Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva tenker dere om at han snakker slik til datteren vår? Er det urimelig av meg å konfrontere han med og bli sint for? Personlig mener jeg det er respektløst å snakke slik til et annet menneske, spesielt en man skal være kjærlig og en god rollemodell for.

Datteren vår på 21 år er en veldig oppegående, reflektert og rettferdig pike. Det vet jeg også at mannen min mener. Hun gjør sjeldent noe galt. Dermed blir ikke "hold kjeft" brukt pga situasjoner hvor datter er urimelig. Det kan oppstå i situasjoner hvor datter konfronterer mannen om at han gjør eller sier noe som ikke mottas hyggelig. Mannen min har endel problemer med sinne. Han har også en datter fra tidligere forhold som er eldre. Han har lite kontakt med henne.

Overdriver jeg eller er det uakseptabelt?

Anonymkode: 52a70...d4f

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

eh, hun er ikke ett barn. er normalt at han sier det til henne når hun er voksen, ja du overdriver. hun bor vel alene når hun er så gammel?

Anonymkode: c0858...4b9

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

eh, hun er ikke ett barn. er normalt at han sier det til henne når hun er voksen, ja du overdriver. hun bor vel alene når hun er så gammel?

Anonymkode: c0858...4b9

Nei! Det er ikke normalt å be andre om å holde kjeft. Det inkluderer også egne voksne barn.  

• Liker 38
AnonymBruker
Skrevet

Nei, du overdriver ikke. Man sier ikke hold kjeft til noen, etter min mening. Som datter hadde jeg ikke funnet meg i å bli kalt det, skjønner ikke at hun ikke sier noe? Gjør hun ikke det hadde jeg sagt ifra for egen del - jeg vil ikke at du sier hold kjeft til datteren min. 

Anonymkode: fd349...7f0

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei, du overdriver ikke. Man sier ikke hold kjeft til noen, etter min mening. Som datter hadde jeg ikke funnet meg i å bli kalt det, skjønner ikke at hun ikke sier noe? Gjør hun ikke det hadde jeg sagt ifra for egen del - jeg vil ikke at du sier hold kjeft til datteren min. 

Hun sier ifra jo. Men det hjelper dessverre ikke. Derfor jeg vil snakke med han om det, men er redd jeg overdriver. Godt å høre at noen her på kg er enige med meg. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Fikk ikke med meg memoet at "hold kjeft" ikke er akseptert. Ikke det at jeg har uttrykket i repertoaret, men var da en helt vanlig måte å få det stille på i oppveksten, hvis en trengte at det ble stille raskt.

Anonymkode: 2aff6...5e8

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Det er respektløst å si hold kjeft til noen som helst. Slik prater ikke oppdratte folk. Det eneste han ønsker å oppnå med det er å tråkke på henne og få henne til å føle seg liten.  Ja du burde forsvare henne, men etter et så langt liv sammen klarer dere vel å snakke sammen uten å bli sint? 

Anonymkode: 1f598...0f6

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Eksen min sa en gang hold kjeft til meg foran familien min, mens jeg var i en diskusjon/samtale med mamma. Sendte han på dør, og han fikk ikke komme tilbake. Tolererer ikke å bli snakket sånn til. Det burde ikke datteren din heller. 

Anonymkode: 62d1e...fef

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Mannen min har endel problemer med sinne.

Nei, det er ikke akseptabelt.

Anonymkode: 92f8d...8b0

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Fikk ikke med meg memoet at "hold kjeft" ikke er akseptert. Ikke det at jeg har uttrykket i repertoaret, men var da en helt vanlig måte å få det stille på i oppveksten, hvis en trengte at det ble stille raskt.

Anonymkode: 2aff6...5e8

Nei det er/varingen vanlig måte. Har aldri hørt det brukt faktisk. Ærlig talt, må være i lavmåls familier ute på bygda i så fall. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Om du er barn eller ei så er det ikke akseptert å si hold kjeft til noen. Min mann har sagt det ett par ganger til meg, da klikker jeg.

Tror han har sagt det en gang og to til barna og. Men da går jeg dem rett i forsvar fordi når han har disse utbruddene så er det oftest han som er problemer og ikke meg eller barna (noe han innser selv i etterkant). 

Anonymkode: 0bda6...bef

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er uakseptabelt. 

Anonymkode: 080ee...a73

• Liker 4
Skrevet

Det er absolutt ikke greit. Hadde slått ned på det med en gang.

• Liker 3
Skrevet

Du overdriver ikke. Sånn kan han ikke oppføre seg mot andre folk, barn eller ei. Hadde tatt det opp, og hadde det skjedd igjen så hadde jeg forsvart datteren min i øyeblikket. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva tenker dere om at han snakker slik til datteren vår? Er det urimelig av meg å konfrontere han med og bli sint for? Personlig mener jeg det er respektløst å snakke slik til et annet menneske, spesielt en man skal være kjærlig og en god rollemodell for.

Datteren vår på 21 år er en veldig oppegående, reflektert og rettferdig pike. Det vet jeg også at mannen min mener. Hun gjør sjeldent noe galt. Dermed blir ikke "hold kjeft" brukt pga situasjoner hvor datter er urimelig. Det kan oppstå i situasjoner hvor datter konfronterer mannen om at han gjør eller sier noe som ikke mottas hyggelig. Mannen min har endel problemer med sinne. Han har også en datter fra tidligere forhold som er eldre. Han har lite kontakt med henne.

Overdriver jeg eller er det uakseptabelt?

Er ikke normal oppførsel, men deres datter er pr def voksen og må bare lære seg å ta til motmæle og vise at hun ikke finner seg i det

AnonymBruker
Skrevet

Nei, det er ikke akseptabelt å si til noen, men aller minst til man skal ha kjærest i verden. 

Anonymkode: c3afe...e56

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Synes det er unødvendig å si "hold kjeft". En far må formulere seg på en bedre måte.

Anonymkode: 47fba...633

AnonymBruker
Skrevet

Det er ingen i min familie som snakker slik til hverandre. Hvis noen sa "hold kjeft" til datteren min hadde jeg forsvart henne.

Anonymkode: 8e9c0...de3

AnonymBruker
Skrevet

Nei nei det går ikke å si hold skjeft. Dårlig av mannen...

Jeg pleier å si shut up. Tips mannen din du !

Anonymkode: 7531e...b66

Skrevet

Det er helt på sin plass.

En unge skal ikke belære de voksne. Når datteren din ikke respekterer det, så gjør han henne en tjeneste ved å være tydelig om at meningene hennes om ham ikke er ønsket.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...