AnonymBruker Skrevet 9. juni 2021 #1 Skrevet 9. juni 2021 Jeg bare lurer på hva som er normalt og greit når man er i et forhold. Jeg har en god kollega som jeg skriver litt meldinger med utenom jobb, ofte om jobb-relaterte ting, men også om helt andre ting. Vi har en god tone på jobb og er gode venner. Hvis jeg skal være helt ærlig, hadde det kanskje skjedd noe mellom oss dersom vi begge var single. Men ingenting har skjedd og ingen av oss har sagt noe som tyder på at det er noe mer enn vennskap mellom oss. Men er det normalt med denne type kontakt, typisk noen meldinger fram og tilbake på kveldstid og gjerne en natta-melding før leggetid? Ikke daglig, altså, men noen ganger i uka. Anonymkode: a1186...e65
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2021 #2 Skrevet 9. juni 2021 Natta-meldinger er over streken, og også at du føler det kunne skjedd noe mellom dere om dere var single. Da bør du holde deg unna om du bryr deg om forholdet ditt. Jeg har et par guttevenner fra jobb, men jeg er også venn med deres partner og er absolutt ikke interessert i disse mennene, om de så var single. Vi skriver forøvrig ikke meldinger annet enn akkurat når vi avtaler f.eks turer og sånt. Anonymkode: 23388...749 20
Cuntzilla Skrevet 9. juni 2021 #3 Skrevet 9. juni 2021 (endret) Dere er tiltrukket av hverandre, det skjønner du jo, du sier jo at dere hadde pult om ingenting hadde hindret dere. Så nei, det er ikke "normal" kollegial kontakt, han har et crush på deg og vice versa. Om det er greit eller ei er vel opp til din kjæreste å mene noe om. Ikke at jeg nødvendigvis hadde sagt noe, jeg synes man kan ha små flørter i hverdagen som man ikke må sitte og fremlegge for partner. Men kanskje ikke natta-meldinger flere ganger i uka da, det gjør jeg jo knapt med en kjæreste, way over the top. Og om du først må stille dette spørsmålet, så er det kjæresten din som har det eneste svaret til deg som faktisk betyr noe. Når du spør KG i stede for å bare spørre han, så har du vel svaret ditt selv: Dere flørter. Han er litt kåt på deg. Du er litt kåt på han. Og det kan være OK spør du meg, så lenge det er uskyldig, men det er så barnslig å spille dum. Bare slutt med å leke en passiv idiot og vær bevisst på hva du gjør. Ta kontroll, kvinne 😛 Endret 9. juni 2021 av Cuntzilla 16
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 9. juni 2021 #4 Skrevet 9. juni 2021 Natta-meldinger er over streken. I alle fall hvis du bryr deg om forholdet ditt... Hva hadde du tenkt dersom din kjæreste sende natta-meldinger til en kollega flere ganger i uka?
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2021 #5 Skrevet 9. juni 2021 Ikke normalt hvis man ønsker å beskytte forholdet med sin partner nei. Dette er tillitsbrudd og veldig upassende. Anonymkode: 017bd...0d2 6
Cata Skrevet 9. juni 2021 #6 Skrevet 9. juni 2021 For mye. Har mange mannlige venner, men utveksler ikke meldinger med dem på jevnlig basis, og nattameldinger har jeg aldri sendt i slike tilfeller (knapt nok ellers heller). Enkel regel: Hvis meldingene er av den art at fruen ikke bør se dem, eller forekommer så ofte at hun kan komme til å bekymre seg om dem så ikke send. Da er det "over the top". 6
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2021 #7 Skrevet 9. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg bare lurer på hva som er normalt og greit når man er i et forhold. Jeg har en god kollega som jeg skriver litt meldinger med utenom jobb, ofte om jobb-relaterte ting, men også om helt andre ting. Vi har en god tone på jobb og er gode venner. Hvis jeg skal være helt ærlig, hadde det kanskje skjedd noe mellom oss dersom vi begge var single. Men ingenting har skjedd og ingen av oss har sagt noe som tyder på at det er noe mer enn vennskap mellom oss. Men er det normalt med denne type kontakt, typisk noen meldinger fram og tilbake på kveldstid og gjerne en natta-melding før leggetid? Ikke daglig, altså, men noen ganger i uka. Anonymkode: a1186...e65 Sorry, men dette høres ut som starten på utroskap. Anonymkode: 884ad...e91 7
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2021 #8 Skrevet 9. juni 2021 Jeg tenker det er helt ok med venner at det motsatte kjønn og det er helt ok å melde hverandre, men meldinger kun for å si natta er for meg litt spesielt, samme å tenke at man kunne blitt sammen om man var singel. Samtidig så tenker jeg at du ikke gjør noe galt heller. Anonymkode: 1023c...a4a 5
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2021 #9 Skrevet 9. juni 2021 Ts her. Takk for svar så langt! Må bare presisere en ting: vi sender ikke meldinger kun for å si natta. Er mer at vi kan sende meldinger til hverandre ganske sent, om jobb eller annet. Ikke lange utvekslinger, men litt fram og tilbake og siste melding ved leggetid, hvor vi da ønsker hverandre en god natt. Men typisk kanskje et par ganger i uka hvor vi meldes på kveldstid. Ellers snakkes vi på jobb. Møtes en sjelden gang utenom jobb pga en felles interesse vi har. Anonymkode: a1186...e65
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2021 #10 Skrevet 9. juni 2021 1 hour ago, AnonymBruker said: Men er det normalt med denne type kontakt, typisk noen meldinger fram og tilbake på kveldstid og gjerne en natta-melding før leggetid? Ikke daglig, altså, men noen ganger i uka. Anonymkode: a1186...e65 Siden du føler at du må spørre, så har du vel egentlig svaret ditt allerede. Jeg kan melde og e-poste mye med kolleger og venner, mannlige og kvinnelige. Det har til og med hendt at utvekslingen blir avsluttet såpass seint at det har vært naturlig å si at man legger seg, og dermed kanskje også skrive "god natt". "Natta"-meldinger har jeg vel bare sendt til ektefelle et par, tre ganger i løpet av 10 år. Jeg har aldri tenkt at noe av dette har vært upassende - fordi det ikke har vært noen interesse der. Den ene gangen jeg ble litt småbetatt av en kollega holdt jeg avstand - på alle måter. Ingen grunn til å mate flammene! Anonymkode: c250c...8e6 6
Bibbi_ Skrevet 9. juni 2021 #11 Skrevet 9. juni 2021 (endret) Nå skvatt jeg litt, for da jeg begynte å lese trodde jeg du var kollegaen til mannen min. For akkurat slik har mannen min gjort. Da jeg oppdaget det kan jeg si deg jeg ble veldig veldig lei meg. For meg var dette et tillitsbrudd og svik. Siden du spør her, føler du at det dere gjør ikke er riktig ovenfor partnerene deres. Da hadde du ikke trengt å spørre. Hva tror du mannen din hadde følt det om han fikk greie på det? Hva hadde du følt om det var din mann som gjorde det mot deg? Respekterer du, og elsker du mannen din, så kutter du det ut. Endret 9. juni 2021 av Bibbi_ 4
Jr.Garcon Skrevet 10. juni 2021 #12 Skrevet 10. juni 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg bare lurer på hva som er normalt og greit når man er i et forhold. Jeg har en god kollega som jeg skriver litt meldinger med utenom jobb, ofte om jobb-relaterte ting, men også om helt andre ting. Vi har en god tone på jobb og er gode venner. Hvis jeg skal være helt ærlig, hadde det kanskje skjedd noe mellom oss dersom vi begge var single. Men ingenting har skjedd og ingen av oss har sagt noe som tyder på at det er noe mer enn vennskap mellom oss. Men er det normalt med denne type kontakt, typisk noen meldinger fram og tilbake på kveldstid og gjerne en natta-melding før leggetid? Ikke daglig, altså, men noen ganger i uka. Anonymkode: a1186...e65 Vet mannen din om det da? Det er vel en grei indikator på om det er ok/ikke. Nattamelding ?? 5
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2021 #13 Skrevet 10. juni 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Ts her. Takk for svar så langt! Må bare presisere en ting: vi sender ikke meldinger kun for å si natta. Er mer at vi kan sende meldinger til hverandre ganske sent, om jobb eller annet. Ikke lange utvekslinger, men litt fram og tilbake og siste melding ved leggetid, hvor vi da ønsker hverandre en god natt. Men typisk kanskje et par ganger i uka hvor vi meldes på kveldstid. Ellers snakkes vi på jobb. Møtes en sjelden gang utenom jobb pga en felles interesse vi har. Anonymkode: a1186...e65 Regner med at du viser åpent til din partner at du skriver meldinger med denne kollegaen? Anonymkode: c362f...4ae 5
Realverdien Skrevet 10. juni 2021 #14 Skrevet 10. juni 2021 Dette er flørting og TS vet det. Ikke innafor. 6
Cuntzilla Skrevet 10. juni 2021 #15 Skrevet 10. juni 2021 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Ts her. Takk for svar så langt! Må bare presisere en ting: vi sender ikke meldinger kun for å si natta. Er mer at vi kan sende meldinger til hverandre ganske sent, om jobb eller annet. Ikke lange utvekslinger, men litt fram og tilbake og siste melding ved leggetid, hvor vi da ønsker hverandre en god natt. Men typisk kanskje et par ganger i uka hvor vi meldes på kveldstid. Ellers snakkes vi på jobb. Møtes en sjelden gang utenom jobb pga en felles interesse vi har. Anonymkode: a1186...e65 Men du forstår vel at det å sende en melding til noen veldig sent på kvelden og starte en SMS-utveksling i bunn og grunn kun er for å si natta? Forelskelse er litt som forkjølelse, du kjenner det mest når du våkner om morgenen og før du skal legge deg på kvelden. Når han sender melding rett før leggetid så er et fordi han vil ha kontakt, jobbgreiene er bare et påskudd. Med mindre dere har en jobb hvor det skjer noe relevant for jobben deres rett før leggetid et par ganger i uka som dere må ta en kjapp SMS-diskusjon om akkurat der og da, og ikke kan ta på kontoret morgenen etter? Dersom dette ikke er tilfellet, så er det ingen annen grunn til å sende meldinger rett før leggetid enn at man bare vil si godnatt til noen man tenker litt ekstra mye på. 5
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2021 #16 Skrevet 10. juni 2021 "A platonic friend is like a dick in a glass jar; In case of emergency, break open glass." - Chris Rock Anonymkode: 4d5aa...5de
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2021 #17 Skrevet 10. juni 2021 Hvis du tror noe hadde skjedd mellom dere hvis begge var single er det ganske åpenbart at denne kontakten ikke er ok. Natta-meldinger syns jeg også er å trå over en grense Anonymkode: ea88b...b78 2
nomore82 Skrevet 10. juni 2021 #18 Skrevet 10. juni 2021 Gresset er grønnest der hvor det pleies. Her bruker du tid på å pleie gresset andre steder enn hjemme og på et eller annet tidspunkt tenker du at gresset er grønnere hos kollegaen din enn hjemme, og utroskap er neste. 5
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2021 #19 Skrevet 10. juni 2021 Selvsagt er det greit å skrive meldinger og holde kontakt med venner og kolleger. Hadde også vært greit om dere som jobber sammen gå ut på kaffe/drinks etc. Hva er dette hysteri her påKG at man Må vise meldinger til mannen sin og ikke ha mannlige venner. Venner er venner uansett kjønn. Man kan faktisk bli venn med noen av kollegaene sine. Jeg har mannlige venner, akkurat som mannen min har kvinnelige venner. Vi er trygge på forholdet og trenger ikke å holde den andre i bånd og kaldsvette hvis vi hører navn fra motsatt kjønn. 😄 Men det er noe veldig viktig du må huske på, Ts- hvis du føler at du "catch feelings" for noen så bør du begrense kontakten. Det kan hende at du blir stor ete forelska å da må du avslutte ditt nåværende forhold før du begynner noe nytt. Anonymkode: 5f47a...512 1
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2021 #20 Skrevet 10. juni 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Regner med at du viser åpent til din partner at du skriver meldinger med denne kollegaen? Anonymkode: c362f...4ae Hvorfor det? Er mannen din så usikker og sjalu? Anonymkode: 5f47a...512
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå