AnonymBruker Skrevet 10. juni 2021 #1 Skrevet 10. juni 2021 Hei, jeg en mann i 30 årene og uføretrygdet, derfor trenger jeg en kommunal bolig. Jeg kunne tenkt meg å flyttet til Trondheim, men der ser jeg at "ting står heller dårlig til" når det gjelder kommunale boliger. I fjor var det for eksempel flere boliger som ikke var i bruk. Vil gjerne vite om dette gjelder fortsatt? Har derfor vurdert nabokommunene Malvik, Melhus og Stjørdal, noen som vet hvordan "ståe" omkring kommunale boliger, er i disse kommunene? Evt. er det noen her som vet hvilke kommuner eller hvor i landet, hvor de virkelig mester å holde en "sosial boligpolitikk." Da mener jeg at de som trenger det, får boligen og den boligen har en viss standard. (Jeg regner med at enkelte kommuner, der kan du like gjerne få en bolig hvor det nettop har bodd en rusmisbruker, mens du i andre kommuner igjenn, kan få ei nyoppusset leiliget.) Jeg spør om deette herm for det nytter jo ikke å spørre kommunene, er det derimot noen som vet hvor en kan få vite sont, hadd det vært fint å få vite. Evt du/dere vet selv hvilke eller hvilken kommune/r en burde satse på, om en altså ønsker en kommunal bolig av relativt bra kvalitet, samt at kommunen ikke "Flår" den som bor der? Alle tips mottas med takk! Anonymkode: 1fc6d...7f4
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2021 #2 Skrevet 10. juni 2021 Hva med å skaffe deg arbeid og kjøpe egen bolig? Anonymkode: 8f8e0...e01 1
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2021 #3 Skrevet 10. juni 2021 Er du trygda kan du muligens få innvilget husbanklån? Bedre å eie! Anonymkode: d5490...1a2
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2021 #4 Skrevet 10. juni 2021 Ufør er ikke et fripass til kommunal bolig! Hvorfor ikke leie eller kjøpe? Du har jo stabil inntekt Anonymkode: 71148...904 2
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2021 #5 Skrevet 10. juni 2021 Du blir nok ikke prioritert å få kommunal bolig kun fordi du er uføretrygdet. Da har du i utgangspunktet ingen problemer med å leie eller kjøpe egen bolig. Du kan heller ikke bare flytte til en kommune og få kommunal bolig der. Du må søke i den kommunen du allerede bor i. Hvis du vil søke i Trondheim må du først være folkeregistrert der. Anonymkode: f0e3d...4e1
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2021 #6 Skrevet 10. juni 2021 Men er vel mulig å leie omsorgsleilighet som ufør? Anonymkode: 64f37...aa7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå