AnonymBruker Skrevet 9. juni 2021 #1 Skrevet 9. juni 2021 Hei! Beklager bruken av engelsk men klarte ikke helt oversette det til norsk. Er det mulig å ha "avoidant attatchment style" uten å ha opplevd "emotional neglect"? Så denne videoen om temaet og kjenner meg igjen i nesten alt... bortsett fra at jeg ikke har opplevd "emotional neglect". Anonymkode: a9436...72c
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2021 #2 Skrevet 9. juni 2021 Hele samfunnet vårt er preget av emotional neglect, så vi har alle opplevd det. Ja, de fleste av oss er på spektrumet et sted både i attachment style og grad av svikt, bare litt forskjellig plassering på skalaen. Anonymkode: 44ba3...a9b
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2021 #3 Skrevet 9. juni 2021 Unnvikende tilknytning og emosjonell forsømmelse… Anonymkode: 24813...f85
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2021 #4 Skrevet 9. juni 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Så denne videoen om temaet og kjenner meg igjen i nesten alt... bortsett fra at jeg ikke har opplevd "emotional neglect". Uansett hvilken diagnose du googler vil du kjenne deg igjen i nesten alt. Prøv å google HIV og du vil kjenne deg igjen i alt, kanskje med unntak av delte sprøyter og ubeskyttet analsex. Anonymkode: 79265...53d 1
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2021 #5 Skrevet 9. juni 2021 Ja. Det er mulig. Jeg har opplevd emosjonelt neglekt (omsorgssvikt) og har utrygg, ambivalent tilknytning (søker både nærhet og avstand, men har angst for begge deler, så unngår begge deler samtidig). Ikke unnvikende. Anonymkode: d4b80...830
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2021 #6 Skrevet 14. juni 2021 AnonymBruker skrev (På 9.6.2021 den 21.11): Ja. Det er mulig. Jeg har opplevd emosjonelt neglekt (omsorgssvikt) og har utrygg, ambivalent tilknytning (søker både nærhet og avstand, men har angst for begge deler, så unngår begge deler samtidig). Ikke unnvikende. Anonymkode: d4b80...830 Forstår. Hvordan fant du ut dette? Hos psykolog eller? Anonymkode: a9436...72c
CorvusCorax Skrevet 14. juni 2021 #7 Skrevet 14. juni 2021 Hm. Ja, for det kan hende du har opplevd "omsorgssvikt", men i den grad at det ikke er stereotypisk psykisk/fysisk mishandling. Mer at du f.eks aldri har blitt sett og hørt. Eller at dine følelser aldri har blitt møtt. Men det er forskjellige grader av "unnvikende tilknytning".
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2021 #8 Skrevet 15. juni 2021 CorvusCorax skrev (22 timer siden): Hm. Ja, for det kan hende du har opplevd "omsorgssvikt", men i den grad at det ikke er stereotypisk psykisk/fysisk mishandling. Mer at du f.eks aldri har blitt sett og hørt. Eller at dine følelser aldri har blitt møtt. Men det er forskjellige grader av "unnvikende tilknytning". Ser den. Selv om jeg kan heller aldri huske at jeg ikke ble møtt på følelsene mine eller lignende, men så husker jeg nesten ingenting av barndommen min heller. Anonymkode: a9436...72c
CorvusCorax Skrevet 15. juni 2021 #9 Skrevet 15. juni 2021 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Ser den. Selv om jeg kan heller aldri huske at jeg ikke ble møtt på følelsene mine eller lignende, men så husker jeg nesten ingenting av barndommen min heller. Anonymkode: a9436...72c Kanskje det ikke handler om oppvekst, men en medfødt personlighetsforstyrrelse. Som f.eks schizoaffektiv lidelse. 🤷♀️ Dette må du finne ut av med en behandler. Det er ikke nok informasjon i HI til å kunne si enten det ene eller andre for sikkerhet.
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2021 #10 Skrevet 15. juni 2021 TS, hvor store deler av dagene bruker du på å saumfare internett etter slike videoer som dette? Tilbringer du nok tid så klarer du nok å finne en diagnose til alle dagene i året. Anonymkode: 8232c...926 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå