AnonymBruker Skrevet 9. juni 2021 #1 Skrevet 9. juni 2021 Etter flere år må jeg bare innse at det ikke er noe håp. Jeg bodde i kollektiv og en dag var bunaden plutselig borte. Det var det mest dyrebare jeg eide. Har etterlyst den på både Facebook og finn til ingen nytte. Min bestemor sydde den og hun lever ikke lenger 💔 Anonymkode: f78cb...9c7
Polyester Skrevet 9. juni 2021 #2 Skrevet 9. juni 2021 Okay? Flere år siden? Synd da. Du får sikkert råd til ny når du blir eldre. 2
Dhllgfehl Skrevet 9. juni 2021 #3 Skrevet 9. juni 2021 Har du noen kjennetegn på den? Ha denne bunadstypen som søk på finn, tilby å betale tilbake til kjøper full pris. (selvfølgelig ikke riktig/hallik). Jeg har en venninne som ble frastjålet sin bunad, hun klarte å spore den opp og kjøpte den tilbake av en intetanende kjøper for redusert pris(sølvet var fjernet). Du har sannsynligvis hatt innbo forsikring, eller en eller annen forsikring som dekker hele/deler av prisen. Likevel så betyr det lite når det har så stor affektiv verdi. Jeg forstår at det er vanskelig for deg, men jeg håper aldri at mitt barnebarn bruker for mye bekymringer på en sak hun mister/blir frastjålet som jeg har laget Tapt er tapt, kjøp en ny den dagen du har råd, så tenker du nok på din bestemor like mye når du bruker den som om hun hadde lagd den. 3
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2021 #4 Skrevet 9. juni 2021 Polyester skrev (8 minutter siden): Okay? Flere år siden? Synd da. Du får sikkert råd til ny når du blir eldre. Bunaden ble sydd av avdød bestemor. Slikt kan ikke kjøpes for penger. Anonymkode: ad01d...af1 9
Dhllgfehl Skrevet 9. juni 2021 #5 Skrevet 9. juni 2021 Dhllgfehl skrev (5 minutter siden): Tapt er tapt, kjøp en ny den dagen du har råd, så tenker du nok på din bestemor like mye når du bruker den som om hun hadde lagd den. Hvorfor jeg skriver det jeg skriver; Jeg har mistet min avdødes mormor forlovedesring(skulle ønske jeg kunne si frastjålet). Mistet den sannsynligvis da jeg tok av votten min i stolheisen på Tryvann i Oslo. Jeg hadde et veldig nært og tett forhold til henne, hun hadde alltid lite penger og dette var det mest dyrbare hun eide som hun ga til meg. Jeg var så lei meg - men så tenkte jeg jo at min fine mormor hadde aldri ønsket at jeg skulle hatt disse bekymringene. Tenk hva du ønsker av bekymringer til ditt barnebarn 4
Djungelvrål Skrevet 10. juni 2021 #6 Skrevet 10. juni 2021 Anmeldte du det ikke? Det var jo enten noen som bodde der som tok den eller noen som var på besøk. Burde jo ikke vært en stor sak å finne utav. 4
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2021 #7 Skrevet 11. juni 2021 AnonymBruker skrev (På 10.6.2021 den 1.33): Bunaden ble sydd av avdød bestemor. Slikt kan ikke kjøpes for penger. Anonymkode: ad01d...af1 Get over it Anonymkode: e91fd...80b
Chiubi Skrevet 11. juni 2021 #9 Skrevet 11. juni 2021 Bunad er et såpass verdifullt plagg at man bør ha den forsikret. Du får ikke tilbake bunaden din bestemor sydde, men du kunne fått en tilsvarende bunad ved å betale en egenandel. Jeg ville aldri oppbevart bunaden min i et kollektiv der det kommer og går folk du ikke kjenner. Da ville jeg i det minste oppbevart den i et låst skap, eller hatt skikkelig lås på døren til rommet mitt.
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2021 #11 Skrevet 11. juni 2021 On 6/10/2021 at 2:56 AM, Peonjenta said: Anmeldte du det ikke? Det var jo enten noen som bodde der som tok den eller noen som var på besøk. Burde jo ikke vært en stor sak å finne utav. Dette. Tok det lang tid før du oppdaget at den var borte TS? Anonymkode: d1de1...637
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2021 #12 Skrevet 11. juni 2021 3 hours ago, AnonymBruker said: Get over it Anonymkode: e91fd...80b Du har tydeligvis aldri mistet noe. Anonymkode: a4900...20f 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå