AnonymBruker Skrevet 10. juni 2021 #1 Skrevet 10. juni 2021 Noen som har født på Ahus i det siste og vil fortelle litt om sin opplevelse? Hvordan er det å føde der under pandemi? Er det størst sjanse for å havne på barselavdeling eller barselhotell (om man er frisk og fødsel går fint)? Er det vanlig at mannen får være med på barsel? Og, hva bør jeg pakke med på barsel? Uansett om jeg havner på hotell eller barselavdelingen. Jeg fødte på Ullevål og bodde på barselhotell med første. Da hadde jeg ikke tenkt så mye på "fødebag" og hadde med altfor lite skift og mannen var hjemme flere turer for å hente klær, og mange turer på butikken for å kjøpe snacks for jeg var konstant sulten. Nå har man ikke lov til å gå utenfor avdelingen for å dra hjem eller på butikk, så da må jeg vel faktisk planlegge litt og pakke ordentlig. 😬 Termin rett rundt hjørnet. 😎 Anonymkode: 0c603...32a
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2021 #2 Skrevet 10. juni 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Noen som har født på Ahus i det siste og vil fortelle litt om sin opplevelse? Hvordan er det å føde der under pandemi? Er det størst sjanse for å havne på barselavdeling eller barselhotell (om man er frisk og fødsel går fint)? Er det vanlig at mannen får være med på barsel? Og, hva bør jeg pakke med på barsel? Uansett om jeg havner på hotell eller barselavdelingen. Jeg fødte på Ullevål og bodde på barselhotell med første. Da hadde jeg ikke tenkt så mye på "fødebag" og hadde med altfor lite skift og mannen var hjemme flere turer for å hente klær, og mange turer på butikken for å kjøpe snacks for jeg var konstant sulten. Nå har man ikke lov til å gå utenfor avdelingen for å dra hjem eller på butikk, så da må jeg vel faktisk planlegge litt og pakke ordentlig. 😬 Termin rett rundt hjørnet. 😎 Anonymkode: 0c603...32a Jeg kjenner ikke til Ahus, men her er ihvertfall min liste til sykehus baggen: Sykehusbag: 2 skift til baby, pakket 1 skift og 1 lue Teppe Flasker? Lepsyl Håndkrem, ok Shampo/balsam/dusj såpe, ok 2-3 nyfødt bleier Gulpekluter, ok Ladere Smokker Smokk lenker Sandaler til dusj Sandaler til å gå med Snacks Drikkeflaske Natt bind/tena lady bind? Joggedress Gode truser til bind/Nattkjole Morgenkåpe Tannbørste/Tannkrem, ok Sminke Hårbørste Hårspray Hårstrikk Deo, ok Sminkeservietter Ørepropper, til søvn og musikk Penger Anonymkode: 6cddf...ac2
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2021 #3 Skrevet 10. juni 2021 Fødte på a hus i april, mannen fikk være der fra 4-7 Jeg var «ferdig med å føde» i 12 tiden, men vi fikk være på føden til kl 4 sammen så pappaen fikk følge oss til barsel og være der litt. Jeg hadde med meg noe snacks, men ellers får man jo fritt gå å hente seg brødskiver og drikke ogsånn. Jeg spiste helt vilt mye etter fødsel, hentet sånn 8 brødskiver samtidig ogsånn .. 🤓 Levde egentlig bare i den bleia og sykehsuskjorta Ellers hadde jeg bare med joggeklær, tøfler, sokker, toalettmappe. Lykke til med fødsel ❤️ Anonymkode: ace79...9cf
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2021 #4 Skrevet 10. juni 2021 Fødte nylig på Ahus og det var ikke noe problem selv om vi er midt i en pandemi. Ikke alle bruker munnbind. Antar at de fullvaksinerte slipper. Avklar besøk fra far på forhånd med avdelingen. Tror det kommer an på den ansatte du snakker med om du får forlate barsel eller ikke. Noen nekter tur ned til kiosken, mens andre sier det er greit. Ellers er jo dørene låst utenom besøkstid så man må ringe for å komme seg inn igjen. Jeg lå både på barsel og barselhotellet. Synes det var veldig varmt på barsel, mens det var kjøligere på barselhotellet. Man kan hente seg mat og drikke på avdelingen hele døgnet, men utvalget på hotellet var dårligere. Sørg for å hente de faste måltidene innen tidsfristen. De er kjappe med å pakke sammen når klokka er der. De holdt også på å pusse opp på hotellet så vi ble vekket hver dag klokka 8 av boring og dunking. Ørepropper er lurt å ha med slik at du kan få sove litt på dagen hvis far passer på babyen. Jeg hadde med mye tøy til meg selv og babyen, men babyen brukte bare sykehusbody da det ble mange skift pga gulp. Sokker og lue til babyen er lurt å ha med. Jeg så sokker til babyen på hotellet, men brukte kun egne. Innesko er et must. Sovemaske eller noe annet å dekke øyene med hvis du sliter med å sove når det er lyst. Søt og salt snacks er godt å ha med. Drikke med kullsyre er godt. De har isbitmaskin begge steder. Barselhotellet hadde kun store bleier av det jeg kunne se, mens på barsel hadde de bind i tillegg. Jeg hadde med egne bind. På hotellet så jeg faktisk ikke sykehusskjorter til mor, men de har sikkert hvis du spør. Purelan og ammeBH hvis du skal amme. Egen såpe og sjampo. Anonymkode: 3c6b1...341
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2021 #5 Skrevet 11. juni 2021 On 6/10/2021 at 3:27 PM, AnonymBruker said: Fødte nylig på Ahus og det var ikke noe problem selv om vi er midt i en pandemi. Ikke alle bruker munnbind. Antar at de fullvaksinerte slipper. Avklar besøk fra far på forhånd med avdelingen. Tror det kommer an på den ansatte du snakker med om du får forlate barsel eller ikke. Noen nekter tur ned til kiosken, mens andre sier det er greit. Ellers er jo dørene låst utenom besøkstid så man må ringe for å komme seg inn igjen. Jeg lå både på barsel og barselhotellet. Synes det var veldig varmt på barsel, mens det var kjøligere på barselhotellet. Man kan hente seg mat og drikke på avdelingen hele døgnet, men utvalget på hotellet var dårligere. Sørg for å hente de faste måltidene innen tidsfristen. De er kjappe med å pakke sammen når klokka er der. De holdt også på å pusse opp på hotellet så vi ble vekket hver dag klokka 8 av boring og dunking. Ørepropper er lurt å ha med slik at du kan få sove litt på dagen hvis far passer på babyen. Jeg hadde med mye tøy til meg selv og babyen, men babyen brukte bare sykehusbody da det ble mange skift pga gulp. Sokker og lue til babyen er lurt å ha med. Jeg så sokker til babyen på hotellet, men brukte kun egne. Innesko er et must. Sovemaske eller noe annet å dekke øyene med hvis du sliter med å sove når det er lyst. Søt og salt snacks er godt å ha med. Drikke med kullsyre er godt. De har isbitmaskin begge steder. Barselhotellet hadde kun store bleier av det jeg kunne se, mens på barsel hadde de bind i tillegg. Jeg hadde med egne bind. På hotellet så jeg faktisk ikke sykehusskjorter til mor, men de har sikkert hvis du spør. Purelan og ammeBH hvis du skal amme. Egen såpe og sjampo. Anonymkode: 3c6b1...341 Tusen takk for at du deler erfaring Greit med tips om støy og ørepropper, jeg kan føde når som helst så kan jo hende de holder på enda! Vet ikke om det var aktuelt for deg, men fikk ikke far sove der eller komme i vanlig besøkstid? Hvordan er det på barsel - deler man rom med andre? On 6/10/2021 at 10:09 AM, AnonymBruker said: Fødte på a hus i april, mannen fikk være der fra 4-7 Jeg var «ferdig med å føde» i 12 tiden, men vi fikk være på føden til kl 4 sammen så pappaen fikk følge oss til barsel og være der litt. Jeg hadde med meg noe snacks, men ellers får man jo fritt gå å hente seg brødskiver og drikke ogsånn. Jeg spiste helt vilt mye etter fødsel, hentet sånn 8 brødskiver samtidig ogsånn .. 🤓 Levde egentlig bare i den bleia og sykehsuskjorta Ellers hadde jeg bare med joggeklær, tøfler, sokker, toalettmappe. Lykke til med fødsel ❤️ Anonymkode: ace79...9cf Takk for at du deler! Jeg kan se or meg at jeg også vil forsyne meg grovt av brødskiver 😇Du bodde på barsel og ikke barselhotell? Var det en grunn til det eller var det fullt på barselhotell? Fikk inntrykk fra jordmor om at alle friske i utgangspunktet kom på barselhotell og der får alltid far være med, men det er litt uklart. Men de har altså bodyer til baby der? Og sykehusskjorter til utlån? Det var absolutt klær jeg savnet mest sist gang, for det var det ikke noe klær til utlån for verken meg eller baby. Jeg svetta og tissa meg ut og baby gulpa, så vi måtte skifte klær mange ganger til dagen! Om de har det der så slipper jeg å pakke så mange skift On 6/10/2021 at 10:06 AM, AnonymBruker said: Jeg kjenner ikke til Ahus, men her er ihvertfall min liste til sykehus baggen: Sykehusbag: 2 skift til baby, pakket 1 skift og 1 lue Teppe Flasker? Lepsyl Håndkrem, ok Shampo/balsam/dusj såpe, ok 2-3 nyfødt bleier Gulpekluter, ok Ladere Smokker Smokk lenker Sandaler til dusj Sandaler til å gå med Snacks Drikkeflaske Natt bind/tena lady bind? Joggedress Gode truser til bind/Nattkjole Morgenkåpe Tannbørste/Tannkrem, ok Sminke Hårbørste Hårspray Hårstrikk Deo, ok Sminkeservietter Ørepropper, til søvn og musikk Penger Anonymkode: 6cddf...ac2 Takk for at du deler! Har fått i lekse fra jordmor å pakke fødebag i helga (hun mente at baby var klar til å komme), så greit å låne liste 😊 -TS Anonymkode: 0c603...32a
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2021 #6 Skrevet 11. juni 2021 Pakk egne klær til deg + far for hotellopphold dersom du er frisk, der skal man bruke eget tøy 😊 Anonymkode: ed01c...65f
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2021 #7 Skrevet 11. juni 2021 13 minutter siden, AnonymBruker said: Pakk egne klær til deg + far for hotellopphold dersom du er frisk, der skal man bruke eget tøy 😊 Anonymkode: ed01c...65f Ah, det er nettopp her det er så uklart, alle sier så forskjellig 🙈 jeg opplevde jo sist selv at barselhotellet i Oslo ikke hadde noen klær og at jeg måtte bruke egne. Men jordmor sa at man får klær til baby og seg på Ahus så trengte kun pakke ned noe å reise hjem i, mens noen her sier at man får til baby men ikke til seg selv, og i det hele tatt 😆 Hadde vært fint med en fasit, for om sykehuset faktisk har klær til utlån vil jeg jo mye heller bruke det enn å skitne til mine egne klær, men om ikke vil jeg ha med nok skift. Pappaen får ihvertfall ordne klær selv, så den er grei, hehe. Men så skjønner jeg fremdeles ikke helt om det er vanlig at han får overnatte og om det er vits å satse på heller. Anonymkode: 0c603...32a
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2021 #8 Skrevet 11. juni 2021 AnonymBruker skrev (På 10.6.2021 den 10.02): Noen som har født på Ahus i det siste og vil fortelle litt om sin opplevelse? Hvordan er det å føde der under pandemi? Er det størst sjanse for å havne på barselavdeling eller barselhotell (om man er frisk og fødsel går fint)? Er det vanlig at mannen får være med på barsel? Og, hva bør jeg pakke med på barsel? Uansett om jeg havner på hotell eller barselavdelingen. Jeg fødte på Ullevål og bodde på barselhotell med første. Da hadde jeg ikke tenkt så mye på "fødebag" og hadde med altfor lite skift og mannen var hjemme flere turer for å hente klær, og mange turer på butikken for å kjøpe snacks for jeg var konstant sulten. Nå har man ikke lov til å gå utenfor avdelingen for å dra hjem eller på butikk, så da må jeg vel faktisk planlegge litt og pakke ordentlig. 😬 Termin rett rundt hjørnet. 😎 Anonymkode: 0c603...32a Du får ha med far hvis du havner på barselhotell med engang etter fødsel. Noen kom på barsel men ble flyttet til hotellet etter for eks et døgn og da kunne ikke far være med, annet enn besøkstider. Det er skrantent med babyklær og mye fillete så hadde medbrakt. Skjorter til mor var det ofte tomt for, så glad jeg hadde godt med skift med selv. Noen på hotellet bestilte fooddora osv. Anonymkode: b31cc...89f
Oktava Skrevet 11. juni 2021 #9 Skrevet 11. juni 2021 Fødte i april og havnet på barsel etter HS. Havner du på barsel får far bare være der mellom 16.00-19.00. Du får fri tilgang til sykehusskjorter eller pyjamas, body til baby og nettingtruser til deg, bleier til mor og baby. Mat og drikke henter du selv når du vil. Anbefaler å ta med snacks (jeg hadde cravings på ritzkjeks, stratos og cola). Tøfler er et must! Brukte kun mine egne klær dagen jeg skulle hjem og jeg lå der i 4 dager😅 Ikke vær redd for å dra i snora for å be om hjelp til noe. Da jeg var der, var det visst veldig pågang med fødende så ble fort overlatt til meg selv. Uner ingen den samme opplevelsen.
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2021 #10 Skrevet 11. juni 2021 Hei. Har født på Ahus for 3 uker siden. Anbefaler deg å ikke pakke så mye. 3-4 joggebukser, 3-4 t-skjorter en cardigan, sokker, slippers,. Flere truser, gjerne (bokser) blør så mye første dager, og kan blø gjennom noen ganger 😬 Litt sminke, hårbørste, tannbørste osv, sånne diverse ting. Snacks! Jeg hadde med meg 3 små flasker brus, melkesjokolader, kjeks og chips. Anbefaler også vannflaske. Det var alt jeg hadde behov for! Andre ting jeg hadde pakket, ble aldri brukt, og orket ikke. Ville bare sove, kose med baby og slappe av. Til baby hadde jeg tatt med meg 2 forskjellige størrelser bodyer. Før fødselen fikk jeg beskjed at babyen min var 3.800 kg, og fødte 4.500 kg baby! 50 str passet ikke, og flask at jeg hadde med meg 56 str også. Anonymkode: bd577...3da 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2021 #11 Skrevet 11. juni 2021 AnonymBruker skrev (På 10.6.2021 den 10.06): Jeg kjenner ikke til Ahus, men her er ihvertfall min liste til sykehus baggen: Sykehusbag: 2 skift til baby, pakket 1 skift og 1 lue Teppe Flasker? Lepsyl Håndkrem, ok Shampo/balsam/dusj såpe, ok 2-3 nyfødt bleier Gulpekluter, ok Ladere Smokker Smokk lenker Sandaler til dusj Sandaler til å gå med Snacks Drikkeflaske Natt bind/tena lady bind? Joggedress Gode truser til bind/Nattkjole Morgenkåpe Tannbørste/Tannkrem, ok Sminke Hårbørste Hårspray Hårstrikk Deo, ok Sminkeservietter Ørepropper, til søvn og musikk Penger Anonymkode: 6cddf...ac2 Mye unødvendig. Hvorfor hårspray? Hvorfor 2 pk sandaler? 1 par kan brukes både til dusj og til å gå. Anonymkode: bd577...3da
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2021 #12 Skrevet 11. juni 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hei. Har født på Ahus for 3 uker siden. Anbefaler deg å ikke pakke så mye. 3-4 joggebukser, 3-4 t-skjorter en cardigan, sokker, slippers,. Flere truser, gjerne (bokser) blør så mye første dager, og kan blø gjennom noen ganger 😬 Litt sminke, hårbørste, tannbørste osv, sånne diverse ting. Snacks! Jeg hadde med meg 3 små flasker brus, melkesjokolader, kjeks og chips. Anbefaler også vannflaske. Det var alt jeg hadde behov for! Andre ting jeg hadde pakket, ble aldri brukt, og orket ikke. Ville bare sove, kose med baby og slappe av. Til baby hadde jeg tatt med meg 2 forskjellige størrelser bodyer. Før fødselen fikk jeg beskjed at babyen min var 3.800 kg, og fødte 4.500 kg baby! 50 str passet ikke, og flask at jeg hadde med meg 56 str også. Anonymkode: bd577...3da Glemte å skrive at jeg var på hotell. Følte meg veldig ensom der🙄 Anonymkode: bd577...3da
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2021 #13 Skrevet 11. juni 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Tusen takk for at du deler erfaring Greit med tips om støy og ørepropper, jeg kan føde når som helst så kan jo hende de holder på enda! Vet ikke om det var aktuelt for deg, men fikk ikke far sove der eller komme i vanlig besøkstid? Hvordan er det på barsel - deler man rom med andre? 😇 Anonymkode: 0c603...32a På barsel deler man vanligvis rom med andre. De har noen få enerom. Besøkstiden på barsel er 16-19, men man får kun ha besøk i en halv time hvis man deler rom og en time hvis man har enerom. Jeg lå på barsel i forkant av fødselen pga igangsettelse og det var fullt på obsposten. Vi var på føden i ca tre timer etter fødselen før vi ble flyttet til hotellet. Far var med til hotellet og overnattet en natt før han måtte hjem til det andre barnet vårt. Han fikk da ikke komme tilbake på besøk, men en ansatt der sa han kunne komme i besøkstiden. Veldig forvirrende med motstridende beskjeder. Mulig den ansatte blandet reglene for barsel og barselhotellet. Man bør lese seg godt opp på forhånd hvilke regler som er gjeldende. Fødte for tre uker siden så ting kan ha endret seg nå. Anonymkode: 3c6b1...341
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2021 #14 Skrevet 12. juni 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ah, det er nettopp her det er så uklart, alle sier så forskjellig 🙈 jeg opplevde jo sist selv at barselhotellet i Oslo ikke hadde noen klær og at jeg måtte bruke egne. Men jordmor sa at man får klær til baby og seg på Ahus så trengte kun pakke ned noe å reise hjem i, mens noen her sier at man får til baby men ikke til seg selv, og i det hele tatt 😆 Hadde vært fint med en fasit, for om sykehuset faktisk har klær til utlån vil jeg jo mye heller bruke det enn å skitne til mine egne klær, men om ikke vil jeg ha med nok skift. Pappaen får ihvertfall ordne klær selv, så den er grei, hehe. Men så skjønner jeg fremdeles ikke helt om det er vanlig at han får overnatte og om det er vits å satse på heller. Anonymkode: 0c603...32a På barsel får man sykehusskjorte, så det stemmer. Men på barselHOTELLET gjør man ikke 😊 Dersom du er frisk og føder uten komplikasjoner KAN dere få familierom på hotellet. Sier kan, fordi det er kun er 12 familierom der. Er de opptatte når du har født, får du enten enerom på barselhotellet eller havner på barsel (og da mest sannsynlig på dobbeltrom). Er man frisk og ikke har noen grunn til å måtte havne på barsel på forhånd, så kan det være lurt å ha med en liten sekk med tøy og ting til far i tilfelle dere havner på hotellet sammen. Gjør dere ikke det, så er det ikke krise om han tar med seg sekken når han må hjem. Det er generelt veldig stor pågang med fødselen om dagen, så man skal være heldig for å få familierom på hotellet - men man må jo bare krysse fingrene ☺️ Anonymkode: ed01c...65f
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2021 #15 Skrevet 12. juni 2021 AnonymBruker skrev (47 minutter siden): På barsel deler man vanligvis rom med andre. De har noen få enerom. Besøkstiden på barsel er 16-19, men man får kun ha besøk i en halv time hvis man deler rom og en time hvis man har enerom. Jeg lå på barsel i forkant av fødselen pga igangsettelse og det var fullt på obsposten. Vi var på føden i ca tre timer etter fødselen før vi ble flyttet til hotellet. Far var med til hotellet og overnattet en natt før han måtte hjem til det andre barnet vårt. Han fikk da ikke komme tilbake på besøk, men en ansatt der sa han kunne komme i besøkstiden. Veldig forvirrende med motstridende beskjeder. Mulig den ansatte blandet reglene for barsel og barselhotellet. Man bør lese seg godt opp på forhånd hvilke regler som er gjeldende. Fødte for tre uker siden så ting kan ha endret seg nå. Anonymkode: 3c6b1...341 Uansett hvilken avdeling man ligger på gjelder besøkstiden 16-19 😀 Anonymkode: ed01c...65f
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2021 #16 Skrevet 12. juni 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Mye unødvendig. Hvorfor hårspray? Hvorfor 2 pk sandaler? 1 par kan brukes både til dusj og til å gå. Anonymkode: bd577...3da Hårspray fordi jeg har hår som står til alle kanter og 2 par sandaler fordi jeg ikke ønsker å gå med våte sandaler etter dusjing. Anonymkode: 6cddf...ac2
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2021 #17 Skrevet 12. juni 2021 7 hours ago, AnonymBruker said: Du får ha med far hvis du havner på barselhotell med engang etter fødsel. Noen kom på barsel men ble flyttet til hotellet etter for eks et døgn og da kunne ikke far være med, annet enn besøkstider. Det er skrantent med babyklær og mye fillete så hadde medbrakt. Skjorter til mor var det ofte tomt for, så glad jeg hadde godt med skift med selv. Noen på hotellet bestilte fooddora osv. Anonymkode: b31cc...89f Takk for svar, tar med eget eget da 👍 Vi bestilte også takeaway til sykehuset med første, er det fremdeles mulig nå med korona? 😇 7 hours ago, Oktava said: Fødte i april og havnet på barsel etter HS. Havner du på barsel får far bare være der mellom 16.00-19.00. Du får fri tilgang til sykehusskjorter eller pyjamas, body til baby og nettingtruser til deg, bleier til mor og baby. Mat og drikke henter du selv når du vil. Anbefaler å ta med snacks (jeg hadde cravings på ritzkjeks, stratos og cola). Tøfler er et must! Brukte kun mine egne klær dagen jeg skulle hjem og jeg lå der i 4 dager😅 Ikke vær redd for å dra i snora for å be om hjelp til noe. Da jeg var der, var det visst veldig pågang med fødende så ble fort overlatt til meg selv. Uner ingen den samme opplevelsen. Takk for tips! Bodde 4 døgn på barselhotell med mannen sist, så blir rart å skulle være på sykehuset uten ham! Men fint å kunne be om hjelp ihvertfall, selv om jeg var frisk etter fødselen med første var jeg jo medtatt. 7 hours ago, AnonymBruker said: Hei. Har født på Ahus for 3 uker siden. Anbefaler deg å ikke pakke så mye. 3-4 joggebukser, 3-4 t-skjorter en cardigan, sokker, slippers,. Flere truser, gjerne (bokser) blør så mye første dager, og kan blø gjennom noen ganger 😬 Litt sminke, hårbørste, tannbørste osv, sånne diverse ting. Snacks! Jeg hadde med meg 3 små flasker brus, melkesjokolader, kjeks og chips. Anbefaler også vannflaske. Det var alt jeg hadde behov for! Andre ting jeg hadde pakket, ble aldri brukt, og orket ikke. Ville bare sove, kose med baby og slappe av. Til baby hadde jeg tatt med meg 2 forskjellige størrelser bodyer. Før fødselen fikk jeg beskjed at babyen min var 3.800 kg, og fødte 4.500 kg baby! 50 str passet ikke, og flask at jeg hadde med meg 56 str også. Anonymkode: bd577...3da 6 hours ago, AnonymBruker said: Glemte å skrive at jeg var på hotell. Følte meg veldig ensom der🙄 Anonymkode: bd577...3da Takk for tips! Forsto nå at man på barselhotell bare har noen familierom. Det virker jo veldig ensomt å skulle være på barselhotell alene, der fikk vi ihvertfall ikke mye hjelp sist:/ 6 hours ago, AnonymBruker said: På barsel deler man vanligvis rom med andre. De har noen få enerom. Besøkstiden på barsel er 16-19, men man får kun ha besøk i en halv time hvis man deler rom og en time hvis man har enerom. Jeg lå på barsel i forkant av fødselen pga igangsettelse og det var fullt på obsposten. Vi var på føden i ca tre timer etter fødselen før vi ble flyttet til hotellet. Far var med til hotellet og overnattet en natt før han måtte hjem til det andre barnet vårt. Han fikk da ikke komme tilbake på besøk, men en ansatt der sa han kunne komme i besøkstiden. Veldig forvirrende med motstridende beskjeder. Mulig den ansatte blandet reglene for barsel og barselhotellet. Man bør lese seg godt opp på forhånd hvilke regler som er gjeldende. Fødte for tre uker siden så ting kan ha endret seg nå. Anonymkode: 3c6b1...341 Takk for tips! Jeg har lest reglene som har stått på Ahus en stund nå, men de kan jo endre seg. Og virker på flere her at ansatte ikke har helt kontroll over regler selv. Håper jeg ikke havner på dobbeltrom, jeg er ganske sur når jeg er sliten og lei og ikke noe gøy å dele rom med 😆 5 hours ago, AnonymBruker said: På barsel får man sykehusskjorte, så det stemmer. Men på barselHOTELLET gjør man ikke 😊 Dersom du er frisk og føder uten komplikasjoner KAN dere få familierom på hotellet. Sier kan, fordi det er kun er 12 familierom der. Er de opptatte når du har født, får du enten enerom på barselhotellet eller havner på barsel (og da mest sannsynlig på dobbeltrom). Er man frisk og ikke har noen grunn til å måtte havne på barsel på forhånd, så kan det være lurt å ha med en liten sekk med tøy og ting til far i tilfelle dere havner på hotellet sammen. Gjør dere ikke det, så er det ikke krise om han tar med seg sekken når han må hjem. Det er generelt veldig stor pågang med fødselen om dagen, så man skal være heldig for å få familierom på hotellet - men man må jo bare krysse fingrene ☺️ Anonymkode: ed01c...65f Takk for konkret svar, så teit at de i det hele tatt har enerom på barselhotell, da er man jo overlatt til seg selv! 😕 Trodde hele poenget med barselhotell var at pappaen kunne være med og avlaste. Min mann forventer nok å få være der siden han var med sist og er veldig engasjert, så da får jeg innstille han på at det er ganske liten sjanse om det bare er 12 rom da. Håper ihvertfall jeg og baby er friske og får reise hjem etter et døgn eller to. Anonymkode: 0c603...32a 1
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2021 #18 Skrevet 12. juni 2021 On 6/10/2021 at 10:02 AM, AnonymBruker said: Noen som har født på Ahus i det siste og vil fortelle litt om sin opplevelse? Hvordan er det å føde der under pandemi? Er det størst sjanse for å havne på barselavdeling eller barselhotell (om man er frisk og fødsel går fint)? Er det vanlig at mannen får være med på barsel? Og, hva bør jeg pakke med på barsel? Uansett om jeg havner på hotell eller barselavdelingen. Jeg fødte på Ullevål og bodde på barselhotell med første. Da hadde jeg ikke tenkt så mye på "fødebag" og hadde med altfor lite skift og mannen var hjemme flere turer for å hente klær, og mange turer på butikken for å kjøpe snacks for jeg var konstant sulten. Nå har man ikke lov til å gå utenfor avdelingen for å dra hjem eller på butikk, så da må jeg vel faktisk planlegge litt og pakke ordentlig. 😬 Termin rett rundt hjørnet. 😎 Anonymkode: 0c603...32a Nå ble jeg nysgjerrig, hvor mye klær trengte du? Jeg har aldri pakket mer enn ett skift og selv det var litt mye på barsel for min del. Jeg bodde i sykehusklær. Anonymkode: 33886...128
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2021 #19 Skrevet 12. juni 2021 8 hours ago, AnonymBruker said: Ah, det er nettopp her det er så uklart, alle sier så forskjellig 🙈 jeg opplevde jo sist selv at barselhotellet i Oslo ikke hadde noen klær og at jeg måtte bruke egne. Men jordmor sa at man får klær til baby og seg på Ahus så trengte kun pakke ned noe å reise hjem i, mens noen her sier at man får til baby men ikke til seg selv, og i det hele tatt 😆 Hadde vært fint med en fasit, for om sykehuset faktisk har klær til utlån vil jeg jo mye heller bruke det enn å skitne til mine egne klær, men om ikke vil jeg ha med nok skift. Pappaen får ihvertfall ordne klær selv, så den er grei, hehe. Men så skjønner jeg fremdeles ikke helt om det er vanlig at han får overnatte og om det er vits å satse på heller. Anonymkode: 0c603...32a Så rart, jeg hadde sykehusklær på barselhotellet. Og vet om flere med samme erfaring fra ous. Anonymkode: 33886...128
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2021 #20 Skrevet 12. juni 2021 Just now, AnonymBruker said: Nå ble jeg nysgjerrig, hvor mye klær trengte du? Jeg har aldri pakket mer enn ett skift og selv det var litt mye på barsel for min del. Jeg bodde i sykehusklær. Anonymkode: 33886...128 Jeg hadde vel med 2 skift til meg og baby med første. Da vi ble flyttet fra fødeavdeling til barselhotell måtte jeg skifte til egne klær, så hadde kun tilgang til egne klær de 4 dagene vi var på barselhotellet. Jeg svettet kjempemye etter fødselen og klærne ble fort veldig ekle. I tillegg var jeg veldig inkontinent og tisset meg ut litt overraskende gjennom alt av bind og bukse. Også fikk vi en gulpebaby, så alt av baby sine klær og mine topper ble fulle av gulp. Så mannen var hjemme to ganger for å hente rene klær til meg og baby. Fri tilgang på sykehusskjorter og bodyer hadde vært helt gull! Forhåpentligvis blir oppholdet litt kortere denne gangen så vi slipper å dra med så mye klær. 2 minutter siden, AnonymBruker said: Så rart, jeg hadde sykehusklær på barselhotellet. Og vet om flere med samme erfaring fra ous. Anonymkode: 33886...128 Jeg var på Ullevål og der måtte man bruke egne klær. Er nok mye forskjellige rutiner! Man får jo bare helgardere seg. Anonymkode: 0c603...32a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå