AnonymBruker Skrevet 9. juni 2021 #1 Skrevet 9. juni 2021 Har forsøkt å ta opp fag før, har nesten bare 2’ere. Har ikke klart å forbedre noe særlig og kan ikke komme inn på noe… Er jeg dum og bør gi opp, eller bør jeg prøve mer? Anonymkode: f2ad9...533 1
Lafamiglia Skrevet 9. juni 2021 #2 Skrevet 9. juni 2021 (endret) Dum er du sikkert ikke, men hvis du ikke er spesielt sterk i typiske skolefag, hvorfor vil du da ta høyere utdanning? Du kan sikkert finne et yrkesfag som passer deg, alt etter hva som interesserer deg og du er flink i? Tømrer, kokk, frisør, helsefagarbeider, salg/service, eller hva det nå måtte være. Den typen yrker vil det alltid være behov for, så det er uansett smarte karrierevalg. Endret 9. juni 2021 av Lafamiglia 2
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2021 #3 Skrevet 9. juni 2021 Har du prøvd og jobbet hardt nok? Du er sikkert ikke dum, du har kanskje feil strategi for å tilegne deg kunnskap. Anonymkode: 435f6...ae9 1
Gjest Kastanjefrø Skrevet 9. juni 2021 #4 Skrevet 9. juni 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Har forsøkt å ta opp fag før, har nesten bare 2’ere. Har ikke klart å forbedre noe særlig og kan ikke komme inn på noe… Er jeg dum og bør gi opp, eller bør jeg prøve mer? Anonymkode: f2ad9...533 Det vet du bare selv. Har du jobbet godt og effektivt med god studieteknikk hele året fram mot eksamen, eller har du sett serie og panikklest litt de siste dagene/ukene?
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2021 #5 Skrevet 9. juni 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Har forsøkt å ta opp fag før, har nesten bare 2’ere. Har ikke klart å forbedre noe særlig og kan ikke komme inn på noe… Er jeg dum og bør gi opp, eller bør jeg prøve mer? Anonymkode: f2ad9...533 Hvor mye tid bruker du på å lese/jobbe med fagenene i forkant av eksamener du har tatt? Leser du bare, eller gjør du oppgaver også? Studieteknikk har en del å si, så gjerne Google litt på studieteknikk. Hvis du med hånden på hjertet mener det ikke er mulig å forbedre måten du øver til eksamen på, og du har tatt det seriøst nok, bør du vurdere en annen utdannelsesretning. Anonymkode: 69663...bfb 1
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2021 #6 Skrevet 9. juni 2021 Du er ikke dum, du må bare finne en bedre strategi til å bearbeide stoffet. Etter at jeg har gått på universitetet har jeg funnet ut at å skrive sammendrag av alt det absolutt viktigste, og deretter repetere stoffet mange ganger er den mest effektive måten. Du må faktisk bruke tid på å lese, det kommer ikke av seg selv. Anonymkode: f0c30...3e2 1
Gjest Fnuggolina Skrevet 9. juni 2021 #7 Skrevet 9. juni 2021 Hva opplever du selv er grunnen? Sliter du med konsentrasjon, er det vanskelig å lese pensum eller noe annet? Grunnen er omtrent aldri st man er dum, ofte ligger det en annen forklaring bak.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå