Gå til innhold

Har du byttet fra SBanken? Og i så fall til hvilken bank?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Tenker på å bytte over fra SBanken, nå som flere aksjonerer tydeligvis sier ja til DNB sitt oppkjøp. Vet at Konkurransetilsynet skal se på saken, men ville DNB og SBanken satt i gang denne prosessen om de trodde det ikke var gjennomførbart? Så da er det å finne en annen bank. Har du byttet over, og i så fall til hvilken? Hva må jeg huske på i denne prosessen? Tenker spesielt på regninger som trekkes automatisk.

Anonymkode: d5c92...862

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det ikke litt dust å straffe Sbanken for noe DNB gjør? Hadde det ikke vært bedre for selskapet du tydeligvis er glad i om du forble kunde frem til DNB faktisk kjøpte selskapet? 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vurderer ikke bytte før et oppkjøp faktisk er gjennomført. Vil også vente og se ann hvordan dette påvirker priser og nettbanken funksjonsmessig. 

Jeg har ingenting i mot DNB så jeg vil vente og se hva konsekvensene blir. Beholdes prisene for de tjenestene jeg benytter og nettbanken ikke ødelegges blir jeg værende.

Anonymkode: 928a8...448

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg har gjort klart for bytte med å opprette konto hos andre banker(flere pga totalbanker som sbanken er ikke så lett å erstatte) . Men jeg blir frem til det blir klart fra konkurransetilsynets side at banken som figurerer enten helt nederst eller konsekvent i bunn av kundefornøydhetsbarometeret får kjøpe den som har vært på topp i 20 år.
Derimot: får de ok så er jeg borte neste dag. Det blir ikke DnB på meg uansett

Endret av Shantaram
  • Liker 1
Skrevet
39 minutter siden, Shantaram said:

Derimot: får de ok så er jeg borte neste dag. Det blir ikke DnB på meg uansett

Ja, og det er helt greit. Men å dumpe banken FØR DNB faktisk har kjøpt selskapet er ikke spesielt lurt. Om DNB trekker budet eller får nei av Konkurransetilsynet vil aksjekursen til Sbanken stupe nedover, og hvis det samtidig viser seg at 10'000 kunder har droppet banken sitter jo nesten DNB igjen som en "vinner". De har påført Sbanken et betydelig økonomisk tap, og kan starte å plage en annen liten nettbank helt til det er tomt for småaktører igjen.  

• Liker 5
Skrevet

Jeg holder på å lete etter alternativer. Problemet er at det er få som har samme totalløsning som Sbanken. Men DNB vil jeg ikke ha noe med å gjøre.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg venter også til overtagelsen evt. blir gjennomført. Gidder ikke investere masse tid i å se meg om etter andre alternativer før den tid. Jeg kan godt tåle å være kunde i DNB i en uke eller to mens jeg researcher, men det er også max jeg vil ha med dem å gjøre. 

Anonymkode: ef14f...81e

AnonymBruker
Skrevet
jabx skrev (21 minutter siden):

Jeg holder på å lete etter alternativer. Problemet er at det er få som har samme totalløsning som Sbanken. Men DNB vil jeg ikke ha noe med å gjøre.

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Jeg venter også til overtagelsen evt. blir gjennomført. Gidder ikke investere masse tid i å se meg om etter andre alternativer før den tid. Jeg kan godt tåle å være kunde i DNB i en uke eller to mens jeg researcher, men det er også max jeg vil ha med dem å gjøre. 

Hva er galt med DNB? 

Anonymkode: c2abf...047

• Liker 1
Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker said:

Hva er galt med DNB? 

De er dyre, raskest med å sette opp renta, ganske trege med å senke renta, forskjellsbehandler kunder til det ekstreme, latterlig lav rente på sparepenger. 

Når konsernet tjener rundt 5 milliarder i kvartalet (OVERSKUDD!) er det noen av kundene som blir flådd... 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hørt mye bra om Bulder bank, men ikke prøvd den selv enda.

Jeg kommer til å bytte bank på dagen om DnB tar over, da jeg har vært med på akkurat dette før: Min bank gjennom mange år ble kjøpt opp av DnB. Etter hvert ble "min" bank faset ut og jeg ble tvunget over på DnB sine løsninger, kontoer, nettbank også videre. Dårlig kundeservice, lite brukervennlige løsninger og ikke minst: dyrt!

Da Sbanken kom var jeg ikke sen om å bytte, og har vært kjempefornøyd siden. At jeg nå virkelig skal måtte gå igjennom det samme opplegget på nytt, og bli tvunget over til en dyr og dårlig bank er ikke aktuelt. Jeg sitter foreløpig på gjerdet og følger med, men om ikke konkurransetilsynet griper inn er kundeforholdet mitt hos Sbanken en saga blott når DnB overtar.

Anonymkode: aab4b...550

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvis kjøpet blir gjennomført går jeg til BN Bank som dagligbank. Nordea blir brukt til akjsehandel (meget lav kurtasje) og Nordnet til fond.

Boliglån har jeg i SPK. Ingen som matcher den renten for meg.

Anonymkode: a8b50...409

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har begynt å titte, men har bare blitt sikrere og sikrere på at jeg ikke bytter med mindre jeg må. For jeg finner ingen totalbank med samme tilbud. 

Det vanskeligste synes jeg er aksjesparekontoen og alt av aksjer og fond som følger denne. 

Boliglånet hadde jeg ikke i verken Skandiabanken eller DnB, men fikk litt fokus på dette uansett, og flyttet det over til Bulder. Så det er mulig Bulder blir dagligbank, hvis jeg uansett må bytte, for å samle flere ting et sted. 

Jeg krysser fortsatt fingrene for at Konkurransetilsynet ser totalbildet for kundene og dermed sier et tydelig "Nei" til DnB. 

Og det er da mulig aksjene til Sbanken synker tilbake til sitt tidligere nivå. Men jeg vil egentlig tippe at de faller mindre enn det, for banken har fått vist sin verdi. 
Forhåpentlig fortsetter kundene å rømme fra DnB uansett, og mange vil kanskje rømme til Sbanken også. (De stjeler jo flest kunder i utgangspunktet.) 

Er optimist til det motsatte er bevist! 

Anonymkode: 06dbd...a43

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
newman01 skrev (4 timer siden):

De er dyre, raskest med å sette opp renta, ganske trege med å senke renta, forskjellsbehandler kunder til det ekstreme, latterlig lav rente på sparepenger. 

Når konsernet tjener rundt 5 milliarder i kvartalet (OVERSKUDD!) er det noen av kundene som blir flådd... 

Hvordan forskjellsbehandler de kunder "til det ekstreme"? Noen eksempler? 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg har hørt mye bra om Bulder bank, men ikke prøvd den selv enda.

Jeg kommer til å bytte bank på dagen om DnB tar over, da jeg har vært med på akkurat dette før: Min bank gjennom mange år ble kjøpt opp av DnB. Etter hvert ble "min" bank faset ut og jeg ble tvunget over på DnB sine løsninger, kontoer, nettbank også videre. Dårlig kundeservice, lite brukervennlige løsninger og ikke minst: dyrt!

Da Sbanken kom var jeg ikke sen om å bytte, og har vært kjempefornøyd siden. At jeg nå virkelig skal måtte gå igjennom det samme opplegget på nytt, og bli tvunget over til en dyr og dårlig bank er ikke aktuelt. Jeg sitter foreløpig på gjerdet og følger med, men om ikke konkurransetilsynet griper inn er kundeforholdet mitt hos Sbanken en saga blott når DnB overtar.

Anonymkode: aab4b...550

Hva er "dyrt"? Rente? Eller er det noe jeg ikke skjønner 🤔

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Ser at de aller fleste klager på dårlig kundeservice 

Kundeservice, priser og noen tilfeller av regelrett svindel også.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ser ikke hva som er galt med kundeservice hos DnB. Har brukt dem i lang tid, og for svar raskt som bare det på telefon, eller chat. 

Anonymkode: 47822...c54

AnonymBruker
Skrevet

DNB har mange kunder og jeg skjønner ikke hvorfor hvis det er så forferdelig å være kunde der.

Og noen nevner kundeservice: Jeg er kjempefornøyd med kundeservice hos DNB. (S'banken sin også, de er gode begge to på kundeservice syns jeg)

Kundeservice er veldig viktig for meg og jeg har sjelden - kan ikke huske sist - jeg har hatt noe å utsette på kundebehandlingen hos DNB.

Men, så har jeg ingen lån eller aksjer eller slike ting, så mulig den blir dyr for de som har det, det har jeg ikke satt meg inn i. Jeg bruker DNB lønnskonto. Det er jo gratis å bruke kortet og ingen gebyrer for å betale regninger, så for meg er ikke DNB synonymt med "gebyrbank". 

Anonymkode: b3a5d...5cb

AnonymBruker
Skrevet
newman01 skrev (6 timer siden):

Er det ikke litt dust å straffe Sbanken for noe DNB gjør? Hadde det ikke vært bedre for selskapet du tydeligvis er glad i om du forble kunde frem til DNB faktisk kjøpte selskapet? 

Det er mange banker som har like gode, og noen til og med bedre, betingelser enn SBanken. F eks prisen på bankkort, innskuddsrente på brukskonto. På SBanken sin egen nettside, svarer de at kundene ikke vil merke noe før enn i 2022. Jeg tolker det som at de mellom linjene innrømmer at et oppkjøp vil medføre endringer, men at de nettopp vil at kundene skal avvente. 

Jeg for min del tenker at jeg nå begynner prosessen, og har da god tid på meg. Banken jeg har valgt, har kanskje ikke så god nettbank som SBanken, men betingelsene er til dels bedre. 

Anonymkode: d5c92...862

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...