AnonymBruker Skrevet 10. juni 2021 #1 Skrevet 10. juni 2021 Det finnes så mange støffer som er dårlige for kroppen-parfyme i kosmetikk som gir irritasjon, talkum som kan inneholdere asbestos i øyeskyggene/pulveret, Alcohol Denat. som ødelegge og tørke huden og samt mange andre slags alkohol forårsake rynker, Titanium Dioxide som brukes i nesten alt men ødelegge den øverste delen av huden ved kontakt med sol men fortsatt alle kjøper kosmetikk kun etter de har lest anmeldelser og hvis pakk ingen er pent. Så lurer de på hvorfår de får utbrudd og dårlig hud. Kan man ikke bruke 5 minutter å google de verste ingrediensene og deretter 2 på å lese på pakningen hver gang man kjøper noe man skal påføre på huden sin? Er det så vanskelig? Anonymkode: 92f75...491
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2021 #2 Skrevet 10. juni 2021 Jalla man. Måten du skriver på gjør at jeg leser med stemmen til "mærhmed har pakka baggen" 🤪 Anonymkode: 1e3fd...7d2 10
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2021 #3 Skrevet 10. juni 2021 Google 30 ingridienser på 1 produkt for så å gjøre det samme med neste? Selvsagt er det få som gidder det Anonymkode: 962ee...78f 1
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2021 #4 Skrevet 10. juni 2021 Hva betyr Hvorfår? Støffer? Hvis pakk ingen er pent? Anonymkode: 5666b...74d 3
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2021 #5 Skrevet 11. juni 2021 8 hours ago, AnonymBruker said: Hva betyr Hvorfår? Støffer? Hvis pakk ingen er pent? Anonymkode: 5666b...74d Du får lese det på samme måte som norsklærere og andre sensorer rundt om i Norge. De bryr seg ikke om (til dels grove) skrivefeil for man skal forstå helheten/innholdet. Du skjønner jo hva det dreier seg om; at ingen leser ingrediensene. Anonymkode: 6c631...06e 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2021 #6 Skrevet 11. juni 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Du får lese det på samme måte som norsklærere og andre sensorer rundt om i Norge. De bryr seg ikke om (til dels grove) skrivefeil for man skal forstå helheten/innholdet. Du skjønner jo hva det dreier seg om; at ingen leser ingrediensene. Anonymkode: 6c631...06e Hvordan vet vedkommende at ingen leser ingrediensene? Om de ikke gjør det - er ikke det opp til hver enkelt? Anonymkode: 5666b...74d 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2021 #7 Skrevet 11. juni 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Hva betyr Hvorfår? Støffer? Hvis pakk ingen er pent? Anonymkode: 5666b...74d Beste er at du gidder å kommentere på grammatikken her. Du trenger ikke akkurat å være rakettforsker for å se at dette er dårlig skrevet grammatisk, og regner gjerne med at ts er klar over dette! Ikke minst at det er veldig lite relevant til innlegget… Finn på noe hyggeligere er du snill Anonymkode: a6a95...1f9 3
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2021 #8 Skrevet 11. juni 2021 5 minutter siden, AnonymBruker said: Du får lese det på samme måte som norsklærere og andre sensorer rundt om i Norge. De bryr seg ikke om (til dels grove) skrivefeil for man skal forstå helheten/innholdet. Du skjønner jo hva det dreier seg om; at ingen leser ingrediensene. Anonymkode: 6c631...06e Når jeg starter på å lese innlegget er jeg interessert i innholdet. Etterhvert blir jeg mer og mer opptatt/distrahert av skrivemåten og glemmer innholdeg. Flere som har det slik? Anonymkode: 2d8ba...eff 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2021 #9 Skrevet 11. juni 2021 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Beste er at du gidder å kommentere på grammatikken her. Du trenger ikke akkurat å være rakettforsker for å se at dette er dårlig skrevet grammatisk, og regner gjerne med at ts er klar over dette! Ikke minst at det er veldig lite relevant til innlegget… Finn på noe hyggeligere er du snill Anonymkode: a6a95...1f9 Jeg kommenterer akkurat hva jeg vil på KG. Anonymkode: 5666b...74d
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2021 #10 Skrevet 11. juni 2021 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Det finnes så mange støffer som er dårlige for kroppen-parfyme i kosmetikk som gir irritasjon, talkum som kan inneholdere asbestos i øyeskyggene/pulveret, Alcohol Denat. som ødelegge og tørke huden og samt mange andre slags alkohol forårsake rynker, Titanium Dioxide som brukes i nesten alt men ødelegge den øverste delen av huden ved kontakt med sol men fortsatt alle kjøper kosmetikk kun etter de har lest anmeldelser og hvis pakk ingen er pent. Så lurer de på hvorfår de får utbrudd og dårlig hud. Kan man ikke bruke 5 minutter å google de verste ingrediensene og deretter 2 på å lese på pakningen hver gang man kjøper noe man skal påføre på huden sin? Er det så vanskelig? Anonymkode: 92f75...491 Fordi ingredienser virker sammen, og jeg ikke har utdannelse innen kosmetisk kjemi… Alkohol denat gjør at effektive ingredienser kan penetrere huden. Dersom det er fuktgivende ingredienser tilstede har det ikke noe særlig å si at det er litt alkohol denat… Hva gjør at du bestemmer deg for at noen ingredienser er farlige? Clean beauty har mange slike lister som er fullstendig meningsløse. Leser du forskningen selv? Anbefaler deg å sjekke ut Lab Muffin Beauty Science og Dr. Dray. Jeg har slutta å sluke alt clean beauty hevder Anonymkode: b0a2d...a1a 1
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2021 #11 Skrevet 13. juni 2021 Hva er farlig med Titanium Dioxide i hudpleie? Jeg bruker f.eks mineralsolkrem/fysisk solkrem med dette stoffet, og det skal visst være mye sunnere for kroppen, da det kun legger seg utenpå huden. Vanlig/kjemisk solkrem som selges i butikk, parfymerier og apoteker derimot, trekker inn i huden og inneholder langt flere skadelige stoffer.. Lurer oppriktig, syntes det er så vanskelig med alt man bør unngå etc ☺️ Anonymkode: fc742...160 1
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2021 #12 Skrevet 13. juni 2021 Blir faktisk gjort narr av fordi jeg leser hva som er i maten jeg kjøper f.eks. Folk driter i det fordi er late og har det for godt. Anonymkode: 56942...884
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2021 #13 Skrevet 13. juni 2021 AnonymBruker skrev (På 11.6.2021 den 8.04): Beste er at du gidder å kommentere på grammatikken her. Du trenger ikke akkurat å være rakettforsker for å se at dette er dårlig skrevet grammatisk, og regner gjerne med at ts er klar over dette! Ikke minst at det er veldig lite relevant til innlegget… Finn på noe hyggeligere er du snill Anonymkode: a6a95...1f9 Det er ikke bare grammatikken som er dårlig der. Og jeg skjønner godt at folk setter spørsmålstegn ved sånt. Veldig mange som skriver på den måten er ikke klar over hva de gjør/ikke gjør. Og da er det jo greit å gjøre de oppmerksomme på det. Anonymkode: 723cb...557
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2021 #14 Skrevet 13. juni 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hva er farlig med Titanium Dioxide i hudpleie? Jeg bruker f.eks mineralsolkrem/fysisk solkrem med dette stoffet, og det skal visst være mye sunnere for kroppen, da det kun legger seg utenpå huden. Vanlig/kjemisk solkrem som selges i butikk, parfymerier og apoteker derimot, trekker inn i huden og inneholder langt flere skadelige stoffer.. Lurer oppriktig, syntes det er så vanskelig med alt man bør unngå etc ☺️ Anonymkode: fc742...160 Jeg har sluttet å bruke kremer, sminke, solkrem, butikksjampoer osv pga alt det rare de har oppi. Bruker kun organisk såpe, sjampoo og olje til hud. Beskytter meg for solen med solhatt, klær eller skygge. Pigmentflekker er borte. Virker helt ulogisk for meg at mennesker ikke tåler sol. Alt annet som lever i naturen tåler sol,men med måte. Anonymkode: f3a0d...55a 1
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2021 #15 Skrevet 13. juni 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg har sluttet å bruke kremer, sminke, solkrem, butikksjampoer osv pga alt det rare de har oppi. Bruker kun organisk såpe, sjampoo og olje til hud. Beskytter meg for solen med solhatt, klær eller skygge. Pigmentflekker er borte. Virker helt ulogisk for meg at mennesker ikke tåler sol. Alt annet som lever i naturen tåler sol,men med måte. Anonymkode: f3a0d...55a Noe tips til steder å handle? ☺️ Og bruker du ansiktskrem etc? Anonymkode: fc742...160
netpuppy Skrevet 14. juni 2021 #16 Skrevet 14. juni 2021 På nettsiden cosdna.com kan man søke opp produkter, se hva som er i det og hva de forskjellige ingrediensene gjør.
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2021 #17 Skrevet 15. juni 2021 Jeg sjekker nesten bestandig ingredienser. Etter en tid så begynner man å kjenne igjen stoffene 😊 så litt feil å kategorisere slik og si "ingen", for hva vet vel du om det 😜 Anonymkode: c57f9...393 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå