Gå til innhold

Siden moten går i syklus. Når blir Skinny Jeans in igjen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skinny er classic nå, og går ikke av moten.

Det er kanskje litt "ut" blant de veldig unge. Der man ikke har en egen stil, men må kle seg som vennene sine.

Voksne går jo som de selv vil, og skinny vil jo alltid være den mest elegante jeansen til mange antrekk og anledninger.

Anonymkode: 44943...bd1

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Skinny er classic nå, og går ikke av moten.

Det er kanskje litt "ut" blant de veldig unge. Der man ikke har en egen stil, men må kle seg som vennene sine.

Voksne går jo som de selv vil, og skinny vil jo alltid være den mest elegante jeansen til mange antrekk og anledninger.

Anonymkode: 44943...bd1

Haha, nei, det er motsatt. De som ikke har egen stil og ikke tør å utfordre seg litt, går med skinny. Et mer A4-plagg finnes ikke, og det ser fælt ut også. Det er hverken elegant eller klassisk. 

Anonymkode: 938c9...277

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 10.6.2021 den 13.23):

Jeg går ut fra at du er ny her? 😆

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Mom_jeans

DAFC9EF7-8C93-43AE-809B-B538C412EBF3.jpeg

Anonymkode: a85ac...c49

Du kom med det verste eksempelet. Det finnes mye finere mom jeans enn dette.

AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Du kom med det verste eksempelet. Det finnes mye finere mom jeans enn dette.

Og mange styggere også

Anonymkode: b5405...521

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Og mange styggere også

Anonymkode: b5405...521

Men det finnes enda styggere skinny jeans. skinny jeans ser fælt ut på meg som er tynn og det ser ikke bedre ut på de som er rundere.

image.thumb.jpeg.e6c1e499790b4db6eeec36f01a65a4ec.jpeg

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Forstår ikke de som liker skinny men som syns mom jeans er stygt. Mom jeans er det som ligner mest på skinny. Flared, wide, straight og bootcut er mer populært enn mom jeans for tiden. «Alle» går med wide og flared jeans for tiden, men eneste skinny elskere nevner er mom jeans, de jeansene som ligner mest på skinny, men mom jeans ser MYE bedre ut. Det finnes også ulike type mom jeans. Eneste jeg ikke liker med er når noen går med for store og lange jeans, det gjelder alle typer jeans, kjøp jeans i din riktige størrelse. Er man vant med pølseskinnbukser er det nok uvant i starten. Venninna mi syns hun så stor ut med mom og wide jeans, men det gjorde i mine øyne at hun så slankere ut siden det ikke var så stramme.

Mom jeans:

image.thumb.jpeg.ac954ae5f62cefaa56db6f5db567ddd7.jpeg

image.thumb.jpeg.4a656a07ecdef308860a37d9f1439da9.jpeg

image.thumb.jpeg.55ce4a6fc11e2c8a1bff3a20c02b6cd4.jpeg

Når det gjelder klassiske jeans, har straight leg aldri gått ut av moten.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Men det finnes enda styggere skinny jeans. skinny jeans ser fælt ut på meg som er tynn og det ser ikke bedre ut på de som er rundere.

Haha, ja, det er det jeg forbinder med skinny jeans. Stappa pølse. Det er jo så mye mer flatterende å ha litt vidde på buksene dersom man er lav og "curvy" som hun over i pølseskinnet. 

Anonymkode: c034a...2cc

• Liker 2
Skrevet (endret)

Jeg har nettopp kjøpt meg en Levis slim fit jeans med rette ben og elsker den allerede! Husker ikke hva modellen heter, men den er veldig fin. Bruker fortsatt skinny jeans også og vil nok fortsette med det til jeg går lei. Bruker det jeg liker og bryr meg ikke så mye om hva som er på mote. Men når jeg først skulle ha en ny jeans hadde jeg lyst til å prøve noe annet og jeg syns det var veldig behagelig med noe som ikke er ettersittende hele veien. Mom jeans, derimot, det syns jeg er så heslig og stygt at jeg ikke hadde tatt det på om jeg fikk penger for det en gang! 

Endret av jukkapalme
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Haha, ja, det er det jeg forbinder med skinny jeans. Stappa pølse. Det er jo så mye mer flatterende å ha litt vidde på buksene dersom man er lav og "curvy" som hun over i pølseskinnet. 

Det ser helt forferdelig ut, mye finere å ha litt vidde ja, ser straks mer elegant ut.

Sånn pleide jeg å se ut, så jo ut som at gikk med strømpebukser. Helt forferdelig.

image.thumb.jpeg.dca6e3c531fb41d6148a3467c814614f.jpeg

image.jpeg.70d74c0681959b836a1bfb18396b821f.jpeg

Bare…. Nei.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 10.6.2021 den 12.39):

Tipper om 5-7 år. Rett etter at de siste ihuga fansene har kvittet seg med dem 🙂 

Feks jeg gikk i boot cut fra slutten av 90-tallet til ca 2005. Skinnies 2005-2016. Mor gikk i mom jeans fram til ca 2000. Så boot cut fram til ca 2012. Først da hev hun seg på skinny jeans og går med det fortsatt. 

Da har du ikke vært med så lenge... 

Jeg begynte med slengbukser i 1968. De holdt i omtrent 10 år. Deretter var det bootcut (Levis 501) i mange år. Skinnyjeans er en relativt ny greie. Har ingen erindringer om skinnyjeans før de siste årene (og jeg er født i 1961). 

Så moten går i sykluser, ja. Men de varierer ekstremt. Eksempel: Jeg kjøpte en sennepsgul selskapsbluse på slutten av 70-tallet. Og skjønte fort at den ville bli værende i skapet lenge. Og der ble den. Helt til 2018. Men så er den helt ok både i 2018, 2019 og i 2020. 

Blir ikke klok på dette, nei. 

Anonymkode: 53bbd...41c

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 10.6.2021 den 10.52):

Skinny jeans går aldri helt av moten, det er et relativt nøytral plagg, ikke sammenlignbart med mom jeans og grilldress.

Anonymkode: 8479e...049

Ja, siden ingen kler mom-jeans så tipper jeg de har kort levetid. 

Skrevet
On 6/12/2021 at 10:00 AM, AnonymBruker said:

Synes det der så bra jeg

• Liker 1
Skrevet
frogger skrev (42 minutter siden):

Synes det der så bra jeg

Jeg også😊 ser formfulle damer daglig som kler skinnyjeans! 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...