Bli medlem Skrevet 9. juni 2021 #1 Skrevet 9. juni 2021 Trump som kommer med utbrudd om fake news mot pressen på Twitter? Biden som setter inn alle ressurser på å jakte medienes kilder bak lekkasjen om milliardærers skatteopplysninger? Hvem av disse truer pressens arbeid og formål mest? Leser man pressens dekning av disse to fenomenene er det åpenbart at pressen selv mener at Trump er farligst. Jeg er ikke enig. 2
stan Skrevet 9. juni 2021 #2 Skrevet 9. juni 2021 Trump ved å konstant lyve og snu og vri på alt. Det finnes ingen sannhet, alt er fake. Biden er bare redd for sannheten, og vil straffe de som sprer den. Men han fornekter den ikke. Men Biden kan være farlig fordi han virker pålitelig og etterrettelig. Når han sier noe vil media spre det som en sannhet. 3
Hyrden Skrevet 10. juni 2021 #3 Skrevet 10. juni 2021 Spørs hva du mener med farlig. Om minkende inntekter og trafikk kan kategoriseres som farlig for et medieselskap, så er Biden helt klart den "farligste". Mediehusene har vel aldri hatt bedre tall enn under Trump. Det er en meget god grunn til at vi fortsatt leser artikler om hvor fæl Trump er, halvt år etter.
ops2 Skrevet 10. juni 2021 #4 Skrevet 10. juni 2021 Media har postet halvsannheter og direkte løgn om Trump i årevis. De har vært nødt til å trekke det tilbake. Jeg vil gi Trump minst 50% rett i at media poster fake news. Men det som er verre, er selective news, hvor media rett og slett tier om det som er til fordel for Trump. Sånn som da en av de kvinnelige rådgiverene hans, eller noe slikt, sto i sofaen for å ta et bedre bilde. Dette var over 4 år siden, men jeg husker at det bare ble nevnt i en bisetning at han hadde invitert ledere for historiske universiteter for fargete og universiteter med en stor andel av minoriteter for å underskrive en lov som skulle sikre de flere hundre millioner i tilskudd i året. Det var denne gruppen hun ville ta et bilde av. Media var smålige. Trumps iskrem - media gjorde en stor sak av at han bestilte 2 kuler vaniljeis. Mens Biden blir overøst med bare godord og spørsmål om hvilken is han foretrekker. Bidens sønn kaller advokaten n***a i tekstmeldinger, snakker om hvor stor penis han har, skriver "I love you only because you are black". Det er siste punkt i en eviglang liste over hva som ikke kan skrives om Hunter Biden. Er noen ærlige nok til å si at dette ville vært førstesidestoff med Donald jr.? Eller når good ol'Joe tråkker i salaten. Hva sa han under en tale 1. juni? "I challenge you — find today, when you turn on the stations — sit on one station for two hours. And I don’t know how many commercials you’ll see — eight to five — two to three out of five have mixed-race couples in them. That’s not by accident. They’re selling soap, man. (Crowd laughs). Not a joke." Høflig latter i media. Trump sa det, og media ville vridd det til å være rasisme. Siste mediahistorie som ble avvist som feil: Bill Barr fikk politiet til å sette opp sperringer og bruke tåregass mot fredelige demonstranter så Trump kunne gå til en vandalisert kirke i Washington. Etter å ha undersøkt det i 1 år, er svaret at parkpolitiet ryddet plassen for å sette opp sperregjerder, de visste ikke noe om at Trump skulle gå. Gjerdene ble satt opp for å beskytte historiske bygg mot mer vandalisme, og de fredelige demonstrantene hadde skadet 150 betjenter og prøvd å sette fyr på kirken. Media kan finne opp slike historier, siden de ikke blir tilbakebevist før lenge etter at historien har blitt et fakta i folks bevissthet. Her i Norge rapporterte Nrk, TV2, Aftenposten, Nettavisen, VG, Dagbladet og en hel bunke småaviser den samme historien. Ingen kommer til å rette opp den. https://jonathanturley.org/2021/06/09/debunking-the-photo-op-myth-inspector-general-investigation-refutes-media-account-on-the-clearing-of-lafayette-park/ Quote The IG Report may have more to say about our media culture than the clearing operation itself. As with the effective media blackout on the Hunter Biden story and the Chinese lab leak theory before the election, the media actively shaped the news to fit a narrative. It worked. Biden was elected and the public still believes these false accounts. For many Democrats, Bill Barr will remain the man who violently crushed protesters for a photo op. As the old media saying goes, it was (and remains) “a fact too good to check.” 1
Gjest Jaconandersen Skrevet 10. juni 2021 #5 Skrevet 10. juni 2021 Heldigvis vil EU tvinge sosiale medier til å fjerne "misinformation" eller rettere sagt, ting de er uenige i. De vil også bøtelegge selskapene, om de lar "rasisme" eller retter sagt kritikk mot innvandring, stå. Takk til den antidemokratiske eliten.
Den Sagnomsuste Skrevet 10. juni 2021 #6 Skrevet 10. juni 2021 Biden er langt farligere av den enkle grunn at han får lov til å fly under radaren. Han fremstilles som god og velmenende, mens Trump ble sett på som alt-ondt inkarnert. Biden er det verste som kunne skje USA og Vesten i 2021-25. 1
Callisto83 Skrevet 10. juni 2021 #7 Skrevet 10. juni 2021 Jeg vil si mediene på en måte er skumlere enn både Trump eller Biden, for de velger selv hva de vil formidle til oss andre, ofte basert på politisk tilhørighet. 1
Nalini Skrevet 10. juni 2021 #8 Skrevet 10. juni 2021 Norske medier har siden 70 tallet sett på alle republikanere som djevler, mens alle demokrater har vært engler. Obama hadde mye fælt for seg som ikke ble tatt opp. Trump brydde seg mer om den jevne amerikaner enn det Biden noen gang vil. 1
K.A. Skrevet 10. juni 2021 #9 Skrevet 10. juni 2021 ops2 skrev (1 time siden): Media har postet halvsannheter og direkte løgn om Trump i årevis. De har vært nødt til å trekke det tilbake. Unnskyld meg. Alt du skrev var så latterlig at jeg får bare ta det stykkvis, her. Sitat Jeg vil gi Trump minst 50% rett i at media poster fake news. Men det som er verre, er selective news, hvor media rett og slett tier om det som er til fordel for Trump. Du har media som støtter demokratene, og media som støtter republikanerne. De første vil naturligvis fremheve Trumps svakheter, mens sistnevnte vil fremheve hans styrker. Og motsatt når det er demokrater som omtales. Det skulle være unødvendig å forklare dette. Og bare for å gi deg en liten smakebit: Sitat Sånn som da en av de kvinnelige rådgiverene hans, eller noe slikt, sto i sofaen for å ta et bedre bilde. Dette var over 4 år siden, men jeg husker at det bare ble nevnt i en bisetning at han hadde invitert ledere for historiske universiteter for fargete og universiteter med en stor andel av minoriteter for å underskrive en lov som skulle sikre de flere hundre millioner i tilskudd i året. Det var denne gruppen hun ville ta et bilde av. Hva er det du snakker om? Hva har dette med noe som helst å gjøre? Sitat Media var smålige. Du er virkelig ikke på den riktige siden av gjerdet for å komme med slike anklager. Visst er media smålige, men ingen så smålig som den delen av media som støtter Trump. Sitat Trumps iskrem - media gjorde en stor sak av at han bestilte 2 kuler vaniljeis. Mens Biden blir overøst med bare godord og spørsmål om hvilken is han foretrekker. Jeg måtte google dette for å finne ut hva dette dreier seg om, siden jeg aldri har hørt om dette før. Så noen stor sak kan det ikke ha vært. Sitat Bidens sønn kaller advokaten n***a i tekstmeldinger, snakker om hvor stor penis han har, skriver "I love you only because you are black". Det er siste punkt i en eviglang liste over hva som ikke kan skrives om Hunter Biden. Er noen ærlige nok til å si at dette ville vært førstesidestoff med Donald jr.? Hunter er ikke president. Donald Jr. har også kun fått søkelys i den grad han har jobbet for faren sin. Sitat Eller når good ol'Joe tråkker i salaten. Hva sa han under en tale 1. juni? "I challenge you — find today, when you turn on the stations — sit on one station for two hours. And I don’t know how many commercials you’ll see — eight to five — two to three out of five have mixed-race couples in them. That’s not by accident. They’re selling soap, man. (Crowd laughs). Not a joke." Det der var et veldig godt eksempel på å være smålig, Herr Hykler. Sitat Høflig latter i media. Trump sa det, og media ville vridd det til å være rasisme. For noe tull. Trump har kommet med atskillig større brølere enn det der uten at det fikk på langt nær så mye oppmerksomhet som om Biden eller Obama skulle sagt det samme. Nambia, flyplasser under den amerikanske revolusjonen, omtaler Melania som fraværende når hun står rett ved siden av ham, osv. osv. Sitat Siste mediahistorie som ble avvist som feil: Bill Barr fikk politiet til å sette opp sperringer og bruke tåregass mot fredelige demonstranter så Trump kunne gå til en vandalisert kirke i Washington. Etter å ha undersøkt det i 1 år, er svaret at parkpolitiet ryddet plassen for å sette opp sperregjerder, de visste ikke noe om at Trump skulle gå. Gjerdene ble satt opp for å beskytte historiske bygg mot mer vandalisme, og de fredelige demonstrantene hadde skadet 150 betjenter og prøvd å sette fyr på kirken. Har jeg heller aldri hørt om. Når jeg nå googler det, er det første treffet fra MSNBC som avkrefter dette ryktet. Men her skal du være klar over at tåregass faktisk ble benyttet - det var bare ikke for å rydde vei for Trump, men for å sette opp sperringer. Men Barr oppfordret politiet til å få fortgang da det ble klart at Trump skulle komme, så saken er ikke helt uten begrunnelse. Uansett må du komme med langt saftigere eksempler om du skal komme i nærheten av slike skrøner som Pizzagate, Obama er muslim eller Obama er ikke født i USA. Eller, fytti helvete, valget ble stjålet. Sitat Media kan finne opp slike historier, siden de ikke blir tilbakebevist før lenge etter at historien har blitt et fakta i folks bevissthet. Her i Norge rapporterte Nrk, TV2, Aftenposten, Nettavisen, VG, Dagbladet og en hel bunke småaviser den samme historien. Ingen kommer til å rette opp den. https://jonathanturley.org/2021/06/09/debunking-the-photo-op-myth-inspector-general-investigation-refutes-media-account-on-the-clearing-of-lafayette-park/ Tull. Du har ikke lett, engang. Som sagt, aller første treff på Google: https://www.nbcnews.com/politics/donald-trump/police-did-not-clear-d-c-s-lafayette-park-protestors-n1270126 1
K.A. Skrevet 10. juni 2021 #10 Skrevet 10. juni 2021 Callisto83 skrev (1 time siden): Jeg vil si mediene på en måte er skumlere enn både Trump eller Biden, for de velger selv hva de vil formidle til oss andre, ofte basert på politisk tilhørighet. For det gjør ikke Trump eller Biden?
K.A. Skrevet 10. juni 2021 #11 Skrevet 10. juni 2021 Den Sagnsomsuste skrev (1 time siden): Biden er langt farligere av den enkle grunn at han får lov til å fly under radaren. Han fremstilles som god og velmenende, mens Trump ble sett på som alt-ondt inkarnert. Biden er det verste som kunne skje USA og Vesten i 2021-25. For noe tull. Biden fremstilles av høyresiden nøyaktig slik Trump ble fremstilt av venstresiden. Slik du gjør nå, faktisk. Din påstand holder ikke vann for fem flate øre.
Bummelong Skrevet 10. juni 2021 #12 Skrevet 10. juni 2021 stan skrev (18 timer siden): Trump ved å konstant lyve og snu og vri på alt. Det finnes ingen sannhet, alt er fake. Biden er bare redd for sannheten, og vil straffe de som sprer den. Men han fornekter den ikke. Men Biden kan være farlig fordi han virker pålitelig og etterrettelig. Når han sier noe vil media spre det som en sannhet. Så jeg antar du liker kommunist land. De straffer folk for feil informasjon som går imot autoriteten. Stol på autoriteten. De tar aldri feil, de manipulerer aldri folk. De er 100% ærlig. Aldri stol på fakta. Stol på folk i makta
K.A. Skrevet 10. juni 2021 #13 Skrevet 10. juni 2021 Bummelong skrev (6 minutter siden): Så jeg antar du liker kommunist land. De straffer folk for feil informasjon som går imot autoriteten. Stol på autoriteten. De tar aldri feil, de manipulerer aldri folk. De er 100% ærlig. Aldri stol på fakta. Stol på folk i makta Hææææ? 1
stan Skrevet 10. juni 2021 #14 Skrevet 10. juni 2021 Bummelong skrev (57 minutter siden): Så jeg antar du liker kommunist land. De straffer folk for feil informasjon som går imot autoriteten. Stol på autoriteten. De tar aldri feil, de manipulerer aldri folk. De er 100% ærlig. Aldri stol på fakta. Stol på folk i makta Skjønner du selv hva du skriver? Det er sikkert jeg som et en dum liberal sosialist, men dessverre skjønner jeg ikke hva du mener.
Den Sagnomsuste Skrevet 10. juni 2021 #16 Skrevet 10. juni 2021 K.A. skrev (1 time siden): For noe tull. Biden fremstilles av høyresiden nøyaktig slik Trump ble fremstilt av venstresiden. Slik du gjør nå, faktisk. Din påstand holder ikke vann for fem flate øre. Påstand uten belegg?
K.A. Skrevet 10. juni 2021 #17 Skrevet 10. juni 2021 Den Sagnsomsuste skrev (1 time siden): Påstand uten belegg? Din egen post er jo bevis A. Men ellers må du gjerne ta en titt på Fox, om du ikke har gjort det fra før.
bullehurk Skrevet 10. juni 2021 #18 Skrevet 10. juni 2021 havrekaffe skrev (2 timer siden): Biden er en ulv i fåreklær. Enig i at han ikke er det beste alternativet til Trump, men dere som fortsatt heier på Trump kan da ikke være riktig gode i hodet 😮 1
Gjest havrekaffe Skrevet 10. juni 2021 #19 Skrevet 10. juni 2021 22 minutter siden, bullehurk said: Enig i at han ikke er det beste alternativet til Trump, men dere som fortsatt heier på Trump kan da ikke være riktig gode i hodet 😮 Heier ikke på noen av dem. De er like ille alle sammen.
K.A. Skrevet 10. juni 2021 #20 Skrevet 10. juni 2021 havrekaffe skrev (2 timer siden): Heier ikke på noen av dem. De er like ille alle sammen. Nei, Trump er faktisk flere hakk verre. Ingen annen president har oppfordret til revolusjon. Ja, rent bortsett fra Washington, da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå