Gå til innhold

Å la seg forfalle etter å ha fått barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har flere venninner som har fått barn og nesten alle gir blanke i seg selv.

Alt dreier seg om barnet, sminke og pene klær - hva er det?!

Selvfølgelig tar barn tid, men det må da gå an å bruke litt tid på seg selv også.

De går rundt i joggedresser og er skikkelig uflidde.

Vet jo knapt nok hva en hårbørste er... :roll:

Jeg vet ihvertfall at når jeg engang skal ha barn, så skal jeg da klare å holde "orden" på meg selv..

Ikke la meg selv forfalle.. :riste:

Videoannonse
Annonse
Gjest Violetta
Skrevet
:ler: Det er nok slik at når man får barn så endrer man fokus, i hvert fall for en periode. Og det er utrolig travelt å ha små barn. Tror du ikke det er en grunn til at du ser dette som en fellesnevner blant dem du kjenner som har små barn?
Skrevet

Hm.. selv har jeg aldri oppleved egne venninner eller meg selv, slik du beskriver dine venninner.... - verken under svangerskapet eller etter barnet er født, faktisk.

Skrevet

De aller fleste jeg kjenner har ikke latt seg forfalle etter fødselen. Greit nok, ingen kan forvente at man stråler de første ukene...men nesten alle jeg kjenner med nyfødte har gått tilbake til normalvekt og ser så bra ut så :)

Skrevet

Jeg har aldri sett at noen har latt seg forfalle, men om de ikke prioriterer å sminke seg om morra'n, så har jeg faktisk forståelse for det.

Skrevet

Enig med trådstarter i de aller fleste tilfeller. Eneste jeg kjenner som fortsatt er flink på det området er faktisk den eneste av mine venninner som er alenemor. Hun er nøye med utseende og klær ennå - mens de andre dasser mye rundt med håret til alle kanter og i joggebukse :ler:

Gjest Bellatrix
Skrevet

Jeg kjenner ingen som har forfalt etter å ha fått barn.

Skrevet

Hehe, man kan jo prøve å gre håret, men så er det noen små hender som elsker å dra i det hele tiden da! ;)

Jeg var ikke så nøye med det mens jeg bare gikk hjemme, ikke alltid så lett å få tid til sånt heller. Men såklart, hvis jeg skulle ut, pleide jeg jo å ordne meg litt på håret og sånt...

Skrevet

Heheh..hvor gamle er barna da? Nå har jeg bare vært mor i snart 3 uker, så jeg håper jeg er unnskyldt for at jeg ikke ser så "velstelt" ut. Dvs, jeg dusjer altså, men jo, joggebukse ER veldig ok plagg å gå med når en er hjemme. ;)

Når vi er hjemme og ikke går ut, så kommer jeg nok til å fortsette å traske rundt i joggebukse, men det har ingen ting med at jeg har barn for min del. Jeg har alltid trasket rundt i joggebukse om jeg kun har holdt meg hjemme.

I svangerskapet gadd jeg ikke å sminke meg, nesten litt rart i grunn fordi jeg har alltid vært en smule "dillete". Men her om dagen vi skulle på trilletur, så fikk jeg plutselig lyst å shine meg opp litt. Og det var faktisk litt morro, at jeg var blitt "normal" igjen.

Poenget er, for min del. Alt til sin tid. Jeg kan også "tenke som du" at en forfaller når en har fått barn, dvs det er noen . Men mitt inntrykk er vel at de ikke har vært så opptatt av klær og sminke før heller.

Skrevet
Jeg kjenner ingen som har forfalt etter å ha fått barn.

Ikke jeg heller. Alle mine venninner som har fått barn ser da veldig flotte og velstelte ut. Selv steller jeg meg like mye som før, selv om jeg har en baby på 4 mnd. Joggebukser eier jeg ikke, og jeg kler da på meg "vanlige" klær selv om jeg bare skal være hjemme. Jeg er kanskje litt mer "casual" i stilen for tiden fordi det er mer praktisk enn mer formelle "kontorklær", men stelt og stilig må det jo være :sjarmor:

Gjest porselen
Skrevet

Jeg har alltid sminket meg, både før og etter barna. Har heller aldri likt å gå med joggebukse fordi den mister fasongen og fordi det ikke er så lett å kjenne om den strammer hvis jeg har spist for mye. Klart jeg har enkelte dager som jeg ikke ser så fresh ut, men det gjelder vel oss alle. De av mine venninner som går i joggebukse og ikke sminker seg har i grunnen alltid vært lite sminket og gått i joggebukse.

Jeg har alltid likt å se ordentlig selv om jeg kanskje ikke følger moten slavisk, men det var ikke bestandig like enkelt med første barnet som gulpet døgnet rundt.

Skrevet

Minstemannen min er åtte og jeg dasser fremdeles rundt i gamle joggebukser når jeg er alene hjemme og ikke venter besøk. Men jeg har da vett på å ta på meg noe annet hvis jeg skal utenfor døren....

Skrevet
Jeg har flere venninner som har fått barn og nesten alle gir blanke i seg selv.

Alt dreier seg om barnet, sminke og pene klær - hva er det?!

Selvfølgelig tar barn tid, men det må da gå an å bruke litt tid på seg selv også.

De går rundt i joggedresser og er skikkelig uflidde.

Vet jo knapt nok hva en hårbørste er... :roll:

Jeg vet ihvertfall at når jeg engang skal ha barn, så skal jeg da klare å holde "orden" på meg selv..

Ikke la meg selv forfalle..  :riste:

Vet du, jeg er kei av slike kvinner som påstår ting før de selv har fått barn. jeg skal aldri.....og noen : mine barn skal aldri....

Skrevet
Vet du, jeg er kei av slike kvinner som påstår ting før de selv har fått barn. jeg skal aldri.....og noen : mine barn skal aldri....

man kan da vel få mene noe og ha intensjoner om noe???

Jeg vil heller ikke se ut som en dass etter at jeg har fått barn og det må jeg jo få lov til å si nå når jeg er barnløs! Om det så viser seg at jeg dusjer en gang i uken og håret er fett og huden gusten når den tid kommer så; so what? Da klarte jeg ikke å opprettholde det jeg ønsket meg da. Verre er det ikke.

Herregud, hver gang noen av oss barnløse uttaler oss om noe får vi jo huden full av kjeft - DET er jeg drittlei av

Gjest sexysadie
Skrevet

Herregud, det her hovedinnlegget sier mer om trådstarter enn om mødrene.

Skrevet (endret)

Kjenner meg ikke igjen her nei!!! :riste:

Føler faktisk at jeg er enda mer jålete nå etter at jeg ble gravid og fødte. Kanskje fordi jeg må kompansere litt for en ikke lenger helt perfekt kropp, og posene under øynene pga lite søvn..

Her sminkes det, friseres og pyntes som bare det. Mannen er kjempefornøyd og synes jeg er en vakker mor, og jeg selv føler meg også mer opplagt og fornøyd, rett og slett fordi jeg vet jeg ser sånn nogenlunde ut... ;)

Tror heller ikke på at noen småbarnsmødre har det så slitsomt at de ikke kan ta litt vare på seg selv, men jeg skal kanskje ikke uttale meg før jeg har en 3-4 stykker.. :roll:

Endret av smilefjes
Skrevet

Jeg synes ikke jeg har så mye med hva andre folk kler seg i egentlig, eller om andre folk grer håret tilstrekkelig. Synes det er mamge her i landet som mener at alle andre bør være som dem selv.

Gjest Gjest_trådstarter_*
Skrevet
Herregud, det her hovedinnlegget sier mer om trådstarter enn om mødrene.

Jaha?

Så jeg får ikke lov til å uttale meg om slike ting?

Fordi jeg er barnløs da eller?

De jeg snakker om har alltid vært velstelte, barna deres er mellom 1 og 4 år.

Men etter fødselen var ikke utseende noe å bry seg om lenger.

Joggebukser blir brukt hverdag som fest.

Selvfølgelig må de få gå akkurat som de vil, men jeg ville aldri funnet på å "forfalle" slik, men i følge enkelte her har jeg tydeligvis ingen rett til å kommentere det fordi jeg er barnløs... :roll:

Skrevet
Jeg synes ikke jeg har så mye med hva andre folk kler seg i egentlig, eller om andre folk grer håret tilstrekkelig.  Synes det er mamge her i landet som mener at alle andre bør være som dem selv.

Sier meg enig i dette jeg.

So what om venninna di begynner å gå i joggebukse og ikke er så nøye med frisyren, etter at hun har fått barn?!?!?

Kan ikke forstå at det er mulig å irritere seg over det! :roll:

Det er nok mange som ikke prioriterer utseende veldig høyt, den første tiden som mamma, og det er også mange som fremdeles er nøye med det.

Vi er alle forskjellige, også sånn.

Så du må gjerne gå inn for å holde et vakkert ytre, etter at du får barn, men la nå andre få lov til å prioritere anderledes, uten at de skal få pepper for det.

Gjest Gjest_trådstarter_*
Skrevet

Når man kommer på fest i joggebukse er det vel "lov" å kommentere det vel??

Det er greit at det er mye jobb å være mor, men man trenger ikke kle seg som en slask for det.

Har hørt flere si at livet er over når en har fått barn og når jeg ser venninnene mine, så tenker jeg at de har nok rett..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...