AnonymBruker Skrevet 9. juni 2021 #1 Skrevet 9. juni 2021 Og ikke leser han dagene i forveien, men selvfølgelig dagen før prøven. Sist strøk han, og kom bort å spurte hva Norge het før i tiden, jeg svarte med at Norge het Norge da også. Han blir irritert og sier nei det var noen andre alternativer så det kan ikke stemme. Og blir oppgitt og sier nå gidder jeg ikke å lese mer, bryr meg ikke om jeg ikke består - er jo ikke så viktig. er det riktig å bli så irritert/oppgitt? Ja, han er sikkert nervøs - men er det noe jeg skal ta hensyn til og la han slenge fra seg mobilen og ikke gidde mer? Jeg svarte bare at «da vet ikke jeg svaret dessverre». 🙄🙄 forresten er det noen som vet svaret? Hehe! Anonymkode: 97fe4...bd0
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2021 #2 Skrevet 9. juni 2021 Ulike navn på Norge: https://snl.no/Norge_og_Noreg_-_etymologi Anonymkode: a35a6...999
got2go Skrevet 9. juni 2021 #3 Skrevet 9. juni 2021 Altså, her kan han faktisk bare skylde på seg selv. Når han har strøket en gang tidligere så skulle han ha skjønt såpass at han burde lese mer denne gangen. Håper han uansett står 🤞😊
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2021 #4 Skrevet 9. juni 2021 Hvorfor skal han ta den prøven med den holdningen der? Norge het Danmark før det het norge da vi var i union med de så svaret er Danmark. Hørtes ut som et skikkelig kupp begge to. Anonymkode: 8abab...564 1
Virrevirrevapp Skrevet 10. juni 2021 #5 Skrevet 10. juni 2021 (endret) Vi hadde flere former av landet før, fordi vi hadde dativ, akussativ i språket etc. Noregi i dativ, Noregs i genitiv noe anna i andre former. Islendingene kalte landet Nordveg. Norge har vært i union med flere land, og hatt navn etter det, lengst var vi Danmark- Norge i union med Danmark. I unionen med Sverige beholdt vi dansk-norsk som språk og det var en lettere union. Ivar Aasen kalte landet Norge/ Norgje/Norig. I dag heter vi både Norge og Noreg, samt former på samisk, kven, romani og romanes. Endret 10. juni 2021 av Virrevirrevapp
Virrevirrevapp Skrevet 10. juni 2021 #6 Skrevet 10. juni 2021 Denne er fin: https://norskkunnskap.no/statsborgerproven/demo
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå