Gå til innhold

Dating - hvor ofte møtes man?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bare lurer litt på hva andre gjør :sjenert: Her så er det med 14 dagers mellomrom mellom hver gang og jeg merker at det er litt lite. :daane:

Anonymkode: 47074...23b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

De gangene det har gått såpass lang tid imellom har ikke mennene jeg har datet vært interessert nok. Finn noen som virkelig vil ha deg 😊

Anonymkode: 2cc4d...4ea

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Har nettopp begynt å date en, og vi møtes flere ganger i uken. Tekster daglig og prøver å finne måter å treffes på (vi har barn forskjellige uker)

Anonymkode: 77bd1...b88

AnonymBruker
Skrevet
7 hours ago, AnonymBruker said:

De gangene det har gått såpass lang tid imellom har ikke mennene jeg har datet vært interessert nok. Finn noen som virkelig vil ha deg 😊

Anonymkode: 2cc4d...4ea

Det er litt det jeg sitter og føler også. Dessverre. 

AnonymBruker
Skrevet

1-2 ganger i uka er som regel det jeg har opplevd at begge har tid til.

Anonymkode: c6a04...be7

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

1-2 ganger i uka er som regel det jeg har opplevd at begge har tid til.

Anonymkode: c6a04...be7

Det er ikke nok over tid til og bli bedre kjent og drive forholdet fremover om det er noe seriøst man er ute etter. De aller fleste som møtes og liker hverandre kan bare ikke tilbringe nok tid sammen. Er ikke dette behovet til stede hos en av partene så er det ikke liv laga. Tid er noe man prioriterer, og prioriterer man ikke en kjæreste så går det ikke bra, ikke i starten på et forhold og ikke videre ut i forholdet.

• Liker 4
Skrevet
Antiviruset skrev (41 minutter siden):

Det er ikke nok over tid til og bli bedre kjent og drive forholdet fremover om det er noe seriøst man er ute etter. De aller fleste som møtes og liker hverandre kan bare ikke tilbringe nok tid sammen. Er ikke dette behovet til stede hos en av partene så er det ikke liv laga. Tid er noe man prioriterer, og prioriterer man ikke en kjæreste så går det ikke bra, ikke i starten på et forhold og ikke videre ut i forholdet.

Uenig her, det er forskjell på folk. Elsker alenetid, har stort behov for det (er uansett bare snakk om et par timer kveldstid pga barn), forelskelse eller ei. Koselig å være sammen, men trenger begge deler.

Er man samboer og vært sammen i noen år er det annerledes, da blir man vant til å gjøre sine egne greier en del og å være "alene sammen". Med en kjæreste, spesielt ny, er besøk mye mer intenst, man er mer "vertskap" som må enes om alt fra måltider til tv-serier mm, man har tross alt besøk. 

Jeg synes det avhenger av avstand, og dermed hvor lange besøk det er snakk om. 1-2 dager holder i massevis for meg hvis man da er sammen et døgn f.eks,  bor man nærme og kan stikke innom noen få timer bare så kan jeg orke en dag eller to mer. 

• Liker 2
Skrevet
Sigyn skrev (48 minutter siden):

Uenig her, det er forskjell på folk. Elsker alenetid, har stort behov for det (er uansett bare snakk om et par timer kveldstid pga barn), forelskelse eller ei. Koselig å være sammen, men trenger begge deler.

Er man samboer og vært sammen i noen år er det annerledes, da blir man vant til å gjøre sine egne greier en del og å være "alene sammen". Med en kjæreste, spesielt ny, er besøk mye mer intenst, man er mer "vertskap" som må enes om alt fra måltider til tv-serier mm, man har tross alt besøk. 

Jeg synes det avhenger av avstand, og dermed hvor lange besøk det er snakk om. 1-2 dager holder i massevis for meg hvis man da er sammen et døgn f.eks,  bor man nærme og kan stikke innom noen få timer bare så kan jeg orke en dag eller to mer. 

Hvordan skal du da ta dette videre til et seriøst langvarig forhold? Når man bare treffes et par ganger i uken blir man aldri skikkelig kjent med hverandre, og kan ta steget over tid til å flytte sammen i et forhold. Ofte vil den ene parten da bli usikker og går videre. Jo lengre tid det tar å drive forholdet fremover jo større sjanse er det for at dette skjer. Vi er alle forskjellige, men med et ønske om mye egentid så er man kanskje ikke egnet for et forhold der man bor sammen. Noen kan leve med det, andre forhold vil aldri fungere over tid. Da blir det mer et bekjentskap man stoler på, og har sex med og så blir det med dette.

AnonymBruker
Skrevet

Min kalender er full av aktivitetar og rekk ikkje date ei dame meir enn 1 gang i veka. Og det er ikkje fordi eg dater andre damer og, dagane blir fylt med husprosjekt, jobb, sosial med venner, trening, fritidsaktivitetar. Mitt inntrykk blant dei damene eg har deita er at dei er likeeins opptatte. Pluss så er det no mange damer som har 50/50-barn og då er det null treff dei vekene dei har ungane. Så 1 dag i veka maks er mi erfaring.

No er det sjølvsagt damer som er lik TS som har avslutta deitinga med meg pga manglande tid, men tenkjer at om dama er sånn som TS så er det ikkje ei dame for meg. Eg vil ha ei sjølstendig dame med eigne prosjekter og fritid.

Om det blir forhold så finn ein jo sjølvsagt meir tid til kvarandre.

Anonymkode: 422eb...769

AnonymBruker
Skrevet

Vi møttes flere ganger i uka, men vi bodde veldig kort fra hverandre da, så hadde muligheten til det. 

Anonymkode: dfc7d...a18

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
7 hours ago, AnonymBruker said:

Min kalender er full av aktivitetar og rekk ikkje date ei dame meir enn 1 gang i veka. Og det er ikkje fordi eg dater andre damer og, dagane blir fylt med husprosjekt, jobb, sosial med venner, trening, fritidsaktivitetar. Mitt inntrykk blant dei damene eg har deita er at dei er likeeins opptatte. Pluss så er det no mange damer som har 50/50-barn og då er det null treff dei vekene dei har ungane. Så 1 dag i veka maks er mi erfaring.

No er det sjølvsagt damer som er lik TS som har avslutta deitinga med meg pga manglande tid, men tenkjer at om dama er sånn som TS så er det ikkje ei dame for meg. Eg vil ha ei sjølstendig dame med eigne prosjekter og fritid.

Min kalender er også full av aktiviteter, men jeg klarer å rydde plass sånn at det blir litt dating, det blir noen treff. Det er som over meg påpeker.. man blir jo aldri kjent og kommer noe sted når det er snakk om noen få timer hver 14 dag. Jeg ville vært veldig fornøyd med en gang i uken 🤗

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg vil gjerne date deg!! Dette hadde vært perfekt for meg 🙌👌

Anonymkode: d551c...279

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dater med en mann siden februar . Selv om han har et barn, møtes vi flere ganger i uke, ringes nesten hver dag. For å si det ærlig er litt slitsom for meg . Ville gjerne møtes 1gang i uke eller hver 2 uke. Han har barnet bare et par dager i uke. Så stort sett maser på meg om å møtes😒

Anonymkode: bf5df...cc3

• Liker 1
Skrevet
Antiviruset skrev (9 timer siden):

Hvordan skal du da ta dette videre til et seriøst langvarig forhold? Når man bare treffes et par ganger i uken blir man aldri skikkelig kjent med hverandre, og kan ta steget over tid til å flytte sammen i et forhold. Ofte vil den ene parten da bli usikker og går videre. Jo lengre tid det tar å drive forholdet fremover jo større sjanse er det for at dette skjer. Vi er alle forskjellige, men med et ønske om mye egentid så er man kanskje ikke egnet for et forhold der man bor sammen. Noen kan leve med det, andre forhold vil aldri fungere over tid. Da blir det mer et bekjentskap man stoler på, og har sex med og så blir det med dette.

Mener du. Jeg er på ingen måte uegnet for forhold 🙂 Har hatt samboer, fått barn osv, så ingen grunn til bekymring for evnen til å få til et seriøst, langvarig forhold. Opplever for øvrig at de fleste er på omtrent samme bølgelengde som meg, selv om det selvsagt finnes de som vil være sammen døgnet rundt også (jeg har dog ikke møtt noen selv).

Etter et år, to eller tre med 1-3 dager sammen i uka og stort sett daglig småprat, da føler jeg at jeg kjenner den andre ganske godt, og kunne fint flyttet sammen da. Når man er samboere endrer dynamikken seg som nevnt, man er friere til å holde på med seg og sitt til tross for den andres nærvær, og da fungerer det bedre at de "alltid" er der. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg vil gjerne date deg!! Dette hadde vært perfekt for meg 🙌👌

Anonymkode: d551c...279

Kjekt å høyre. Har date med travel 2-barnsmor neste fredag så om det ikkje fungerar med ho så får du finne meg på Tinder 😆

AnonymBruker
Skrevet

Minst en gang i uka bør jeg møte han for å ikke miste interessen rett å slett. Samtidig som at å møtes for ofte blir stress også særlig i starten men et ordentlig møte og feks en kjapp kaffedate/lunsj i mellom er jo perfekt i en travel hverdag. 

Anonymkode: 6e9a7...61b

AnonymBruker
Skrevet

Hvor godt kommunikasjon fungerer på chat og telefon, har også mye å si. Det går faktisk an å bli godt kjent, uten å se hverandre i øynene, eller ha kuken inni noe. 

Anonymkode: 19e61...0ae

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...