Bummelong Skrevet 10. juni 2021 #1 Skrevet 10. juni 2021 (endret) Hvis vestlige folk ikke tror på sine verdier for et Hitler land. Så fortjener de ikke å eie et selskap. Taiwan er demokratisk og faktisk et bedre land. Boikott Kina. Hvis billig arbeidskraft er så viktig at man skal selge ut sine demokratiske prinsipper. Så kan dere liksom godt bare ta opp et bilde av Adolf Hitler og tilbe det. Eller Ole Brumm Kina. Samme ulla. Taiwan er noe vesten bør støtte, istedet for å støtte kommunist autoritær dritt land som Kina En bra video på det Endret 10. juni 2021 av Bummelong
Bummelong Skrevet 10. juni 2021 Forfatter #2 Skrevet 10. juni 2021 Hvis du ser video der man motargumenterer dette? Ganske sikker på at det er "50 cent party" folk eller noe https://en.wikipedia.org/wiki/50_Cent_Party
stan Skrevet 12. juni 2021 #3 Skrevet 12. juni 2021 Laowhy er neppe den mest troverdige kilden om Kina. De videoene han lagde mens han bodde i Kina var ok. Taiwan fungerer som et eget land for oss utenfra. Men både Kina og Taiwan hevder at de er et land. Ingen uenighet der, bare om hvem som rettmessig bør styre et forenet Kina. Vestlige firmaer har satset på Kina fordi det har vært mye penger å tjene. Da betyr andre ting lite. De har gladelig gitt fra seg kunnskap og teknologi, for litt fortjeneste neste kvartal. Kineserne tenker langsiktig og ser verdien av all denne kunnskapen som blir igjen i landet. Så blir de store selskapene sure når kinesiske firmaer begynner å utkonkurrere dem. Da springer de til sine venner politikerene. Som bestemmer seg for at Kina er fienden. Et voldsomt propaganda apparat settes i gang. Som ikke engang KG er imun for. 1
TeaSpoon Skrevet 12. juni 2021 #4 Skrevet 12. juni 2021 Er ikke verre enn å slutte å kjøpe ting som er laget der. 1
Bummelong Skrevet 12. juni 2021 Forfatter #5 Skrevet 12. juni 2021 (endret) stan skrev (1 time siden): Laowhy er neppe den mest troverdige kilden om Kina. De videoene han lagde mens han bodde i Kina var ok. Taiwan fungerer som et eget land for oss utenfra. Men både Kina og Taiwan hevder at de er et land. Ingen uenighet der, bare om hvem som rettmessig bør styre et forenet Kina. Vestlige firmaer har satset på Kina fordi det har vært mye penger å tjene. Da betyr andre ting lite. De har gladelig gitt fra seg kunnskap og teknologi, for litt fortjeneste neste kvartal. Kineserne tenker langsiktig og ser verdien av all denne kunnskapen som blir igjen i landet. Så blir de store selskapene sure når kinesiske firmaer begynner å utkonkurrere dem. Da springer de til sine venner politikerene. Som bestemmer seg for at Kina er fienden. Et voldsomt propaganda apparat settes i gang. Som ikke engang KG er imun for. Da kan du si det samme om Hitler også. Han gjorde det kjempe bra en stund. Helt til de onde kapitalistene ikke likte regimet hans. Nei da ble USA og vesten fæl Det at du ikke kan kritisere en regjeringen som fører til problemer, er ikke et regime jeg vil akkurat gå god for. Selv om du liker å selge deg ut til en autoritært liberalt regime Endret 12. juni 2021 av Bummelong
Bummelong Skrevet 12. juni 2021 Forfatter #6 Skrevet 12. juni 2021 (endret) Men om du mener kapitalister i vesten utnytter folk. Så lurer jeg på om det telles som UNICEF og slikt. Massive donasjoner, og de kan ikke ha ledere som kan forbedre landet utifra handel og forretninger der osv. Så grådighet og billig arbeidskraft er noe jeg hater innenfor utnytting, det er jeg enig i. Enten om det er snakk om mangel på evne til å fikse det, korrupsjon eller slikt i fleng. Men burde vært rettferdighandelsavtale etter min mening Endret 12. juni 2021 av Bummelong
K.A. Skrevet 12. juni 2021 #7 Skrevet 12. juni 2021 Bummelong skrev (1 time siden): Da kan du si det samme om Hitler også. Han gjorde det kjempe bra en stund. Helt til de onde kapitalistene ikke likte regimet hans. Nei da ble USA og vesten fæl Det var jo ikke slik i det hele tatt. Hitler kom inn i et parti - NSDAP - som var delvis sosialistisk. Etterhvert, særlig fra Hitler ble partileder, fikk han bukt med de sosialistiske elementene og partiet ble fascistisk. Hitler var alltid motstander kapitalisme slik den ble praktisert av spesielt USA. Nazistene delte kapitalisme i to kategorier: raffendes Kapital (internasjonal, utnyttende, "jødisk" kapitalisme) og schaffendes Kapital (nasjonal, skapende, "tysk" kapitalisme). Det var aldri slik at "nå er de sure på meg, da vil jeg ikke være venner med dem mer".
Bummelong Skrevet 12. juni 2021 Forfatter #8 Skrevet 12. juni 2021 K.A. skrev (39 minutter siden): Det var jo ikke slik i det hele tatt. Hitler kom inn i et parti - NSDAP - som var delvis sosialistisk. Etterhvert, særlig fra Hitler ble partileder, fikk han bukt med de sosialistiske elementene og partiet ble fascistisk. Hitler var alltid motstander kapitalisme slik den ble praktisert av spesielt USA. Nazistene delte kapitalisme i to kategorier: raffendes Kapital (internasjonal, utnyttende, "jødisk" kapitalisme) og schaffendes Kapital (nasjonal, skapende, "tysk" kapitalisme). Det var aldri slik at "nå er de sure på meg, da vil jeg ikke være venner med dem mer". Men det du mener er. Fordi Kina er mer autoritært vennlig for liberale krefter så er det ok? Men om det er Russere så er de ille?
K.A. Skrevet 12. juni 2021 #9 Skrevet 12. juni 2021 Bummelong skrev (4 minutter siden): Men det du mener er. Fordi Kina er mer autoritært vennlig for liberale krefter så er det ok? Men om det er Russere så er de ille? Har da ikke nevnt hverken Kina eller Russland med et ord, så jeg vil gjerne vite hvorfor du tror du vet hva jeg mener i så annligende.
Bummelong Skrevet 12. juni 2021 Forfatter #10 Skrevet 12. juni 2021 (endret) K.A. skrev (1 minutt siden): Har da ikke nevnt hverken Kina eller Russland med et ord, så jeg vil gjerne vite hvorfor du tror du vet hva jeg mener i så annligende. Jeg bare synes det er pussig? Du hører folk i vesten har sykt hat mot Russland for å være autoritært. Kina? Null og niks snakk om. Det kan ikke bare være pga billig arbeidskraft som grådige selskap utnytter seg av, tror definitivt det er noe ideologiskt bak det også, utifra makt og innflytelse media og staten kan ha Endret 12. juni 2021 av Bummelong
K.A. Skrevet 12. juni 2021 #11 Skrevet 12. juni 2021 Bummelong skrev (1 minutt siden): Jeg bare synes det er pussig? Du hører folk i vesten har sykt hat mot Russland for å være autoritært. Kina? Null og niks snakk om. Det kan ikke bare være pga billig arbeidskraft som grådige selskap utnytter seg av, tror definitivt det er noe ideologiskt bak det også, utifra makt og innflytelse media og staten kan ha Jeg vet ikke om jeg hører mer kritikk av Russland enn av Kina, men om så er tilfelle er det ikke så rart med tanke på at Russland tross alt er et naboland.
Bummelong Skrevet 12. juni 2021 Forfatter #12 Skrevet 12. juni 2021 K.A. skrev (4 minutter siden): Jeg vet ikke om jeg hører mer kritikk av Russland enn av Kina, men om så er tilfelle er det ikke så rart med tanke på at Russland tross alt er et naboland. Så det du sier er... du skal tåle om uskyld blir gjort mot andre?. Men ikke oss selv? Interesant. Er ikke det jeg hørte av Arnulf Øverland
K.A. Skrevet 12. juni 2021 #13 Skrevet 12. juni 2021 Bummelong skrev (Akkurat nå): Så det du sier er... du skal tåle om uskyld blir gjort mot andre?. Men ikke oss selv? Interesant. Er ikke det jeg hørte av Arnulf Øverland Hvor har jeg sagt det? Alt jeg gjorde var å påpeke at jo nærmere man selv er en situasjon, jo mer snakker man om det. Dette er en kjensgjerning.
Bummelong Skrevet 12. juni 2021 Forfatter #14 Skrevet 12. juni 2021 (endret) K.A. skrev (7 minutter siden): Hvor har jeg sagt det? Alt jeg gjorde var å påpeke at jo nærmere man selv er en situasjon, jo mer snakker man om det. Dette er en kjensgjerning. Russland er ikke nerme USA da. Og det er alt Amerikanere snakker om. Og Taiwan har en viktighet for USA også.... kall meg skeptisk. Men tror ideologi har mer å si her enn dette. Så tror det er bare venstre media som har et stort bias. Og de bryr seg ikke Endret 12. juni 2021 av Bummelong
K.A. Skrevet 12. juni 2021 #15 Skrevet 12. juni 2021 Bummelong skrev (1 minutt siden): Russland er ikke nerme USA da. Og det er alt Amerikanere snakker om. Og Taiwan har en viktighet for USA også.... kall meg skeptisk. Men tror ideologi har mer å si her enn dette. Vel, for det første har Russland vært USAs erkerival helt siden krigen. Men for det andre har USA snakken langt mer om Kina enn Russland de siste par-tre årene.
Bummelong Skrevet 12. juni 2021 Forfatter #16 Skrevet 12. juni 2021 (endret) K.A. skrev (3 minutter siden): Vel, for det første har Russland vært USAs erkerival helt siden krigen. Men for det andre har USA snakken langt mer om Kina enn Russland de siste par-tre årene. Ja men da var de kommunister. Det er de ikke nå lenger Bernie Sanders støttet de delvis fordi sosialister støtter alt venstreorientert. Så de er kun fiender til liberale nå fordi de ikke er sosialister mere. Uansett så stoppet Joseph McCarthy dette. Så han er kul Var sagt at Russerne prøvde å påvirke Hollywood og filmindustrien som de mislykket med. Men Kina har myk kontroll, som er åpenbart på Amerikanske selskap osv Endret 12. juni 2021 av Bummelong
Jdz Skrevet 12. juni 2021 #17 Skrevet 12. juni 2021 stan skrev (4 timer siden): Laowhy er neppe den mest troverdige kilden om Kina. De videoene han lagde mens han bodde i Kina var ok. Taiwan fungerer som et eget land for oss utenfra. Men både Kina og Taiwan hevder at de er et land. Ingen uenighet der, bare om hvem som rettmessig bør styre et forenet Kina. Vestlige firmaer har satset på Kina fordi det har vært mye penger å tjene. Da betyr andre ting lite. De har gladelig gitt fra seg kunnskap og teknologi, for litt fortjeneste neste kvartal. Kineserne tenker langsiktig og ser verdien av all denne kunnskapen som blir igjen i landet. Så blir de store selskapene sure når kinesiske firmaer begynner å utkonkurrere dem. Da springer de til sine venner politikerene. Som bestemmer seg for at Kina er fienden. Et voldsomt propaganda apparat settes i gang. Som ikke engang KG er imun for. Hvorfor mener du Laowhy (og evt Serpentza) ikke er troverdige kilder? Jeg prøver å se det de gir ut med kritisk blikk, men jeg kan selvfølgelig ikke faktasjekke absolutt alt. Når det er sagt er det mye som beviselig er problematisk med Kina, spesielt med tanke på menneskerettigheter. Selvfølgelig er det et element av vestlig propaganda inne bildet, men det når ikke det kinesiske propagandamaskineriet til knærne en gang. Når det gjelder å ta vare på kunnskap og teknologi, er min erfaring etter å ha jobbet med kinesiske selskap i ulike bransjer gjennom store deler av min yrkeskarriere, at det for 90% av selskapene bare ligger på overflaten. Det er dessverre en ukultur i mange kinesiske bedrifter at det er greit å ødelegge langsiktige forretningsrelasjoner for svært kortsiktig gevinst. Myndighetene har også gang på gang vist at de driter i langsiktighet hvis det kan gi personlig vinning. Dette er min erfaring. Når det er sagt har jeg møtte masse fantastiske mennesker i Kina også, men jeg mener ting går i feil retning for Kina nå.
Bummelong Skrevet 12. juni 2021 Forfatter #18 Skrevet 12. juni 2021 Jdz skrev (6 minutter siden): Hvorfor mener du Laowhy (og evt Serpentza) ikke er troverdige kilder? Jeg prøver å se det de gir ut med kritisk blikk, men jeg kan selvfølgelig ikke faktasjekke absolutt alt. Når det er sagt er det mye som beviselig er problematisk med Kina, spesielt med tanke på menneskerettigheter. Selvfølgelig er det et element av vestlig propaganda inne bildet, men det når ikke det kinesiske propagandamaskineriet til knærne en gang. Når det gjelder å ta vare på kunnskap og teknologi, er min erfaring etter å ha jobbet med kinesiske selskap i ulike bransjer gjennom store deler av min yrkeskarriere, at det for 90% av selskapene bare ligger på overflaten. Det er dessverre en ukultur i mange kinesiske bedrifter at det er greit å ødelegge langsiktige forretningsrelasjoner for svært kortsiktig gevinst. Myndighetene har også gang på gang vist at de driter i langsiktighet hvis det kan gi personlig vinning. Dette er min erfaring. Når det er sagt har jeg møtte masse fantastiske mennesker i Kina også, men jeg mener ting går i feil retning for Kina nå. Hvorfor jobber du ikke for Russiske selskap?
Jdz Skrevet 12. juni 2021 #19 Skrevet 12. juni 2021 Bummelong skrev (3 minutter siden): Hvorfor jobber du ikke for Russiske selskap? Fordi jeg jobber for et norsk selskap 😁 I min gamle jobb handlet vi med Kina fordi det var produktene fantes. I jobben før der igjen handlet vi med Kina fordi produktene var der, logistikken var lett tilgjengelig og vi visste ikke bedre.
Bummelong Skrevet 12. juni 2021 Forfatter #20 Skrevet 12. juni 2021 Jdz skrev (7 minutter siden): Fordi jeg jobber for et norsk selskap 😁 I min gamle jobb handlet vi med Kina fordi det var produktene fantes. I jobben før der igjen handlet vi med Kina fordi produktene var der, logistikken var lett tilgjengelig og vi visste ikke bedre. Vel håper det var morsomt å jobbe. Jeg antar jeg bare synes det er rart at Kina er plassen man jobber på. Og ikke andre autoritære land bare, siden Russland har frimarked også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå