AnonymBruker Skrevet 9. juni 2021 #1 Skrevet 9. juni 2021 Hei! Jeg har tidligere aldri hatt problemer med å få orgasme. Jeg har sterke, langvarige orgasmer, som kjennes i hele kroppen. Jeg kan også komme flere ganger etter hverandre. Mannen er dyktig på å fremkalle orgasmer 🤪. Men! De siste mnd har jeg kommet helt til rett før man når klimaks, så stopper orgasmen rett opp. Det er liksom bom stop på alt. Hele lykkefølelsen som har bygget seg opp stopper også HELT opp. Det er som en bryter rett og slett. Jeg har også slitt veldig med sexlysten den siste tiden, men, når jeg har sex så har jeg lyst! Jeg begynner å bekymre meg veldig for om noe er alvorlig galt med meg? Har vært stresset det siste året pga Covid-situasjonen, og har fått tilbake angst og panikkangst som jeg slet med i ungdomstiden. Kan dette spille inn? Det er jo 25 år siden jeg har hatt angst (er 40), men har som sagt hatt en oppblomstring nå det siste året. Jeg har ikke angst når vi har samleie, da er kroppen avslappet og helt bekymringsløs.. Hva skjer med meg?? 😔😔 Orgasme har liksom fungert som en beroligende pille for meg..hvor jeg virkelig kjenner full avspenning. Bruker ingen medikamenter forresten.. Anonymkode: bb5d3...b03
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2021 #2 Skrevet 9. juni 2021 Trist du opplever det slik. Ta gjerne en tur til fastlegen og sjekk med legen! Anonymkode: f3998...28e
sicario Skrevet 9. juni 2021 #3 Skrevet 9. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Har vært stresset det siste året pga Covid-situasjonen, og har fått tilbake angst og panikkangst som jeg slet med i ungdomstiden. Kan dette spille inn? Det er jo 25 år siden jeg har hatt angst (er 40), men har som sagt hatt en oppblomstring nå det siste året. Anonymkode: bb5d3...b03 Her har du svaret ditt, så samt du ikke nylig har begynt på noen nye medisiner eller hatt en doseforandring på legemidler du bruker?
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2021 #4 Skrevet 9. juni 2021 sicario skrev (1 time siden): Her har du svaret ditt, så samt du ikke nylig har begynt på noen nye medisiner eller hatt en doseforandring på legemidler du bruker? Nei, bruker ingen medikamenter utenom b-vitamin og tran 🤪 Jo forresten, jeg bruker Vallergan..men det har jeg gjort mye lengre enn dette fenomenet har vart. Så du mener at det rett og slett er stressreaksjonen i kroppen som tukler med orgasmen? Jeg syns bare det er så rart at det bygger seg opp til orgamse på helt normalt vis, men kuttes tvert av.. Anonymkode: bb5d3...b03
sicario Skrevet 9. juni 2021 #5 Skrevet 9. juni 2021 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Nei, bruker ingen medikamenter utenom b-vitamin og tran 🤪 Jo forresten, jeg bruker Vallergan..men det har jeg gjort mye lengre enn dette fenomenet har vart. Så du mener at det rett og slett er stressreaksjonen i kroppen som tukler med orgasmen? Jeg syns bare det er så rart at det bygger seg opp til orgamse på helt normalt vis, men kuttes tvert av.. Anonymkode: bb5d3...b03 Jeg syntes det er nærliggende å tro at stress og angst/panikkangst påvirker dette i høyeste grad. I hvert fall de første par gangene du ikke oppnådde orgasme. Etter det tipper jeg det kom til en komponent til. Du begynte å lure/gruble og tenke på «hvorfor skjer dette?». En ny stressfaktor der altså, og forsåvidt en av de vanligste årsakene man vet om når det gjelder problemer med å oppnå orgasme og/eller prestere seksuelt. Historien er full av menn som får utfordringer med ereksjon etter kun 1 negativ opplevelse i senga. For deg, så går det å prestere litt hånd i hånd med det å skulle oppnå orgasme. Om du ser hva jeg prøver å formidle ?😊 Som nevnt av en annen her, så er det aldri feil å ta en tur til legen, og evt utelukke fysiologiske årsaker, men jeg holder en knapp på at det ikke er tilfelle her. 2
Bamseklemmer Skrevet 10. juni 2021 #6 Skrevet 10. juni 2021 sicario skrev (7 timer siden): Jeg syntes det er nærliggende å tro at stress og angst/panikkangst påvirker dette i høyeste grad. I hvert fall de første par gangene du ikke oppnådde orgasme. Etter det tipper jeg det kom til en komponent til. Du begynte å lure/gruble og tenke på «hvorfor skjer dette?». En ny stressfaktor der altså, og forsåvidt en av de vanligste årsakene man vet om når det gjelder problemer med å oppnå orgasme og/eller prestere seksuelt. Historien er full av menn som får utfordringer med ereksjon etter kun 1 negativ opplevelse i senga. For deg, så går det å prestere litt hånd i hånd med det å skulle oppnå orgasme. Om du ser hva jeg prøver å formidle ?😊 Som nevnt av en annen her, så er det aldri feil å ta en tur til legen, og evt utelukke fysiologiske årsaker, men jeg holder en knapp på at det ikke er tilfelle her. Imponerende... og det er mest sannsynlig årsaken til TS du skriver her⭐ Orgasmen kommer fra lykkerus-senteret i hjernen, den blir overfylt av erogene impulser. Når lykkerusen blir for stor sender den orgamen som et lyn ned i ryggsøylen og rett ned til kjønnsorganet. Det er selve orgasmen... Så kommer sammentrekningene som vi kaller for utløsningen. Det er derfor vi deler orgasme og utløsning i to forskjellige faser. Hvor sterk orgasmen er avhenger litt hvor sterk sammentrekningene blir, det er en sammenheng mellom disse to. Når orgasmen bare renner ut føles den ikke så sterk ut heller. Negative tanker, psykisk stress, dagsform, sykdommer i kroppen og medisinbruk har en negativ innvirkning på orgasmen. Det er fordi hjernen bruker mere ressurser for å heale kroppen fremfor å frembringe en orgasme. Jo mere avslappet og trygg vi er jo lettere og sterkere orgasme får man... Jeg tror du TS sliter litt med å holde fokus nok til å holde igjen på orgasmen, eller så tenker du for mye på bagateller som ikke gir deg en tilfredstillende orgasme. Prøv å fjerne rusk og rask, og slappe av så godt du kan. Og husk at jo mere erogene soner som gir hjerne impulser, jo mere fylles lykkerus-senteret ditt opp. Å bruke fantasier under sex hjelper deg også🧡 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå