AnonymBruker Skrevet 9. juni 2021 #1 Skrevet 9. juni 2021 Jeg ønsker tips ang min nye jobb der jeg blir butikksjef. Jobben er helt ny for meg, men har vært gjennom en hard prosess for å få den. Under kontraktsmøtet fikk jeg greie på at en ansatt har søkt stillingen og har ringt regionsjef som ansatte meg. Hun har fortalt at jeg har et rykte på meg osv. Noe som åpenbart ikke er sant, da jeg ikke vet mer. Regner med at det er bitterhet…Når jeg starter ønsker jeg å ha enkeltsamtaler med alle. Hvilke spørsmål skal jeg stille og hvordan? Jeg ønsker et godt miljø. Fikk også vite at miljøet ikke er bra. Anonymkode: 01671...ce9 1
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2021 #2 Skrevet 9. juni 2021 Har du noe ledererfaring eller lederutdanning? uansett. Lykke til. Anonymkode: 3b3ec...8d2 2
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2021 #3 Skrevet 9. juni 2021 Ja, det har jeg. Synes det er vanskelig å vite på forhånd at jeg har blitt snakket om. Ønsker bare å starte dette arbeidsforholdet riktig selvom hun er bitter Anonymkode: 01671...ce9
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2021 #4 Skrevet 9. juni 2021 Du kan ikke bli butikksjef uten å ha vært assistanse butikksjef noen år, selv med utdanning. Lukter som troll her. Anonymkode: a7027...b48
strynejenta Skrevet 9. juni 2021 #5 Skrevet 9. juni 2021 Du burde nok lære å stave "butikksjef" riktig. 3
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2021 #6 Skrevet 9. juni 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Du kan ikke bli butikksjef uten å ha vært assistanse butikksjef noen år, selv med utdanning. Lukter som troll her. Såklart man kan det! Noen blir det pga utdanning, andre pga egenskaper og andre erfaringer. Andre igjen blir det pga bekjentskaper osv osv. Man må ikke være assisterende butikksjef for å kunne bli butikksjef. Anonymkode: 50a7b...0fa 12
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2021 #7 Skrevet 9. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg ønsker tips ang min nye jobb der jeg blir butikksjef. Jobben er helt ny for meg, men har vært gjennom en hard prosess for å få den. Under kontraktsmøtet fikk jeg greie på at en ansatt har søkt stillingen og har ringt regionsjef som ansatte meg. Hun har fortalt at jeg har et rykte på meg osv. Noe som åpenbart ikke er sant, da jeg ikke vet mer. Regner med at det er bitterhet…Når jeg starter ønsker jeg å ha enkeltsamtaler med alle. Hvilke spørsmål skal jeg stille og hvordan? Jeg ønsker et godt miljø. Fikk også vite at miljøet ikke er bra. Anonymkode: 01671...ce9 Om trivsel. Om de har det bra. Om arbeidsforholdene. Om forbedringer på jobb. Hva de forventer av deg. Men aller helst så bør du snakke mest. Hva du ønsker, hva du gir, hva du tenker, hva du kan tilby osv. Anonymkode: 3586d...0ef 1
camliiaa Skrevet 9. juni 2021 #8 Skrevet 9. juni 2021 Jeg tror det viktigste er å la de få et egen inntrykk av deg, uten at du skal tenke på hva de har sagt tidligere. har selv vært i en lignende situasjon, hvor jeg visste godt at hun jeg kom til å jobbe med, hadde sagt mye dritt om meg, pga hun selv ønsket jobben. Men jeg lot som jeg ikke visste og hun ble kjent med meg. Tror nok hun angrer på det hun sa om meg, for hun så selv hvorfor de valgte meg i den stillingen. Gå inn med åpent sinn, og vær positiv. 🤗
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2021 #9 Skrevet 9. juni 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Såklart man kan det! Noen blir det pga utdanning, andre pga egenskaper og andre erfaringer. Andre igjen blir det pga bekjentskaper osv osv. Man må ikke være assisterende butikksjef for å kunne bli butikksjef. Anonymkode: 50a7b...0fa Dette! Det er jo mange butikker som ikke har assisterende butikksjef, så at man må ha vært assisterende butikksjef for å bli butikksjef er bare tull! Gikk selv rett fra butikkmedarbeider til butikksjef pga lang erfaring fra bransjen og ledererfaring fra frivillige verv. Anonymkode: f373d...4ac 1
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2021 #10 Skrevet 10. juni 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Du kan ikke bli butikksjef uten å ha vært assistanse butikksjef noen år, selv med utdanning. Lukter som troll her. Anonymkode: a7027...b48 De kan man selvfølgelig bli. Anonymkode: c8fac...235
Whistler Skrevet 10. juni 2021 #11 Skrevet 10. juni 2021 AnonymBruker skrev (12 timer siden): .............Når jeg starter ønsker jeg å ha enkeltsamtaler med alle. Hvilke spørsmål skal jeg stille og hvordan? Jeg ønsker et godt miljø. Fikk også vite at miljøet ikke er bra. Anonymkode: 01671...ce9 Er du utvalgt som butikksjef på bakgrunn av tidligere salgsresultater, eller som følge av dine egenskaper som leder og sjef? Hva ønsker du å oppnå med enkeltsamtalene? Å bli kjent med personellet? Å finne ut hvem som har søkt, og hvorfor denne personen følte seg forbigått? Det vanlige er jo å fortelle hvorfor du ønsker en samtale. Spørre om trivsel, arbeidsoppgaver, hvilke oppgaver oppleves som positive og hvilke som negative (en annen måte å spørre om gode og svake sider). Fortell litt om deg selv og inviter samtalepartneren til å gjøre det samme. Du kan jo også spørre om de har ambisjoner for personlig utvikling og hvordan bedriften eentuelt kan bidra i så måte. Det er ikke bare for en sjef å bestemme at miljøet skal være godt. Det må skapes av alle i fellesskap, men sjefen må legge tilrette og delta.
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2021 #12 Skrevet 10. juni 2021 12 hours ago, AnonymBruker said: Du kan ikke bli butikksjef uten å ha vært assistanse butikksjef noen år, selv med utdanning. Lukter som troll her. Anonymkode: a7027...b48 Jeg kjenner ei som ikke har utdannelse og som kom inn i jobben via NAV AAP. Hun endte opp med å bli butikksjef kun på bakgrunn av at hun jobbet godt og ble godt likt av både kunder og kollegaer. Så det du sier der er bare vas. Anonymkode: 0c99d...8fa
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2021 #14 Skrevet 13. juni 2021 Hva mener du med det? Anonymkode: 01671...ce9
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2021 #15 Skrevet 13. juni 2021 AnonymBruker skrev (På 9.6.2021 den 23.01): Om trivsel. Om de har det bra. Om arbeidsforholdene. Om forbedringer på jobb. Hva de forventer av deg. Men aller helst så bør du snakke mest. Hva du ønsker, hva du gir, hva du tenker, hva du kan tilby osv. Anonymkode: 3586d...0ef Og gjerne hva de ønsker for egen utvikling. Men det kan du kanskje ta senere på en medarbeidersamtale. Husk bare på å løfte opp dine ansatte, så blir det ett fantastisk godt arbeidsmiljø. ( Har selv en sjef som ikke har motivert meg ett eneste gram. Heldigvis trives jeg med fagfeltet). Masse lykke til! Anonymkode: 6756f...c09
Maestro Skrevet 13. juni 2021 #16 Skrevet 13. juni 2021 AnonymBruker skrev (På 9.6.2021 den 22.09): Du kan ikke bli butikksjef uten å ha vært assistanse butikksjef noen år, selv med utdanning. Lukter som troll her. Anonymkode: a7027...b48 Jeg ble butikksjef da jeg var 24
Jegmegogbarnet Skrevet 13. juni 2021 #17 Skrevet 13. juni 2021 Selv butikksjef, hater ordet sjef. Bli en leder i stede. Mye vanskeligere men mye bedre for dine ansatte
Gjest laPistola Skrevet 13. juni 2021 #18 Skrevet 13. juni 2021 AnonymBruker skrev (På 9.6.2021 den 22.09): AnonymBruker skrev (På 9.6.2021 den 22.09): Du kan ikke bli butikksjef uten å ha vært assistanse butikksjef noen år, selv med utdanning. Lukter som troll her. Anonymkode: a7027...b48 Det er jo ikke alle butikker som har assisterende butikksjef engang. Bare tull. Jeg har vært butikksjef , men aldri vært « assistanse» butikksjef, ikke i noen år, ikke i noen timer.
Gjest laPistola Skrevet 13. juni 2021 #19 Skrevet 13. juni 2021 Jeg ville ha spurt om hva de trivdes med på jobb, og hva de evt mistrivdes med. Hva de er gode på ( så du kan bruke det når du delegerer arbeid), og hva de er svake på ( så du kan gi opplæring/ kurs på dette) . Jeg ville spurt hva de ønsker av deg, av arbeidsplassen , for fremtiden og hva du kan gjøre for at jobben deres skal bli/ fortsette og være gøy, meningsfylt osv. i motsetning til rådet over om at du bør snakke mest, mener jeg du bør la dem snakke mest. Og lytte til ansatte er veldig viktig for et godt miljø. Be om ærlighet . Når du har hatt samtaler med en og en og kartlagt , kan du ha et felles personalmøte hvor du snakker mest, om hva du forventer, hvilke felles mål du har satt for avdelingen osv. jobber hen som baksnakket deg i denne avdelingen? Hvis nei, slipp det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå