AnonymBruker Skrevet 9. juni 2021 #1 Skrevet 9. juni 2021 Hentet datteren min i barnehagen i dag og får da beskjed om at hun har blitt bitt (igjen) av samme barn. Først var det i ansiktet, nå i tommelen. De ansatte lo det litt bort og sa det ikke helt forstod hvorfor det skjedde og at det var godt hun hadde tatt stivkrampe sprøyta. Drar hjem og oppdager at fingeren er litt hoven og rød og hun sier det gjør vondt. Hun er 2,5 år og forklarer fint. Jeg sender en mail og spørr om de desinfiserte såret når det skjedde. Da fikk jeg til svar at: "Nei, det fikk vi ikke lov til". Dvs fikk ikke lov av barnet. Burde jeg gi beskjed om dette? Jeg personlig synes det er litt på kanten at de ikke renser det. Det var fullt i sand etc når jeg hentet. Ikke rart hun hadde vondt. Anonymkode: aba21...a60
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2021 #2 Skrevet 9. juni 2021 Det er ikke greit. Meld fra om det. Du skal ikke akseptere at de fjåser bort at barnet har fått en skade, bitt fra mennesker kan bli vanvittig infiserte, å når det i tillegg var sand i det så skulle de gjort alt i sin makt for å få barnet med på å rense det (nå snakker jeg ikke om å holde fast, men å snakke og forklare, de burde ha en viss kunnskap om slike situasjoner i barnehage). Anonymkode: fa757...0e0 1
Passion123 Skrevet 9. juni 2021 #3 Skrevet 9. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er ikke greit. Meld fra om det. Du skal ikke akseptere at de fjåser bort at barnet har fått en skade, bitt fra mennesker kan bli vanvittig infiserte, å når det i tillegg var sand i det så skulle de gjort alt i sin makt for å få barnet med på å rense det (nå snakker jeg ikke om å holde fast, men å snakke og forklare, de burde ha en viss kunnskap om slike situasjoner i barnehage). Anonymkode: fa757...0e0 Ja, enig i det! Sender en mail. Blir litt sjokkert altså. Vil bare ikke være den mammaen som krisemaksimerer 😬 1
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2021 #4 Skrevet 9. juni 2021 Reagerer mest på at de ikke tar bitingen på alvor, de må fonne ut hvorfor det skjer og hvordan forebygge. Vår sønn ble bitt, da måtte vi ta antibiotika i en ule btw Anonymkode: df8cc...4bb 1
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2021 #5 Skrevet 9. juni 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Reagerer mest på at de ikke tar bitingen på alvor, de må fonne ut hvorfor det skjer og hvordan forebygge. Vår sønn ble bitt, da måtte vi ta antibiotika i en ule btw Anonymkode: df8cc...4bb Ja. Dette er jo faktisk gang nummer 2 det skjer med samme barn som biter. Ånei, uff! 😒 Jeg får følge med på såret! Håper hun slipper det. Anonymkode: aba21...a60
Humle Brumle Skrevet 9. juni 2021 #6 Skrevet 9. juni 2021 Ble det hull i huden? Hvis du skjønner hva jeg mener.
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2021 #7 Skrevet 9. juni 2021 Humle Brumle skrev (Akkurat nå): Ble det hull i huden? Hvis du skjønner hva jeg mener. Ja, det ble det. Var litt blod også, men ikke mye. Anonymkode: aba21...a60
Ulrikke Skrevet 9. juni 2021 #8 Skrevet 9. juni 2021 Det kan skje at barn som biter rekker å gjøre det igjen selv om de voksne følger med. Det skal ikke skje, men det KAN skje. Det jeg reagerer på her er oppførselen til bhg-ansatte. De var sikkert usikre på hvordan du kom til å reagere, men de burde jo valgt en annen taktikk og faktisk oppriktig beklaget. Når det gjelder rens av såret kan det hende barnet var såpass ute av seg at de valgte å ikke pushe gjennom, at det ikke så så ille ut akkurat da osv - men etter litt lirking burde de ha fått det til. Jeg har jobbet i barnehage i mange år, og vet at "biteren" kan være utrolig rask selv om man står 20 cm unna. Men barnehagen bør formidle at de skal gjøre det de kan for at det ikke skal skje igjen! Også må de finne en metode for å "fotfølge" biteren en periode, rett og slett for å unngå at begge parter havner i den situasjonen. Det er ikke noe morsommere å være forelder til et barn som biter andre, så det er i alles interesse å stoppe det. At barnehagen tar på alvor kan du absolutt forvente! 4
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2021 #9 Skrevet 9. juni 2021 Ulrikke skrev (1 minutt siden): Det kan skje at barn som biter rekker å gjøre det igjen selv om de voksne følger med. Det skal ikke skje, men det KAN skje. Det jeg reagerer på her er oppførselen til bhg-ansatte. De var sikkert usikre på hvordan du kom til å reagere, men de burde jo valgt en annen taktikk og faktisk oppriktig beklaget. Når det gjelder rens av såret kan det hende barnet var såpass ute av seg at de valgte å ikke pushe gjennom, at det ikke så så ille ut akkurat da osv - men etter litt lirking burde de ha fått det til. Jeg har jobbet i barnehage i mange år, og vet at "biteren" kan være utrolig rask selv om man står 20 cm unna. Men barnehagen bør formidle at de skal gjøre det de kan for at det ikke skal skje igjen! Også må de finne en metode for å "fotfølge" biteren en periode, rett og slett for å unngå at begge parter havner i den situasjonen. Det er ikke noe morsommere å være forelder til et barn som biter andre, så det er i alles interesse å stoppe det. At barnehagen tar på alvor kan du absolutt forvente! Tusen takk for svar! Forstår veldig godt hva du mener og er enig i det du sier. Jeg sendte en mail til pedleder der jeg sa pent ifra om de kunne prøve litt mer neste gang mtp rensing av sår. De sa første gangen det her skjedde at de skulle følge det opp, så jeg får tro på det. Det var verst første gangen. Da ble hun bitt i ansiktet og de renset det..men med ANTIBAC! på et åpent sår. Da ble jeg sint da. Anonymkode: aba21...a60 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå