Gå til innhold

Silje skal bli kone.

MiNNieMooSe

Anbefalte innlegg

Veslo: Takk for det! Det skjer når det skjer...Sånn ar det bare, abort er IKKE en løsning for oss iallfall...

Idag har vi såvidt pratet litt bryllup, jeghar sett litt på budsjett osv. Det er ganske stramt, så vi håper selvsagt å få mest mulig ut av det..

Her er en liten oversikt, (ikke helt ferdig)

Lokale: 3500,-

Kjole: 4000,- (leie)

Tilbehør (sko, undertøy,tiara, slør osv) ca 2000,-

Mat: Ca 5000,- (råvarer)

Drikke: 3000-4500 ??? (svigers skal handle i Danmark/Tyskland)

Transport: ?

Invitasjoner: 500,-

Kake: 1000-1500,-

Sminke/hår: 1500,-

Klær til brudebarn:1500-1800,-

Klær brudgom: 1500 (?) (leie)

Lønn servitører/bartender: gavekort? 500kr til hver?

Ringer: 5000,-(?)

Trykking av kirkeprogram, sanghefter,evt bordkort: ?

Fotograf: 6000,-

Skal ta en prat med svigerforeldre og pappa i nærmeste fremtid for å høre hvor mye de har tenkt til å hjelpe oss med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så lite penger på alkohol? Skal dere kjøpe i utlandet kanskje? ;)

Hvordan er formen, vondt i ryggen vennen? :kose:

Krysser fingrene for at du ikke er gravid!!

Forstår det ikke passer helt enda..

Ååå, jeg håper vi får det til å klaffe rett rundt bryllupet... :sjarmor:

Klokka tikker, er gammel jeg vet du.. :ler:

Planer for helga?

:klem:

Vi skal ha fest imorgen :danse:

Endret av Epica
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veslo: Syns du det? Godt å høre, du er jo ekspert! :tommelsmil: Er ganske fornøyd selv også, tror det virker greit så langt!

Epica: Ja, :ler: Det står ved siden av i budsjettet at svigers skal handle alkohol for oss i Tyskland og Danmark. Siden de tilbød seg det, så sier ikke vi nei takk til det. Familien til sambo er jo dansk, så de reiser relativt ofte til Danmark. De skal ta med litt og litt om gangen, så samles vi heller en gjeng å henter alt sammen på grensen til Sverige. :grine2: Greit å spare inn der det går.... :tommel:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Har dere bestemt dere for hva slags kake dere vil ha? Tenkte jeg skulle tipse deg om en kakedame jeg har hørt veldig mye bra om jeg. Vi har bestillt av henne. Får lekker sjokoladekake med sjokolademousse og bringebærmousse, dekket med sjokoladepasta til 50 personer for 1300 svenske kroner! Mye billigere enn alt annet jeg har sjekket priser på. Anna Grans Tårtatelje, holder til på Nordby, så det er jo ikke så langt unna.

God helg til deg og din kjære! Blir vel litt pakking og sånt kan jeg tenke meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei der ute!

Har ikke skrevet på et par dager, har skjedd så mye de siste dagene. Igår fikk jeg besøk av ei venninne som ikke har vært hos meg på lenge, så kom en kompis av sambo på kvelden så så vi en film.Jeg ble dårlig igår, så jeg fikk ikke med meg hele filmen.Sloknet litt underveis. Ble bare så suuuuuperkvalm :kvalm: I tillegg fikk jeg tanta på besøk,selvom jeg ikke sskulle ha den nå i det hele tatt...Merkelig :klø: Skjønner ikke noe av det..

Idag har jeg bare ligget i senga i hundre år, orket ikke å st opp. Armene mine var tunge som bly og kroppen ville bare ikke. Da klokka ble ett syntes pusene mine det var på tide å stå opp så de bet meg i tærne og lekte med ørene mine. :ler: Våknet av at det satt en pus 3cm foran øynene mine og malte og titta fornundelig på meg, :)

Jeg stod opp å tok meg et bad, ble jo ikke akkurat kvikk av det heller, så jeg har litt dårlig samvittighet. Endel ting jeg faktisk trenger å gjøre..... :sjenert: Sambo er i Oslo i hele dag så jeg har ikke bil, men skal ikke på jobb før kl fem, så jeg finner nok ut når det går en buss.

Lurte på å egynne å pakke litt, har endelig fått litt esker, så ingenting som EGENTLIG hindrer meg..

Imorgen skal jeg prøve brudekjole!!!! :hoppe: Gleder meg veldig! Skal på en annen salong en jeg var sist, har hørt at de har godt utvalg der.

Nå får jeg vel se å gjøe noe her, så jeg kanskje får opp energinivået til jeg skal på jobb.

Tror jeg skal pakke litt jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagen gikk bedre enn forventet! Fikk skyss med Cons sinmann til jobb idag, og der var det egentlig ganske stille og rolig, passet meg utmerket!

Sambo hentet meg, dro hjem littegranne så dro jeg å trente, for første gang på lenge! Må jo begynne å finne bryllupskroppen! :ler: ar bare fem mnd på meg.... Har kjøpt Noka dietten også :sjenert: Den er skikkelig kvalmende... :kvalm: Men,men man må lide for skjønnheten!

Skal gå å legge meg jeg nå, må opp tidlig imorgen..

:sove:

Spent på kjoleprøvingen! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå, håper du finner kjolen!! :hoppe::kose:

Gleder meg til referat! :sjarmor:

Har du mensen idag også?

Er det pga du har tullet med pillene kanskje?

Koooooos deg! :kyss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har jeg prøvd kjoler til den store gullmedaljen! Det er så utrolig mye fint at det blir så utrolig vanskelig å velge!! Har fått den omtalte AHA følelsen på flere av kjolene, og det er jo godt det er den veien. Min kjære tålmodige venninne Helene har fulgt meg hele dagen, og knipset masse bilder, veldig greit å se seg selv på bilder MED kjolen, så kansje jeg ser det litt mer fra en "objektiv" (ikke at det kan bli det) side, så blir det lettere å velge. Må bare skryte ac servicen på Solbruden på Sellebakk, anbefaler de til ALLE kommende Østfold bruder! ;)

Var på Bruden i fokus også, hun hadde fine kjoler der også, men hun var veldig opptatt av hva hun synes og ganske krass i kommentarene til de jeg hadde med meg...Men,men. Hun hadde peiling på det hun drev med allikevel! Litt rart at vi ikke fikk lov til å ta bilde av kjolene synes jeg da, for den hadde jo uansett blitt avbildet på bilder på bryllupsdagen...

Skal se om jeg får lagt ut noen bilder av de kjolene det står imellom, hvis jeg finner dem.. :)

Begynner å bli gira!!!!! :enig: Jeg har begynt å skjønne hvor stort det som skal skje er for å si det sånn.. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk VESLO og BECOMINGBRIDE! Synes den er veldig spesiell selv også...Spørs bare om jeg tør å velge en så spesiell kjole, det står mellom den og en til jeg ikka har funnet bilde av ennå.

Men, jeg jobber med saken! :ler:

Inatt har jeg ikke sovet særlig mye, har hatt skikkelig vondt i magen igjen, skjønner ikke hva det er for noe.... :sur: Derfor har jeg ligget alfor lenge, måtte jo prøve å få noe søvn..Har halvsovet litt da. Er skikkelig slækk, blir det av å ligge så lenge..

Håper det blir bedre iallfall!

Må forresten si at damene i brudesalongene car helt uenig i at jeg skulle gå ned noen kg, det var jo hyggelig sagt! :ler:

Synes bryllupsplanene er veldig godt igang nå, endelig! Har fått gjort masse de siste dagene! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

NYDELIG KJOLE!!!! :hjerte:

Typisk den stilen jeg trodde jeg skulle ende opp med.

Hadde nok gjort det om jeg ikke fant en annen ;)

Uff, vondt i magen?

Pleier du å ha det eller bare i det siste?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei vennen!!

Nydelig kjole! Kan tenke meg du kler den godt!!

Når det gjelder solbruden, så tror jeg kanskje de likte deg bedre enn meg... :ler: Jeg har ikke fått så mye god service der at det gjør noe.. Greit nok når jeg prøvde kjoler (da hadde de også penger å hente..), men med en gang jeg hadde kjøpt kjolen forsvant alle spor av service. Var innom et par ganger for å hente kjole og underskjørt. Og begge gangene var det nesten som de ble irritert over at jeg kom, og ikke så mye som et "hei" eller "takk" eller "ha det"... Jaja.. kanskje de bare hadde flere dårlige dager da jeg var der..

Ha en fin dag vennen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svar på det ang drikke du skrev i dagboka mi..

Kjipt dere ikke blir enige ... :forvirret:

Jeg mener dere må få ha noe alkohol, så kan dere ha noe alkoholfri drikke.

Mange av gjestene syns nok ikke det er så kult, om det ikke er litt øl & vin skulle jeg tro.

Kanskje du kan si det. Og at du også må få lov til å feire dagen som DU vil.

Så trenger ikke han å drikke om han ikke vil.

Håper dere blir enige :klem:

Jeg hadde blitt frustreeeert om sambo skulle satt foten ned om det.. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cons: Så rart da, synes nemlig servicen der var meget bra...Men, hun var jo ikke den som smilte mest hun eldste der da, men tror ikke hun var sånn rett å slett, ikke en smileyperson m.a.o :ler:

Så kjipt at de var sånn mot deg da, ikke akseptabelt! :sur: Jeg fikk nesten dårlig samvittighet for at jeg prøvde så mange kjoler, men hun bare fortsatte å finne frem det ene og det andre til meg..

Lisee: Har glemt å skrive til deg at vi tror vi skal bruke den kakedama du anbefalte! Sjekket linken, og det så jo kjempebra ut! :sjarmor: Fine priser er ike å forakte heller. :ler:

Epica: Han er enig at vi skal ha noe vin til maten og kjøpe en eller to flasker baileys og en cognac lissom...That`s`it. Han sa at vi kunne ha alkoholfri vin/øl også. Men, jeg synes lissom det er en naturlig del at folk kan ta litt vin og øl etter maten også, tror jo selvfølgelig det blir en bra stemning uansett det er ikke det. Men, som han sier at han vil misstrives hvis folk blir fulle..Da spurte jeg hvordan han noensinne kunne misstrives på sin egen bryllupsdag!!! Men, han er vel "skadeskutt" pga yrket som musiker. Jeg har ikke det i meg, slik som han har så jeg forstår det bare ikke.. :sjenert:

Hvis noen har noen gode argumenter for eller imot, så er det bare å si ifra her! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...