Vik321 Skrevet 9. juni 2021 #1 Skrevet 9. juni 2021 Dere som er vaksinert, fikk dere noe særlig bivirkninger? Jeg jobber i helse og har fått vaksinedato. Jeg skal ta vaksinen 2 timer før jeg skal på kveldsskift. Er det greit å gå på jobb rett etterpå? Har hørt om folk som har ligget dårlig i flere dager. Hvordan var det for dere?
Værre Skrevet 9. juni 2021 #2 Skrevet 9. juni 2021 Pfizer og Moderna gjør folk sjeldent dårlige. AstraZeneca kunne gjøre folk veldig dårlige. Jeg tenker det går veldig bra. Får du en sterk reaksjon får du bare ringe inn syk.
Hatsumomo Skrevet 10. juni 2021 #3 Skrevet 10. juni 2021 Vik321 skrev (6 timer siden): Dere som er vaksinert, fikk dere noe særlig bivirkninger? Jeg jobber i helse og har fått vaksinedato. Jeg skal ta vaksinen 2 timer før jeg skal på kveldsskift. Er det greit å gå på jobb rett etterpå? Har hørt om folk som har ligget dårlig i flere dager. Hvordan var det for dere? Kun litt øm arm. Gikk på jobb samme dag som stikket og dagen etter osv.
Million Skrevet 10. juni 2021 #4 Skrevet 10. juni 2021 Den dagen man får vaksinen er ikke så ille. Litt svimmel noen timer etter at den er satt bare. Det er dagen etter man begynner å merke det. Dose en følte jeg meg litt forkjølet i noen dager. Så gikk det over. Ingen symptomer eller feber, bare en følelse av å være forkjølet. Det er dose to som er verst. Da fikk jeg full feber (39 C) og ble skikkelig dårlig dagen etter dosen var satt, og var dårlig i flere dager. Feberen gikk over etter en dag, men følte meg syk i dagesvis etterpå. Jeg fikk Moderna vaksinen. Du bør ikke legge noen planer for dagene etter at dose to er satt, anbefaler jeg. Og si fra til arbeidsgiver kanskje at "på onsdag skal jeg få dose to, og det er vanlig at mange blir dårlige etterpå"? 1
Marshmallow Skrevet 10. juni 2021 #5 Skrevet 10. juni 2021 Jeg fikk Pfizer mens jeg var på jobb (tidlig på arbeidsdagen), og jobbet videre ut dagen uten noen symptomer.
Anbefalte innlegg