AnonymBruker Skrevet 10. juni 2021 #1 Del Skrevet 10. juni 2021 Jeg har malt huset (i fjor), og på den ene veggen har det kommet bobler i malingen flere plasser. I all sannsynlighet var det for varmt den dagen jeg malte den veggen, for resten av huset er ikke slik. Prøvde å lese litt om hvordan man fikser det, og jeg tenkte kanskje å skrape vekk flekkene, å male over der. Men slik jeg oppfatter det på enkelte sider jeg leser på, så høres det ut som at man bør grunne og male hele veggen på nytt. Blir resultatet stygt om man bare skraper og maler der malingen har boblet? Anonymkode: f54df...85b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2021 #2 Del Skrevet 10. juni 2021 Det kommer an på veggen, om det er panel eller gips. Panel kan man jo bare skrape, grunne og male akkurat de panelbordene det gjelder, men hvis det er gipsvegg må du nok ta veggen på nytt ja. Det blir ikke pent å ta bare enkelte områder, du vil ikke få det til å se jevnt og pent ut. Anonymkode: 6c12e...7fe 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2021 #3 Del Skrevet 10. juni 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det kommer an på veggen, om det er panel eller gips. Panel kan man jo bare skrape, grunne og male akkurat de panelbordene det gjelder, men hvis det er gipsvegg må du nok ta veggen på nytt ja. Det blir ikke pent å ta bare enkelte områder, du vil ikke få det til å se jevnt og pent ut. Anonymkode: 6c12e...7fe Gips...? Jeg regner med det er snakk om utvendig kledning eller har jeg misforstått? Anonymkode: 068f6...3f3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2021 #4 Del Skrevet 10. juni 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Gips...? Jeg regner med det er snakk om utvendig kledning eller har jeg misforstått? Anonymkode: 068f6...3f3 Utvendig kledning, ja. Treverk. Anonymkode: f54df...85b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2021 #5 Del Skrevet 10. juni 2021 Du må høre med butikken angående nøyaktig din maling. Det er flere malinga produsenter som nå både tillater og garanterer flekk-maling. Når det er ute, så er helt sikkert at malingen falmet litt på et år, og du får en flekk med engang der du maler. Men den nye flekken falmer også etterhvert. Anonymkode: 34ade...3f8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2021 #6 Del Skrevet 10. juni 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Du må høre med butikken angående nøyaktig din maling. Det er flere malinga produsenter som nå både tillater og garanterer flekk-maling. Når det er ute, så er helt sikkert at malingen falmet litt på et år, og du får en flekk med engang der du maler. Men den nye flekken falmer også etterhvert. Anonymkode: 34ade...3f8 Takk for svar! Jeg har malt med butinox futura selvrensende maling, om noen her skille ha erfaring med den. Anonymkode: f54df...85b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2021 #7 Del Skrevet 10. juni 2021 . Anonymkode: f54df...85b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lunaris Skrevet 10. juni 2021 #8 Del Skrevet 10. juni 2021 Alt må skrapes av og gjøres på nytt, skal det bli pent. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2021 #9 Del Skrevet 10. juni 2021 Pappa beiser huset hvert 3 år 🙈 Aner ikke hvorfor... jeg tror han liker å gjøre det 🤣 Han vasker/spyler huset og tar beis rett oppå gammel beis... Anonymkode: 86f3c...e98 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2021 #10 Del Skrevet 10. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Pappa beiser huset hvert 3 år 🙈 Aner ikke hvorfor... jeg tror han liker å gjøre det 🤣 Han vasker/spyler huset og tar beis rett oppå gammel beis... Anonymkode: 86f3c...e98 Da er pappaen din litt mer glad i vedlikehold enn det jeg er. 😂 Lunaris skrev (4 minutter siden): Alt må skrapes av og gjøres på nytt, skal det bli pent. Som i å skrape vekk boblene? Jeg får jo ikke skrapt av all maling på hele veggen. Hadde håpet jeg slapp å male hele veggen på nytt 😣 Anonymkode: f54df...85b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lunaris Skrevet 10. juni 2021 #11 Del Skrevet 10. juni 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Da er pappaen din litt mer glad i vedlikehold enn det jeg er. 😂 Som i å skrape vekk boblene? Jeg får jo ikke skrapt av all maling på hele veggen. Hadde håpet jeg slapp å male hele veggen på nytt 😣 Anonymkode: f54df...85b Lut? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2021 #12 Del Skrevet 10. juni 2021 Lunaris skrev (12 minutter siden): Lut? Joda, er kanskje fysisk mulig å fjerne. Men er det virkelig normalt å fjerne all maling på veggen før man maler på nytt, om man har fått bobler i malingen? Det er jo så fall da fullstendig krise å få en boble i malingen. De fleste vasker og skraper veggen før maling, de fjerner jo ikke all maling med lut, går jeg ut i fra. Anonymkode: f54df...85b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lunaris Skrevet 10. juni 2021 #13 Del Skrevet 10. juni 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Joda, er kanskje fysisk mulig å fjerne. Men er det virkelig normalt å fjerne all maling på veggen før man maler på nytt, om man har fått bobler i malingen? Det er jo så fall da fullstendig krise å få en boble i malingen. De fleste vasker og skraper veggen før maling, de fjerner jo ikke all maling med lut, går jeg ut i fra. Anonymkode: f54df...85b Ja, boble i malingen er krise. Ta kontakt med faghandler eller fagutdannet maler som kan ta seg av det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2021 #14 Del Skrevet 10. juni 2021 Lunaris skrev (25 minutter siden): Ja, boble i malingen er krise. Ta kontakt med faghandler eller fagutdannet maler som kan ta seg av det. Da får jeg eventuelt prøve de fremgangsmåtene som jeg fant i et par artikler, samt bite i det sure eple å male hele veggen på nytt. Har ikke mulighet til å ansette et firma for å lute ned og male hele veggen fra bunn av på grunn av noen bobler her og der. Takk for svar! Anonymkode: f54df...85b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lunaris Skrevet 10. juni 2021 #15 Del Skrevet 10. juni 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Da får jeg eventuelt prøve de fremgangsmåtene som jeg fant i et par artikler, samt bite i det sure eple å male hele veggen på nytt. Har ikke mulighet til å ansette et firma for å lute ned og male hele veggen fra bunn av på grunn av noen bobler her og der. Takk for svar! Anonymkode: Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2021 #16 Del Skrevet 10. juni 2021 Lunaris skrev (52 minutter siden): AnonymBruker skrev (3 timer siden): Da får jeg eventuelt prøve de fremgangsmåtene som jeg fant i et par artikler, samt bite i det sure eple å male hele veggen på nytt. Har ikke mulighet til å ansette et firma for å lute ned og male hele veggen fra bunn av på grunn av noen bobler her og der. Takk for svar! Anonymkode: Lykke til! Ekspander Takk takk! Heldigvis kunne den malingen brukes til å flekke over også ifl forhabdlwreb (så lenge jeg grunnet), så krysser fingrene for at det blir bra til slutt. Prøve å ikke male i sola denne gangen, da Anonymkode: f54df...85b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lunaris Skrevet 10. juni 2021 #17 Del Skrevet 10. juni 2021 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Takk takk! Heldigvis kunne den malingen brukes til å flekke over også ifl forhabdlwreb (så lenge jeg grunnet), så krysser fingrene for at det blir bra til slutt. Prøve å ikke male i sola denne gangen, da Anonymkode: f54df...85b Så bra! Håper det ordner seg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bose Skrevet 11. juni 2021 #18 Del Skrevet 11. juni 2021 Går jo fint ann og male over gammel maling? Aldri hørt om noen som skraper vekk gammel maling før de skal male. Men du bør pusse veggen med sandpapir og vaske den. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå