbefalt, men skjønner virkelig ikke hvorfor du stresser med å spise frokost når du ikke har matlyst før senere. Det er helt tullete.

Anonymkode: 411a8...900

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du må verken spise før eller etter trening. Du kjenner selv på kroppen hva som fungerer. 

Jeg løper gjerne en tur på morgenen. Deretter kan det likevel drøye frem til lunsjtider før jeg spiser første måltid. Er forøvrig frisk, og normalvektig. 

Anonymkode: 7662f...396

AnonymBruker
Skrevet
18 hours ago, AnonymBruker said:

Ikke for å være kvass - men dersom du har 50 kg ekstra så kan kroppen i praksis få energi av fettet i ukesvis uten at du trenger å innta noe ekstra. Det er absolutt ikke anbefalt, men skjønner virkelig ikke hvorfor du stresser med å spise frokost når du ikke har matlyst før senere. Det er helt tullete.

Anonymkode: 411a8...900

Jeg er bare uvitende, stresser ikke og sier takk for tilbakemeldingen :) Det høres fint ut for jeg har ingen behov for den frokosten 😅

13 hours ago, AnonymBruker said:

Du må verken spise før eller etter trening. Du kjenner selv på kroppen hva som fungerer. 

Jeg løper gjerne en tur på morgenen. Deretter kan det likevel drøye frem til lunsjtider før jeg spiser første måltid. Er forøvrig frisk, og normalvektig. 

Anonymkode: 7662f...396

Takk!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...