Tomatplanten Skrevet 9. juni 2021 #1 Skrevet 9. juni 2021 vaksine er farlig men blodpropp av p piller er ‘ok ‘ i følge staten. Men tallene sier det motsatte. Nå har regjeringen så og si fratatt folk å frivillig ta J&J vaksinen. De sitter med 200 tusen doser som nesten ingen kan få grunnet fare for blodpropp. Faren er 1 av 100 000 tusen og enda mindre for å få dødelig utfall. Legen i dr.dropin er rystet over at han i det heletatt kan skrive ut denne vaksinen (under svært skjerpede betingelser. Likevel skrives p-piller ut til unge tusenvis av jenter hver dag med betydelig høyere blodpropp risiko. «The FDA estimates that the risk of birth control users developing a serious blood clotis three to nine women out of 10,000, every year.« Er det i det heletatt greit ? og er ikke hele vaksine diskusjonen helt ut av kontroll? Vi sitter her innelåst som sauer uten fri rett til å ta valg over egen risiko ved å ta en vaksine for å komme oss ut av smørja. Likevel dør unge jenter av blodpropp samtidig. 1
Pterinochilus Skrevet 9. juni 2021 #2 Skrevet 9. juni 2021 Det er ikke samme type blodpropper det er snakk om. Med vaksinene fra AZ og Johnson & Johnson er det en kombinasjon av lave nivåer av blodplater, blødninger og blodpropper. Forsøker man å behandle blodproppene forverrer man blødningene og forsøker man å behandle blødningene forverrer man blodproppene. 17
lille pille Skrevet 10. juni 2021 #3 Skrevet 10. juni 2021 Før man får utskrevet p-piller tar man ofte blodtrykk. I tillegg får man spørsmål om man har hjerte- og karsykdommer i familien. Så det gjøres en vurdering før man kan få p-piller. Ikke alle får det. 4
Rødtoppen86 Skrevet 10. juni 2021 #4 Skrevet 10. juni 2021 Det er som nevnt over her ikke sammenlignbart med blodpropp fra p-piller vs blodproppreaksjonen fra vaksinen. Uansett synes jeg at det er for lite info og oppfølging når man starter på p-pillen. De er for dårlige til å opplyse om risikoer og hva man skal se etter. Jeg kan ikke skjønne hvorfor J&J-vaksinen skal tas i bruk, men men.
Rosa blomst Skrevet 10. juni 2021 #5 Skrevet 10. juni 2021 lille pille skrev (46 minutter siden): Før man får utskrevet p-piller tar man ofte blodtrykk. I tillegg får man spørsmål om man har hjerte- og karsykdommer i familien. Så det gjøres en vurdering før man kan få p-piller. Ikke alle får det. Det må i så fall være noe nytt. Jeg har aldri tatt blodtrykk eller fått spørsmål om sykdomshistorie av noe slag når jeg har fått resept på prevensjon. Dette til tross for at jeg har forsøkt alle typer som finnes på markedet av hormonpreparater og ikke tåler noen av dem. Og med nytt mener jeg at de må ha startet med dette etter 1.1.2021. Jeg har vært hos mange forskjellige leger og helsesykepleiere siden 2001 og alle har bare skrevet ut uten å sjekke noe som helst. Har ikke fått blodpropp, men depresjoner har vært den mest alvorlige av bivirkninger. Har blitt opplyst om at en bivirkning kan være blodpropp, men det har blitt poengtert at det er "svært sjeldent" og ikke noe å tenke på. 1
ItchyBitchySpider Skrevet 10. juni 2021 #6 Skrevet 10. juni 2021 Tomatplanten skrev (18 timer siden): vaksine er farlig men blodpropp av p piller er ‘ok ‘ i følge staten. Men tallene sier det motsatte. Nå har regjeringen så og si fratatt folk å frivillig ta J&J vaksinen. De sitter med 200 tusen doser som nesten ingen kan få grunnet fare for blodpropp. Faren er 1 av 100 000 tusen og enda mindre for å få dødelig utfall. Legen i dr.dropin er rystet over at han i det heletatt kan skrive ut denne vaksinen (under svært skjerpede betingelser. Likevel skrives p-piller ut til unge tusenvis av jenter hver dag med betydelig høyere blodpropp risiko. «The FDA estimates that the risk of birth control users developing a serious blood clotis three to nine women out of 10,000, every year.« Er det i det heletatt greit ? og er ikke hele vaksine diskusjonen helt ut av kontroll? Vi sitter her innelåst som sauer uten fri rett til å ta valg over egen risiko ved å ta en vaksine for å komme oss ut av smørja. Likevel dør unge jenter av blodpropp samtidig. Forskjell på blodpropp forårsaket av p-piller og blodpropp forårsaket av vaksinen, er at blodpropp som følge av p-piller kan behandles med blodfortynnende. Etter vaksinering med AZ og JJ oppstår blodpropp OG lavt antall blodplater. Når man har lavt antall blodplater, kan man ikke ta blodfortynnende, som er behandlingsmetode for blodpropp. I tillegg er p-piller frivillig å ta. Man ha mange andre typer prevensjonsmidler, fra kondom til sterilisering. Mens vaksinen er den eneste måten å komme ute av restriksjonshelvete på og få rettighetene sine tilbake.
Værre Skrevet 10. juni 2021 #7 Skrevet 10. juni 2021 Ingen vil sette den i Norge. Likegreit det, Pfizer og Moderna er mye tryggere. Sitat TV 2: Aleris og Volvat vil heller ikke sette Johnson & Johnson-vaksinen 1
ajarRun Skrevet 14. juni 2021 #8 Skrevet 14. juni 2021 ItchyBitchySpider skrev (På 10.6.2021 den 12.19): Forskjell på blodpropp forårsaket av p-piller og blodpropp forårsaket av vaksinen, er at blodpropp som følge av p-piller kan behandles med blodfortynnende. Etter vaksinering med AZ og JJ oppstår blodpropp OG lavt antall blodplater. Når man har lavt antall blodplater, kan man ikke ta blodfortynnende, som er behandlingsmetode for blodpropp. I tillegg er p-piller frivillig å ta. Man ha mange andre typer prevensjonsmidler, fra kondom til sterilisering. Mens vaksinen er den eneste måten å komme ute av restriksjonshelvete på og få rettighetene sine tilbake. Jeg tenkte først når jeg hørte om disse bivirknignene at man kunne jo bare kjøre på med dispiril og bloddoping (disipril for blodpropp, bloddoping for blodplater). Men så kom jeg på at disipiril er sånn 381 ganger så farlig som vaksinen... Faktisk ser det ut som at omtrent all medisin er farligere enn vaksinen. P-piller, antidepressiva, og så videre. Vaksiner er jo frivillige å ta. Kondomer er ikke effektive prevensjonsmiddel, og den økte risikoen for graviditet er farligere enn P-piller. Sterilisering kommer med betydelig risiko for bivirknigner. Utfordringen med vurderingene til Helsedirektoratet og FHI er at det virker som de kun fokuserer på spørsmålet: "Vil J&J redusere risiko for død eller varige men som følge av koronavirus i større grad enn bivirkningene?" De sier blandt annet at risikoen ved å reise til land med høyt smittetrykk er lav siden man har tilgang til helsehjelp, problemet er jo at slik helsehjelp vil ruinere deg hvis du reiser til USA for eksempel. Å dø eller bli syk er jo ikke hovedproblemet med korona. Nå er det jo faktisk slik at de største utfordringene helsemessig er restriksjonene. Min partner har ikke sett familien sin på to år, hennes historie er ikke unik. Sommeren man mister får man jo aldri tilbake, og neste mulighet til å reise er et år unna (de fleste kan ikke forskyve ferien). Jeg skjønner ikke hvordan de kan mene at å være avskåret fra familien sin et ekstra år er uproblematisk. Risiko på 1 til 19 000 er jo bitteliten. Jeg kan kjøpe dispiril på apoteket og utsette meg for en 2% eller 381 til 19 000 risiko for alvorlig allergisk reaksjon, men jeg kan ikke få en vaksine som bokstavlig talt er flere hundre ganger tryggere? Absurd.
ItchyBitchySpider Skrevet 14. juni 2021 #9 Skrevet 14. juni 2021 ajarRun skrev (6 timer siden): Jeg tenkte først når jeg hørte om disse bivirknignene at man kunne jo bare kjøre på med dispiril og bloddoping (disipril for blodpropp, bloddoping for blodplater). Men så kom jeg på at disipiril er sånn 381 ganger så farlig som vaksinen... Faktisk ser det ut som at omtrent all medisin er farligere enn vaksinen. P-piller, antidepressiva, og så videre. Vaksiner er jo frivillige å ta. Kondomer er ikke effektive prevensjonsmiddel, og den økte risikoen for graviditet er farligere enn P-piller. Sterilisering kommer med betydelig risiko for bivirknigner. Utfordringen med vurderingene til Helsedirektoratet og FHI er at det virker som de kun fokuserer på spørsmålet: "Vil J&J redusere risiko for død eller varige men som følge av koronavirus i større grad enn bivirkningene?" De sier blandt annet at risikoen ved å reise til land med høyt smittetrykk er lav siden man har tilgang til helsehjelp, problemet er jo at slik helsehjelp vil ruinere deg hvis du reiser til USA for eksempel. Å dø eller bli syk er jo ikke hovedproblemet med korona. Nå er det jo faktisk slik at de største utfordringene helsemessig er restriksjonene. Min partner har ikke sett familien sin på to år, hennes historie er ikke unik. Sommeren man mister får man jo aldri tilbake, og neste mulighet til å reise er et år unna (de fleste kan ikke forskyve ferien). Jeg skjønner ikke hvordan de kan mene at å være avskåret fra familien sin et ekstra år er uproblematisk. Risiko på 1 til 19 000 er jo bitteliten. Jeg kan kjøpe dispiril på apoteket og utsette meg for en 2% eller 381 til 19 000 risiko for alvorlig allergisk reaksjon, men jeg kan ikke få en vaksine som bokstavlig talt er flere hundre ganger tryggere? Absurd. Sterilisering av menn har nesten ingen bivirkninger, hvor har du det fra? Vi har heller ikke sett familien min på to år, men jeg ønsker ikke å dø fra barna mine på grunn av vaksinen. Jeg bruker heller ikke p-piller grunnet risiko for blodpropp, mannen er sterilisert og har ikke opplevd noe annet ubehag enn smerter i pungen i et par dager etter inngrepet. Sterilisering av menn - Vasektomi | Aleris | Aleris Det er ikke registrert noen alvorlige bivirkninger av mannlig sterilisering, hvor henter du kilden til dine opplysninger fra? Unnskyldninger fra menn som ikke ønsker å ta ansvaret for prevensjon og finner på grunner til å slippe fordi de er pyser? 1
ajarRun Skrevet 14. juni 2021 #10 Skrevet 14. juni 2021 ItchyBitchySpider skrev (12 timer siden): Sterilisering av menn har nesten ingen bivirkninger, hvor har du det fra? Vi har heller ikke sett familien min på to år, men jeg ønsker ikke å dø fra barna mine på grunn av vaksinen. Jeg bruker heller ikke p-piller grunnet risiko for blodpropp, mannen er sterilisert og har ikke opplevd noe annet ubehag enn smerter i pungen i et par dager etter inngrepet. Sterilisering av menn - Vasektomi | Aleris | Aleris Det er ikke registrert noen alvorlige bivirkninger av mannlig sterilisering, hvor henter du kilden til dine opplysninger fra? Unnskyldninger fra menn som ikke ønsker å ta ansvaret for prevensjon og finner på grunner til å slippe fordi de er pyser? En til to prosent får kroniske smerter. At jeg ikke døde sist gang jeg spiste peanøtter betyr selvsagt ikke at peanøttallergi ikke er ekte. Det er anekdotalt vås. Les mer om bivirkninger: https://www.mayoclinic.org/tests-procedures/vasectomy/about/pac-20384580 Å ta j&j vaksinen er like farlig som å kjøre 140 kilometer på mc. Eller egentlig mye mindre farlig fordi jeg sammenligner død med en ikke dødelig tilstand.
ItchyBitchySpider Skrevet 14. juni 2021 #11 Skrevet 14. juni 2021 ajarRun skrev (1 time siden): En til to prosent får kroniske smerter. At jeg ikke døde sist gang jeg spiste peanøtter betyr selvsagt ikke at peanøttallergi ikke er ekte. Det er anekdotalt vås. Les mer om bivirkninger: https://www.mayoclinic.org/tests-procedures/vasectomy/about/pac-20384580 Å ta j&j vaksinen er like farlig som å kjøre 140 kilometer på mc. Eller egentlig mye mindre farlig fordi jeg sammenligner død med en ikke dødelig tilstand. Jeg stoler på de norske kildene som sier noe om vasektomi som utføres i Norge. At de ofte slurver med hygienen på sykehusene i utlandet og har masse MRSA og annet fint antibiotikaresistent, er ikke relevant. Det blir det samme som å sammenligne koronadødsfall i India og Norge - like meningsløst.
Gjest Stwo Skrevet 14. juni 2021 #12 Skrevet 14. juni 2021 Tomatplanten skrev (På 9.6.2021 den 17.34): vaksine er farlig men blodpropp av p piller er ‘ok ‘ i følge staten. Men tallene sier det motsatte. Nå har regjeringen så og si fratatt folk å frivillig ta J&J vaksinen. De sitter med 200 tusen doser som nesten ingen kan få grunnet fare for blodpropp. Faren er 1 av 100 000 tusen og enda mindre for å få dødelig utfall. Legen i dr.dropin er rystet over at han i det heletatt kan skrive ut denne vaksinen (under svært skjerpede betingelser. Likevel skrives p-piller ut til unge tusenvis av jenter hver dag med betydelig høyere blodpropp risiko. «The FDA estimates that the risk of birth control users developing a serious blood clotis three to nine women out of 10,000, every year.« Er det i det heletatt greit ? og er ikke hele vaksine diskusjonen helt ut av kontroll? Vi sitter her innelåst som sauer uten fri rett til å ta valg over egen risiko ved å ta en vaksine for å komme oss ut av smørja. Likevel dør unge jenter av blodpropp samtidig. Du er fri til å gå ut du trenger ikke å la deg undertrykke. Til ditt spørsmål: ingen av delene er bra.
Anbefalte innlegg