Gå til innhold

Vanlig at unger er så frekke?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Passet tantebarna i dag, de hadde hjemmeskole og begge mine søsken (bror og søster) måtte på jobb. Jeg bor hos søstera mi denne uka, fordi jeg er på ferie. Sa derfor ja til å passe begge barna. 

Planen var at de skulle få bli med ut å spise på McDonald's og få velge seg en leke hver fra lekebutikken, ETTER at de var ferdig med oppgavene sine på hjemmeskole. 

Fy søren! Det var umulig å få dem til å gjøre det de skal,  de bare gadd ikke. De var inne på alt mulig annet enn skoleoppgaver, og de somlet med vilje på badet og med andre ting, når læreren underviste online. Etter mye om og men ble vi ferdige med hjemmeskole oppgavene. Jeg prøvde å hjelpe dem, men de svarte frekt og var veldig negative hele tiden. 

Da vi var på McDonald's så fikk de bestille seg en meny de hadde lyst på. Jeg synes det er raust, men de ble sure fordi de ikke fikk is etterpå. Syntes det var ordentlig ubehagelig å sitte på restaurant med de, oppførte seg veldig dårlig.  Gaula og lo, gjorde narr av en funksjonshemmet som skulle bestille mat. De ga rett og slett blaffen i tilsnakk fra meg. Derfor jeg sa nei til is,  ville egentlig komme meg vekk derfra, syntes det var så flaut. 

Jeg droppet også å ta dem med til lekebutikken,  syntes ikke de fortjente det etter at de oppførte seg så ufyselig. 

Jeg fortalte om oppførselen deres til søster og bror (foreldrene). Da lo de bare og sa "sånn er det å ha unger". 

Er det virkelig sånn? Jeg har valgt å legge meg inn på hotell de siste dagene, unnskyldte meg med at jeg ville på spa. Men ærlig talt, det er på grunn av barna,  de er så uspiselig. 

Anonymkode: 1b7e8...24f

• Liker 19
Videoannonse
Annonse
Gjest DramaTheLama
Skrevet

Nei, det er IKKE vanlig.

AnonymBruker
Skrevet

Det der er ikke normalt blant mine egne barn eller venners barn. Føler det kun er foreldre med litt løs oppdragelse som bruker den der «sånn er det å ha barn»-unnskyldningen.

Anonymkode: 3388c...c3f

• Liker 27
AnonymBruker
Skrevet

Nei, det er IKKE normalt! Det er sikkert normalt for foreldrene, for de ser de hver dag og tror det er sånn det er.

Jeg har barn selv, og jobber i barnehage, og ja, det er mye rar oppførsel det ute. Men å gjøre narr av funksjonshemmede kan kanskje en femåring gjøre av uvitenhet, men da bør de skjerpe seg ved tilsnakk. 

Kudos til deg at du nektet de is og leke, det hadde jeg også gjort.

Anonymkode: 2d9ac...124

• Liker 26
AnonymBruker
Skrevet

Foreldre som er for late og konfliktsky til å oppdra ungene sine sier "sånn er det å ha unger"

Anonymkode: 877aa...6cc

• Liker 19
Skrevet

Rart at de oppførte ser sånn ovenfor deg, opplever at det mine nevøer og nieser hører lettere på meg når foreldrene ikke er til stede.

Høres litt ut som om det kan være mangel på basic oppdragelse nesten når svaret du får er «sånn er det å ha barn».

Hadde det vært meg tror jeg turen til McDonalds hadde røket også, ettersom det var mye rør tidligere på dagen.

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Hvor gamle er de? Vil ikke si det er «normalt» nei. Men noen unger tester nok ut mer enn andre, og er mer uspiselige med andre enn foreldre, og blir litt gira når det skjer nye og litt ukjente ting. Det virker jo ikke som det er tilfellet her, siden foreldre lo og kjente det igjen…

Anonymkode: 4a001...bfa

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvor gamle er ungene? Høres ut som om disse ungene har foreldre som ikke greier foreldrerollen. 

At de gjorde narr av en funksjonshemmet, ta de topp med søsteren/broren din! Det er oppførsel alle barn lærer ikke er greit. Slik barn som dette, som ikke får rettledning fra foreldrene sine, jeg synes synd på slike barn. For det blir barn som ofte blir ganske ufordragelig voksne. Bare trist å høre om sånt, spesielt det du nevnte om den funksjonshemmede. Når jeg ser barn som oppfører seg slik mot eldre eller mennesker med funksjonshemninger går jeg bort til dem og sier hva jeg mener. Om foreldrene er for feige til å si ifra må vi andre si ifra. 

Anonymkode: 97e0a...46c

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Nei, ikke vanlig. Hadde tanten til barna mine fortalt meg dette hadde jeg tatt en prat med barna. Ikke føyd det unna med at det er sånn det er å ha barn 🙈 

Anonymkode: 82d2b...7bd

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Sånn oppfører ikke våre barn seg nei, de er 11 og 7 år. De gjør skolearbeidet sitt (med litt oppmuntring og hjelp) og hadde aldri gjort narr av funksjonshemmede (!!??). 
Du gjorde det rette ved å ikke gi dem is og leker når de oppførte seg dårlig. Dårlig oppførsel skal ha konsekvenser, ellers lærer ikke barn å oppføre seg. Foreldrene i dette tilfellet er tydeligvis altfor slappe med oppdragelsen. 

Anonymkode: 398e1...67f

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Uoppdragne drittunger, kalles det.

Anonymkode: 5a2da...1ee

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Hvor gamle er de? Jeg har en 8-åring og har hatt nesten alle i klassen hans på besøk her og med på diverse utflukter. Kun én av dem har oppført seg i nærheten av det du beskriver (men ikke like ille), og han skjerpet seg betraktelig etter at jeg snakket med moren hans om det. Så nei, i min verden er ikke dette vanlig. Men kanskje disse barna er eldre, og at det er vanligere blant eldre barn? (Håper virkelig ikke det...)

Anonymkode: 0f251...91c

• Liker 3
Skrevet

Jeg hadde ikke en gang tatt de med på McDonalds med den oppførselen de hadde i forkant. 

Om dårlig oppførsel ikke får konsekvenser, så vil de jo bare fortsette.

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

For foreldre som ikke oppdrar barna sine så er det sånn. 

Min på 4 og 8 får ikke oppføre seg på den måten. Gjør de det så blir ikke noe av planene den dagen. Vi har hatt hjemmeskole og klarer ikke 8 åringen å fokusere eller oppføre seg så blir det en kjip dag for henne.

Er vi ute å spiser med den oppførselen så kaster jeg maten etter at de har fått tilsnakk og fortsatt ikke hører. De får ikke lov til å snakke stygt om andre. Er null toleranse her i hus.

Du gjorde helt rett i å ikke gå i leketøysbutikken 👏

Anonymkode: dfa39...3b9

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Det handler om oppdragelse.

Noen barn skriker etter iPaden overalt, fordi foreldrene bruker iPad som barnepasser. Noen barn sier og gjør ingenting, det er ofte fordi foreldrene straffer barna hver gang de lager noe lyd. Og noen barn er frekke når de ikke får det de vil ha, fordi foreldrene gir dem alltid hva de peker på.

Anonymkode: 03d2a...c5e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
48 minutter siden, AnonymBruker said:

Da vi var på McDonald's så fikk de bestille seg en meny de hadde lyst på. Jeg synes det er raust

Raust at de fikk velge hva de skulle spise på McDonald's? 

Anonymkode: 53a77...119

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Er vi ute å spiser med den oppførselen så kaster jeg maten etter at de har fått tilsnakk og fortsatt ikke hører. De får ikke lov til å snakke stygt om andre. Er null toleranse her i hus.

Greit at tantebarna til ts er litt i overkant, men det er kanskje du også?

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Greit at tantebarna til ts er litt i overkant, men det er kanskje du også?

Syns du virkelig det? Jeg har selv aldri gått så hardt til verks (det har ikke vært nødvendig), men hadde sønnen min gjort narr av en funksjonshemmet og ikke brydd seg om tilsnakk, så er det godt mulig jeg hadde gjort det. Hadde i hvert fall aldri blitt sittende på mcdonalds med barn som oppførte seg sånn, både av hensyn til andre og fordi det hadde vært utrolig pinlig.

Anonymkode: 0f251...91c

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

For foreldre som ikke oppdrar barna sine så er det sånn. 

Min på 4 og 8 får ikke oppføre seg på den måten. Gjør de det så blir ikke noe av planene den dagen. Vi har hatt hjemmeskole og klarer ikke 8 åringen å fokusere eller oppføre seg så blir det en kjip dag for henne.

Du gjorde helt rett i å ikke gå i leketøysbutikken 👏

Anonymkode: dfa39...3b9

Helt enig.  Hadde gjort akkurat det samme selv. 

Anonymkode: 0f938...797

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...