Lilleminken Skrevet 10. juni 2021 #1 Skrevet 10. juni 2021 Jeg, min hund og en ny bil skal se oss etter et sted å leie mens jeg blir kjent i Oslo og finner området hvor jeg vil kjøpe mitt permanente hjem - Jeg har tenkt meg en brukt el - bil for jeg liker dra på turer og besøke plasser utenfor Oslo og venner rundtomkring - Og er avhengig av fast og rimelig parkering til den. jeg liker steder som Sagene, Bislett, St Hanshaugen, Ullevål - Uten at jeg kjenner stedene så godt- Men har godt inntrykk - Liker gamle bygårder med sjel, ikke nybygg. Gjerne akerselva og litt grønne lunger i nærheten. Noen med tips til områder som er gode ha bil i?- Jeg er såpass avhengig av bilen at den er første pri.
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2021 #2 Skrevet 10. juni 2021 Beboerparkeringen er en spøk. Du betaler for å muligens få en plass, men har ingen garanti, særlig ikke hvis du skal finne parkering etter 17 på en tirsdag. Jeg bor på Vålerenga, og har brukt over 100 kvelder på å lete etter parkering. Du kan banne på at hvis det er er byggeprosjekt tre kvartaler unna, så er gata de smekk full av biler, uten noen plass til deg. Hvis du må bo i Oslo, må ha bil, og er så avhengig av å ha en garantert plass så må du finne deg leilighet med garasje. Anonymkode: 511f9...dad 1
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2021 #3 Skrevet 10. juni 2021 Ja men hallooo ,fikk du ikke med deg at i Oslo vi vil ikke ha bil. Ikke diesel ,ikke bensin ,ikke el bil. Ingen bil. Transport i Oslo skal skje kollektivt ,sykkel eller gange ! Når det er sagt så beboerparkering gir deg ingen tilgang til parkeringsplass ,det er bare avgift som Oslo kommune tar fordi du parkerer på kommunalt gate/vei. Som brukeren over skriver det du trenger er leilighet med garasjeplass eller bil oppstillingsplass. Anonymkode: 7d3a1...e05 1
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2021 #4 Skrevet 10. juni 2021 Riktig som de andre sier over. Og parkeringsmulighetene endrer seg hele tiden også. Plutselig hadde de tatt bort muligheten til å parkere der jeg pleide å stå. Hundre plasser borte over natta. Anonymkode: 9b9b9...637
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2021 #5 Skrevet 10. juni 2021 Du kan jo leie garasjeplass/parkeringsplass utenom leiligheten? Ser ut som at det ligger noen ute på finn til 1000-2000 kr Anonymkode: 70a25...54a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå