Jdz Skrevet 12. juni 2021 #21 Skrevet 12. juni 2021 Bummelong skrev (Akkurat nå): Vel håper det var morsomt å jobbe. Jeg antar jeg bare synes det er rart at Kina er plassen man jobber på. Og ikke andre autoritære land bare, siden Russland har frimarked også. Det er egentlig ikke så rart. Kina har en etablert produksjonsindustri, tilrettelagt logistikk og er lett tilgjengelig. Jeg tror ingen handler med Kina fordi det er et autoritært diktatur, men på tross av. Jeg tror personlig at Kina har passert toppen. De vil fortsatt være relevant som verdens fabrikk en stund til, men de kommer aldri til å bli ledende på teknologi og innovasjon i min levetid i alle fall.
Bummelong Skrevet 12. juni 2021 Forfatter #22 Skrevet 12. juni 2021 (endret) Jdz skrev (Akkurat nå): Det er egentlig ikke så rart. Kina har en etablert produksjonsindustri, tilrettelagt logistikk og er lett tilgjengelig. Jeg tror ingen handler med Kina fordi det er et autoritært diktatur, men på tross av. Jeg tror personlig at Kina har passert toppen. De vil fortsatt være relevant som verdens fabrikk en stund til, men de kommer aldri til å bli ledende på teknologi og innovasjon i min levetid i alle fall. Det er "liberalt autoritært diktatur". Så er ganske tydelig hva venstre folk ønsker. Uansett er det fordi Russerne er for korrupte å jobbe med? Bare lurt litt på hvorfor folk ikke produserer jobber der? Eller liker ikke Russerne å ha liten profitt for jobben eller selskaper om de flytter inn der? Endret 12. juni 2021 av Bummelong
K.A. Skrevet 12. juni 2021 #23 Skrevet 12. juni 2021 (endret) Bummelong skrev (1 time siden): Ja men da var de kommunister. Det er de ikke nå lenger Bernie Sanders støttet de delvis fordi sosialister støtter alt venstreorientert. Så de er kun fiender til liberale nå fordi de ikke er sosialister mere. USA og Russland er fortsatt rivaler. Det er ikke bare den kalde krigen, det er også Midt-Østen. Dessuten finner du ikke mange sosialister blant amerikanske liberale. Sitat Uansett så stoppet Joseph McCarthy dette. Så han er kul Nåh. Sitat Var sagt at Russerne prøvde å påvirke Hollywood og filmindustrien som de mislykket med. Men Kina har myk kontroll, som er åpenbart på Amerikanske selskap osv Joda. Likevel har Kina vært svært gunstig for USA. Endret 12. juni 2021 av K.A.
Bummelong Skrevet 12. juni 2021 Forfatter #24 Skrevet 12. juni 2021 K.A. skrev (Akkurat nå): USA og Russland er fortsatt rivaler. Det er ikke bare den kalde krigen, det er også Midt-Østen. Nåh. Joda. Likevel har Kina vært svært gunstig for USA. De var fiender for konservative. Og nå er det liberale eliten som er fienden til Russland. Er bare tribalisert bullshit bare. De bare liker liberale autoritære folk. Det er alt. Har ikke noe med Russerne, men mer hva de står for
K.A. Skrevet 12. juni 2021 #25 Skrevet 12. juni 2021 Bummelong skrev (1 minutt siden): De var fiender for konservative. Og nå er det liberale eliten som er fienden til Russland. Er bare tribalisert bullshit bare. De bare liker liberale autoritære folk. Det er alt. Har ikke noe med Russerne, men mer hva de står for Dette stemmer ikke. Russerne er fremdeles uglesett av amerikanerne, spesielt konservative. En av tingene som Obama ble mest kritisert for fra høyre fløy, var at han var for 'soft' mot Putin. Samme kritikk fikk selvfølgelig Trump, denne gangen fra venstre - så det du har rett i her er at det er en god del tribaliserende BS. Men grunnen til det er jo nettopp at Russland fremdeles er "fienden" for amerikanere flest. Og ikke uten grunn, for både USA og Russland involverer seg i Midt-Østen, og ønsker seg hver sin versjon av stabilitet i regionen. USA og Russland driver fremdeles med sabelrasling mot hverandre.
stan Skrevet 12. juni 2021 #26 Skrevet 12. juni 2021 Jdz skrev (1 time siden): Hvorfor mener du Laowhy (og evt Serpentza) ikke er troverdige kilder? Etter at de forlot Kina virker det som de har mistet innsikten og troverdigheten. Det betyr ikke at alt de sier er feil, men de har ikke lenger den innsikten som det å være i Kina ga dem før.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå