AnonymBruker Skrevet 9. juni 2021 #1 Skrevet 9. juni 2021 Mine foreldre som bor i en annen by forsøker å bestemme/dominere livet til min familie. De har vært dominerende hele livet. De gjør det ved å bruke hytter de eier som delvis tvangsmiddel og gir oss dårlig samvittighet for ikke å bruke. Videre forsøke de å detaljplanlegge sommerferie for alle de voksne barna med å inkludere seg selv og invitere seg selv på besøk svært ofte. De blir sure hvis vi sier det ikke passer med besøk, og bruker da argumenter som at de ser barnebarna sjelden, noe de ikke gjør, de treffe dem minst en gang i måneden Har dere noen gode råd for å sette grenser? Anonymkode: 723b2...e07 2
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2021 #2 Skrevet 12. juni 2021 Ja, gi blaffen i å ta hensyn. Gjør som dere vil. Slike folk utnytter folks grenser ig eier ikke skamfølelse. Selvopptatte mennesker bryr seg ikke om hva dere føler så hvorfor skal deres meninger tillegges noen vekt? Anonymkode: 8cb40...2e2 1
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2021 #3 Skrevet 12. juni 2021 Samme her, men bare at mine "truer" med å selge hyttene som har vært i familie i generasjoner fordi vi ikke alltid har tid til å bruke dem eller har anledning til å være der når de selv ønsker. Passer det ikke for oss å være der akkurat den helgen i juli for grilling og overnatting i en uke? Nei, da kan de jo like godt selge hytta 🙄 Anonymkode: 7d5cc...b63 1
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2021 #4 Skrevet 12. juni 2021 Samme her. Ungene er store nå og det et mange år siden vi sluttet å høre etter på maset. Vi ble utslitt en periode, var der hver helg og en ettermiddagi uka en periode og da var det også for lite. Da fant jeg ut at vi heller kan gjøre ting på vår egen måte og at det aldri blir godt nok for dem uansett. Ses ca 4 ganger i året nå. Anonymkode: 3940b...013 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå