AnonymBruker Skrevet 10. juni 2021 #1 Skrevet 10. juni 2021 Etter jeg fylte 30 begynte jeg å ta mer vare på meg selv med et sunnere kosthold, gåturer og litt trening på senter, drikker mer vann, sluttet med festing og prioriterer søvn. Men jeg synes ser så grå og trist ut i forhold til andre damer på alderen min. Beskytter huden min godt med solkrem, men har en sånn grå gusten hudtype. Hverken melkehvit eller solbrun (blir ikke brun overhode).... Har prøvd to nye hårklipper men jeg føler meg ukomfortabel. Frisket opp hårfargen. Porene i ansiktet mitt blir bare grovere og grovere. Ble så glad da jeg fikk god hjelp til å finne meg en god concealer til min hudtype og hudfarge. Fikk hjelp og veiledning på hvordan påføre korrekt. Den kostet flesk. Skuffelsen var derfor stor når jeg fikk prøvd den neste dag og følte så akkurat like trøtt ut som jeg pleier og posene under øynene forsvant ikke litt engang. Synes jeg ser veldig sliten ut. Ser grei ut på avstand, men kommer du nærmere vil du se at jeg er fæl i huden. Sikkert derfor jeg er singel. Det er en så vond følelse. Spesielt nå når sommeren er i gang og alle går rundt å stråler 😪... kjenner jeg bare vil gjemme meg bort Anonymkode: 17fcb...51c
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2021 #2 Skrevet 10. juni 2021 La huden din få litt sol, den må ikke være hundre prosent beskyttet og dekket til hele tiden. Jeg kan godt sitter i sola uten beskyttelse i en halvtimes tid. På den måten får jeg en gylden teint, og ser freshere ut. Jeg er 40 plusspluss og har ikke en rynke. Huden har bare godt av å få puste litt fritt i sola innimellom. Men alt med måte, selvsagt. Anonymkode: f1aef...ce3 3
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2021 #3 Skrevet 10. juni 2021 Nyt sola og sommeren, slå ut håret og la huden få puste og få sollys på seg:)) Ikke se så nøye på huden i speilet. Drikk vann, spis frukt og salater, gjør yoga, gå turer, nyt livet og gi mer faen. God sommer. Anonymkode: dbd7b...0f3 1
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2021 #4 Skrevet 10. juni 2021 6 minutter siden, AnonymBruker said: La huden din få litt sol, den må ikke være hundre prosent beskyttet og dekket til hele tiden. Jeg kan godt sitter i sola uten beskyttelse i en halvtimes tid. På den måten får jeg en gylden teint, og ser freshere ut. Jeg er 40 plusspluss og har ikke en rynke. Huden har bare godt av å få puste litt fritt i sola innimellom. Men alt med måte, selvsagt. Anonymkode: f1aef...ce3 Jeg sitter i solen. Har en veranda jeg sitter på støtt og stadig. Folk har ulik hudtype. Selv om du og tydeligvis de fleste andre blir solkysset og flotte i huden av sola så blir ikke alle det. Jeg er vel helt på grensen til ginger-hudtype, ergo får jeg ikke farge uansett hvor lenge jeg er i sola. Jeg blir i beste fall rød (ja, jeg beskytter huden godt). Så det ser ut som jeg kommer rett fra en hard treningsøkt i trynet, de neste 2 ukene..... Anonymkode: 17fcb...51c
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2021 #5 Skrevet 10. juni 2021 De fleste har en ikke-flaterende hud om man kommer nært innpå. Du sier jo selv at du ser bra ut på avstand. Har du noen gang studert flere menneskers ansiktet som du har gjort ditt? Det er litt synd men de fleste går ikke ut med sitt naturlige jeg. Man fresher seg opp på en eller annen måte før man går ut døra. Ett tips for å få opp gløden er selvbruning. Jeg bruker st tropez everyday face cream( og body lotion noen ganger) Den kremen gjør sånn at man ikke får det markante skillet etter en gangs bruk noe som gjør resultatet gjevnt og fint:) PS den skjuler mørke ringer under øynene🥳 Jeg bruker den annenhver dag om jeg først bruker den, men nå for tiden går jeg også rundt som en dvass😂 Anonymkode: b23bf...1c5 1
Sievi Skrevet 10. juni 2021 #6 Skrevet 10. juni 2021 Jeg tipper at du ikke ser så dårlig ut som du tror. Jeg også har sånne tanker om hvordan jeg ser ut, men jeg har nok blitt påvirket av sosiale medier, kanskje spesielt tiktok og Instagram. Der er dem jo tilsynelatende helt perfekte. Det er kanskje tilfelle for deg også?😊
Adrenalina1 Skrevet 10. juni 2021 #7 Skrevet 10. juni 2021 Hold deg unna sola. Den gir deg bare rynker og pigmentflekker. Bruk heller solpudder og produkter som gir huden glød.
Roci Skrevet 10. juni 2021 #8 Skrevet 10. juni 2021 Du kan forsøke med en mild eksfoliering og c-vitaminserum, det vil kunne gi deg litt "glød". Bruker du en god fuktighetskrem, eller kun solkrem? En god, skånsom og rimelig eksfoliering er The Ordinary Lactic Acid 5% +HA. Brukes om kvelden èn til to ganger i uka, husk solkrem med høy faktor ettersom AHA-syrer kan gjøre huden mer solsensitiv. Et bra c-vitaminserum for "nybegynnere" er Dr. Greve Pharma Vitamin C Serum uten parfyme. Dette inneholder en form for c-vitamin som heter sodium ascorbyl phosphate, som er skånsom men samtidig effektiv. Det er viktig at du ikke bruker disse produktene nær øynene, siden huden er tynnere der. Det finnes forøvrig ingen øyekremer som har effekt på poser under øynene, men hvis de skyldes vannansamling, kan du prøve deg på litt lett ansiktsmassasje, det setter i gang blodsirkulasjonen og drenerer lymfekjertlene. Jeg liker disse: https://www.youtube.com/watch?v=OlTlqRJ2R_k https://www.youtube.com/watch?v=BwqkmUjy_Kw 2
netpuppy Skrevet 11. juni 2021 #9 Skrevet 11. juni 2021 On 6/10/2021 at 10:03 AM, Roci said: Du kan forsøke med en mild eksfoliering og c-vitaminserum, det vil kunne gi deg litt "glød". Bruker du en god fuktighetskrem, eller kun solkrem? En god, skånsom og rimelig eksfoliering er The Ordinary Lactic Acid 5% +HA. Brukes om kvelden èn til to ganger i uka, husk solkrem med høy faktor ettersom AHA-syrer kan gjøre huden mer solsensitiv. Et bra c-vitaminserum for "nybegynnere" er Dr. Greve Pharma Vitamin C Serum uten parfyme. Dette inneholder en form for c-vitamin som heter sodium ascorbyl phosphate, som er skånsom men samtidig effektiv. Det er viktig at du ikke bruker disse produktene nær øynene, siden huden er tynnere der. Det finnes forøvrig ingen øyekremer som har effekt på poser under øynene, men hvis de skyldes vannansamling, kan du prøve deg på litt lett ansiktsmassasje, det setter i gang blodsirkulasjonen og drenerer lymfekjertlene. Jeg liker disse: https://www.youtube.com/watch?v=OlTlqRJ2R_k https://www.youtube.com/watch?v=BwqkmUjy_Kw Enig med dette, kjemisk eksfoliering var det første jeg tenkte på. Selv bruker jeg BHA 2 % fra Paula's Choice da jeg syns AHA tørker ut huden min mer, men jeg har veldig tørr hud så det er alltid en prioritet.
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2021 #10 Skrevet 12. juni 2021 Sievi skrev (På 10.6.2021 den 8.51): Jeg tipper at du ikke ser så dårlig ut som du tror. Jeg også har sånne tanker om hvordan jeg ser ut, men jeg har nok blitt påvirket av sosiale medier, kanskje spesielt tiktok og Instagram. Der er dem jo tilsynelatende helt perfekte. Det er kanskje tilfelle for deg også?😊 Da hadde jeg avinstallert tiktok og fjernet instagramkontoen om jeg var deg. Har ingen av delene selv. Ts, spiser du godt meg grønnsaker, frukt og fisk? Er du sikker på at du ser så sliten ut som du tror? Anonymkode: 75393...1a8
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2021 #11 Skrevet 13. juni 2021 Spiser du for lite, ts? Kanskje kroppen din fikk litt sjokk når du la om kosthold og trente mer? Om du spsier for lite, kan du være lav på vitaminer og mineraler. Kroppen vil generelt slite om du er i mye aktivitet, men ikke får i deg nok protein og næring. For meg høres det litt ut som den klassike vitaminfellen. Du mangler enten jern, noen b vitaminer, D vitamin eller magnesium. PS: Du trenger ikke sole deg i ansiktet uten solkrem for å se friskere ut. Du kan bruke selvbruning om du ikke vil sole deg. Å sole seg en nyanse brun, for så å bruke solkrem resten av sommeren er også et alternativ Anonymkode: 80e1d...d57
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2021 #12 Skrevet 13. juni 2021 "Hold deg unna solen" "Vær i solen" Mye delte meninger her. Anonymkode: 8436e...655
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2021 #13 Skrevet 13. juni 2021 5 minutter siden, AnonymBruker said: "Hold deg unna solen" "Vær i solen" Mye delte meninger her. Anonymkode: 8436e...655 Om du leser meningene vil du se at de har ulike grunner Å unngå solen er bra for å ikke få rynker og evt solskade som pigment Å få sol er bra for d vitamin og å bli brun. Men man kan også sole seg andre steder på kroppen, samt at man ikke trenger sole seg hver dag i flere timer for å få nok d vitamin. Anonymkode: 80e1d...d57
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2021 #14 Skrevet 13. juni 2021 Litt sol på sommeren, men alltid med faktor, i ansiktet har jeg alltid minst 25, og bruker 50 om jeg aktivt soler meg. Man får likevel farge Ellers stemmer jeg for å drikke mye vann, skrubbe/peele ansiktet en gang i uken og ha en god fuktighetskrem, og ha sminke som gir glød. En frisk farge på leppene. Anonymkode: 0f8b6...827
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå