AnonymBruker Skrevet 9. juni 2021 #1 Skrevet 9. juni 2021 Har potteroser i en litt stor krukke. "De bør vannes hver dag" hører jeg. Det blir noen ganger glemt, så jeg vanna masse i går. Hvordan bør jorda kjennes ut? Redd for å vanne for mye og... (Skjønner det kommer an på hvor krukka står, hvor mye sol osv. Men hvordan jorda skal kjennes ut når det er på tide med mer vann, gir en pekepinn.) Anonymkode: ddf50...c3e
Gjest DEN NAKNE GARTNER Skrevet 10. juni 2021 #2 Skrevet 10. juni 2021 Stikk fingeren i jorda og kjenn etter om det er fuktig. Potteroser trenger en del vann. Derfor kan du vanne i skåla, la det trekke i 20 min og helle ut resten. Vann gjerne hver dag eller annen hver dag.
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2021 #3 Skrevet 25. juni 2021 DEN NAKNE GARTNER skrev (På 10.6.2021 den 15.52): Stikk fingeren i jorda og kjenn etter om det er fuktig. Potteroser trenger en del vann. Derfor kan du vanne i skåla, la det trekke i 20 min og helle ut resten. Vann gjerne hver dag eller annen hver dag. Jeg har bare krukker uten skål. Nå har jeg flere ampeller og vegghengte potter og. Tror jeg overvanner litt.. hvor mye bør det vannes? Har mer kontroll på en plante jeg har inne, den får ca en dl 2 ggr i uka Anonymkode: ddf50...c3e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå