Gjest Pleneier Skrevet 9. juni 2021 #1 Skrevet 9. juni 2021 Hva tror dere? Farlige virus har unnslippet fra laboratorium flere ganger tidligere i historien.
Example Skrevet 9. juni 2021 #2 Skrevet 9. juni 2021 Jeg tror muligheten er der. Jeg er rimelig oppgitt på at man avfeier denne muligheten av politiske grunner. Man kan i alle fall ikke stole på Kina. 19
fotosyntesen Skrevet 9. juni 2021 #3 Skrevet 9. juni 2021 De fleste eksperter sier nei. Da forholder man seg til det. Men er åpen for andre stemmer i debatten uten å lukke ørene helt igjen. 2
Gjest ytmnd Skrevet 9. juni 2021 #4 Skrevet 9. juni 2021 Har døra på gløtt, det er Kina vi snakker om tross alt.
Rullerusk Skrevet 9. juni 2021 #5 Skrevet 9. juni 2021 (endret) 1 hour ago, Pleneier said: Hva tror dere? Farlige virus har unnslippet fra laboratorium flere ganger tidligere i historien. Ville ikke brukt ordet unnslapp. For det var vel ikke det det gjorde når det havnet utenfor labben. Tror igrunnen ikke virus slipper unna med ting sånn generelt. Men at det kom på avveie tror jeg er meget sannsynlig.... Endret 9. juni 2021 av Rullerusk 5
Problemløseren Skrevet 9. juni 2021 #6 Skrevet 9. juni 2021 Pleneier skrev (3 minutter siden): Hva tror dere? Farlige virus har unnslippet fra laboratorium flere ganger tidligere i historien. For et år siden var det en konspirasjonshistorie I dag er det etablert sannhet Forstår at folk sier fake news 5
Gjest Pleneier Skrevet 9. juni 2021 #7 Skrevet 9. juni 2021 (endret) fotosyntesen skrev (1 time siden): De fleste eksperter sier nei. Da forholder man seg til det. Men er åpen for andre stemmer i debatten uten å lukke ørene helt igjen. Det er vel kanskje tidenes største skandale noensinne hvis det har kommet fra et laboratorium, så forståelig at mange forskere er forsiktige i uttalelsene. Endret 9. juni 2021 av Pleneier
Jdz Skrevet 9. juni 2021 #8 Skrevet 9. juni 2021 Problemløseren skrev (1 time siden): For et år siden var det en konspirasjonshistorie I dag er det etablert sannhet Forstår at folk sier fake news Nja. Jeg er skeptisk til (konspirasjons)teorien om at det ble fremstilt i en lab og plantet i befolkningen, men at det er kommet på avveie grunnet slurv/inkompetanse ville ikke overraske meg veldig. 8
Gjest Pleneier Skrevet 9. juni 2021 #9 Skrevet 9. juni 2021 Jdz skrev (6 minutter siden): Nja. Jeg er skeptisk til (konspirasjons)teorien om at det ble fremstilt i en lab og plantet i befolkningen, men at det er kommet på avveie grunnet slurv/inkompetanse ville ikke overraske meg veldig. At det er plantet med vilje i befolkningen er det vel svært få som har noen tro på.
Hatsumomo Skrevet 9. juni 2021 #10 Skrevet 9. juni 2021 Pleneier skrev (40 minutter siden): At det er plantet med vilje i befolkningen er det vel svært få som har noen tro på. Det er flere konspifolk her på forumet som tror dette. 4
Kågebruker Skrevet 9. juni 2021 #11 Skrevet 9. juni 2021 Kina driver med mye rart. Vil ikke avfeie det. 2
2ro Skrevet 10. juni 2021 #12 Skrevet 10. juni 2021 Om det er en villet handling har jeg svært lite tro på. At det var et uhell er ikke umulig. Hun flaggermus-damen nektet for at de hadde dette viruset på laboratoriet, men det er jo en mulighet for at hun lyver. Om det er sant at noen ansatte på laboratoriet ble innlagt med koronasymptomer for korona er dette veldig interessant (var det BBC som tok opp dette). At Kina og USA har gjort dette med vilje synes jeg er svært lite trolig. Jeg tror uansett vi aldri får hele sannheten. Kanskje om et par generasjoner? 5
Tunique Skrevet 10. juni 2021 #13 Skrevet 10. juni 2021 Er ikke overasket om det skulle vise seg å være sant 4
Daraya Skrevet 10. juni 2021 #14 Skrevet 10. juni 2021 Kina har ikke akkurat vært hjelpsom med WHO-teamet som skulle undersøke det. Kina har masse wet-markeds, flere titalls byer med over en million innbyggere og så starter pandemien nettopp der hvor de har et laboratoriet der det forskes på Korona o.l. virus. Kina vil jo helst fornekte at virus har sitt opphav i Kina så det er utelukket å innrømme et uhell selv hvis det er tilfelle. Uansett har det ikke skjedd med vilje. Kinas problem er at ingen ville miste ansikt og varsle at det er et problem før det hele eksploderte. Og resten av verden kan takke seg selv, de burde vært innreisestopp umiddelbart. Det gikk mange uker før man reagerte. Jeg håper at man har lært og at også politikere har skjønt hvordan eksponentialfunksjonen fungerer. 3
Justlooking Skrevet 11. juni 2021 #15 Skrevet 11. juni 2021 (endret) Interessant innlegg om temaet. Journalister turde ikke skrive om muligheten for at viruset kunne komme fra laboratoriet i Wuhan. https://m24.no/christian-krakenes-konspirasjonsteorier-korona/slik-ble-jeg-en-konspirator/355922 Endret 12. juni 2021 av Justlooking
Million Skrevet 12. juni 2021 #16 Skrevet 12. juni 2021 Hvorfor skal akkurat dette viruset ha en syndebukk i et lands laboratorier? Det er tusenvis av virusepidemier og pandemier opp gjennom historien, i hundrevis, ja tusenvis av år. De oppstår i naturen! Det tror jeg dette gjorde også. Omtrent som spanskesyken. 1
Tunique Skrevet 12. juni 2021 #17 Skrevet 12. juni 2021 Million skrev (9 minutter siden): Hvorfor skal akkurat dette viruset ha en syndebukk i et lands laboratorier? Det er tusenvis av virusepidemier og pandemier opp gjennom historien, i hundrevis, ja tusenvis av år. De oppstår i naturen! Det tror jeg dette gjorde også. Omtrent som spanskesyken. Kanskje fordi viruset oppsto i Wuhan der det ligger en forskningsinstitusjon for virologi (forskning på virus). Er dermed ikke utenkelig at viruset kom fra forskningsbasen i Wuhan🙂 4
Collan Skrevet 12. juni 2021 #18 Skrevet 12. juni 2021 43 minutter siden, Tunique said: Kanskje fordi viruset oppsto i Wuhan der det ligger en forskningsinstitusjon for virologi (forskning på virus). Er dermed ikke utenkelig at viruset kom fra forskningsbasen i Wuhan🙂 Nei, det er ikke utenkelig, men alle fagfolk er enige om at det er mest sannsynlig at det oppsto på våtmarkedene. På våtmarkedene i Kina selger de levende ville dyr som holdes i bur nærmest oppå hverandre, slik at virus nærmest bokstavelig talt kan hoppe fra en art til en annen.
Hatsumomo Skrevet 12. juni 2021 #19 Skrevet 12. juni 2021 (endret) Collan skrev (1 time siden): Nei, det er ikke utenkelig, men alle fagfolk er enige om at det er mest sannsynlig at det oppsto på våtmarkedene. På våtmarkedene i Kina selger de levende ville dyr som holdes i bur nærmest oppå hverandre, slik at virus nærmest bokstavelig talt kan hoppe fra en art til en annen. Ja, men slike marked har da også pågått mange steder i verden i veldig mange år. I teorien burde det da oppstå virus «left and right” egentlig. Det gjør det jo ikke så da skal altså veldig mye klaffe samtidig for at et slikt virus skal finne veien til et menneske. Det skjer jo, men tilfeldighetene med at det skjer i et våtmarked i samme byen som en viruslab ligger, hvor de forsker på nettopp den type virus? Mjaaaa. Endret 12. juni 2021 av Hatsumomo 3
TantePose Skrevet 12. juni 2021 #20 Skrevet 12. juni 2021 Pleneier skrev (På 9.6.2021 den 19.57): Hva tror dere? Farlige virus har unnslippet fra laboratorium flere ganger tidligere i historien. Ja, viruset har sikkert unnsluppet fra lab'en i Wuhan. Synes nemlig det er et litt for spesielt sammentreff at viruset startet i samme by som har Kinas eneste avanserte virus-lab... 2
Anbefalte innlegg