AnonymBruker Skrevet 10. juni 2021 #1 Skrevet 10. juni 2021 Hei! Jeg tenkte jeg skulle ta en liten tur alene på 4-5 dager til en fint sted i Norge. Har lenge hatt lyst til å reise til utlandet alene, men det blir ikke i går pga korona og tenkte norgestur hadde vært fint "øving" for meg som har litt sosial angst. Jeg skal allerede på en ferietur med familie, en campingtur med venner og en liten tur et sted med kjæresten (ikke bestemt) så det er ikke sånn at jeg ikke har noen å dra med, synes bare det virker spennede og utrolig deilig og bare gjøre akkurat det man vil! Noen som har tips til fine steder i Norge (kan ta fly) og hva gjør dere soloferierende på tur? Hva finner dere på? 😊 Anonymkode: f0504...40f
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2021 #2 Skrevet 10. juni 2021 Anyone? Var kanskje litt uklar, men lurer på om noen har erfaringer med det. I Norge og utland 😊 Anonymkode: f0504...40f
Cata Skrevet 10. juni 2021 #3 Skrevet 10. juni 2021 Masse erfaring, jeg ferierer nesten alltid alene. Mye av ferien er låst siden jeg "må" besøke familie (bor langt unna), men jeg prøver alltid å få litt egenferie også. Langhelg i en by du ikke har vært i før kan være fint. Rusle gatelangs, se diverse severdigheter som måtte være der osv. Har i flere år vært med på ridetur i fjellet (nydelig). Et år reiste jeg et strekk med Hurtigruta. Tok ikke hele reisen, men hadde to overnattinger og dagen i mellom ombord. Selv elsker jeg spa så jeg har tatt langhelg med innlagt spabesøk (trenger jo ikke være der i fem dager) . Jeg har vært på fottur i fjellet. Bestilte rom på Haukeliseter og gikk dagstur med det som base. I utlandet velger jeg storbyer som har litt av hvert å se på så jeg kan gå rundt og kikke. Er glad i museer så jeg stortrivdes i London og trasket også gatelangs bare for å se på bybildet. I Reykjavik sightseet jeg til fots og tilbragte en god formiddag i Laugardalslaug (badeanlegg). Man kan jo også ta buss til den blå lagune. I Dublin var det litt museum og litt gatevandring. Min første "utenlandstur" alene gikk rett og slett til Stockholm der jeg også trasket rundt i Gamla Stan, shoppet litt, besøkte Wasa museet. Hvis du er litt forsiktig av deg så har jeg et tips til deg: velg et litt "finere" hotell enn det du vanligvis bruker når du reiser sammen med noen. Er du mye ute og går om dagen og ikke har lyst til å være ute alene på kveldstid så kommer du til å bruke litt mer tid på hotellet enn om du er sammen med noen. Da kan det like gjerne være et koselig rom. (Siden jeg som du skjønner går mye når jeg er på byferie så er det faktisk greit å tørne inn tidlig for jeg er gjerne så sårbeint at et hyggelig hotellrom og en god bok gir en god kveld og en bra dag neste dag også. ) 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå