AnonymBruker Skrevet 9. juni 2021 #1 Skrevet 9. juni 2021 Det var rød tørket blod, og vi hadde bare latt henne sett på tv i stua i noen minutter da vi sto med matlaging. Vi diskuterte på om det var blod eller Blåbær. Jeg var bestemt på at det var blod og smakte på det, tilfelle det kom fra storesøster eller et sted vi hadde oversett. Men mannen min var bestemt på at det var Blåbær og viste meg noe han trodde vær knust blåbær.... viste seg at det var en FLÅTT som jeg smakte på 🤮🤮🤮 mulig datteren vår har fått i seg noe også... hva gjør vi? Holder det med tannpuss liksom? Den må ha vært kjempe stor før den ble tatt av 1 åringen mtp hvor mye blod det ble på hender og føtter samtidig på gulvet var det gnidd rundt ... Anonymkode: 36180...84e 2
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2021 #2 Skrevet 9. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det var rød tørket blod, og vi hadde bare latt henne sett på tv i stua i noen minutter da vi sto med matlaging. Vi diskuterte på om det var blod eller Blåbær. Jeg var bestemt på at det var blod og smakte på det, tilfelle det kom fra storesøster eller et sted vi hadde oversett. Men mannen min var bestemt på at det var Blåbær og viste meg noe han trodde vær knust blåbær.... viste seg at det var en FLÅTT som jeg smakte på 🤮🤮🤮 mulig datteren vår har fått i seg noe også... hva gjør vi? Holder det med tannpuss liksom? Den må ha vært kjempe stor før den ble tatt av 1 åringen mtp hvor mye blod det ble på hender og føtter samtidig på gulvet var det gnidd rundt ... Anonymkode: 36180...84e Beklager at jeg ler, men det var skrevet så morsomt så jeg ser det for meg 😂 Men det er ikke farlig. Ei på jobben sin datter på 1 år hadde spist en flått. Mammaen ringte giftsentralen, og de sa at blod og rester av flåtten blir drept av magesyre. Så ikke noe å tenke på bortsett fra at det såklart er veldig ekkelt! Anonymkode: 5b0a3...d23 19
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2021 #3 Skrevet 9. juni 2021 Sjekk for flåttbitt. Virker som om flåtten har blitt skvist, men hadde sjekket. Anbefaler dere å ikke la en 1 åring se tv. Gi henne leker istedet. De har god forskning på tv titting og småbarn og det anbefales ikke. Anonymkode: c8ac5...a95 3
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2021 #4 Skrevet 9. juni 2021 Så for meg en episode av Dexter når jeg så tittelen, veldig dramatisk. Kan dere ikke bare skylle munnen da, har hun tygget på den siden du skal pusse tennene? Anonymkode: 4b85b...293 7
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2021 #5 Skrevet 9. juni 2021 4 minutter siden, AnonymBruker said: Det var rød tørket blod, og vi hadde bare latt henne sett på tv i stua i noen minutter da vi sto med matlaging. Vi diskuterte på om det var blod eller Blåbær. Jeg var bestemt på at det var blod og smakte på det, tilfelle det kom fra storesøster eller et sted vi hadde oversett. Men mannen min var bestemt på at det var Blåbær og viste meg noe han trodde vær knust blåbær.... viste seg at det var en FLÅTT som jeg smakte på 🤮🤮🤮 mulig datteren vår har fått i seg noe også... hva gjør vi? Holder det med tannpuss liksom? Den må ha vært kjempe stor før den ble tatt av 1 åringen mtp hvor mye blod det ble på hender og føtter samtidig på gulvet var det gnidd rundt ... Anonymkode: 36180...84e 🤣🤣 The joy of motherhood! Anonymkode: 415fa...c00 11
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2021 #6 Skrevet 9. juni 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Beklager at jeg ler, men det var skrevet så morsomt så jeg ser det for meg 😂 Men det er ikke farlig. Ei på jobben sin datter på 1 år hadde spist en flått. Mammaen ringte giftsentralen, og de sa at blod og rester av flåtten blir drept av magesyre. Så ikke noe å tenke på bortsett fra at det såklart er veldig ekkelt! Anonymkode: 5b0a3...d23 Ja det var jo egentlig en komisk opplevelse.. jeg hang over vasken å vasket munnen min med såpe først, deretter pusset tennene og tunga 5 ganger + 2 typer munnskyllevann, og vi badet 1 åringen vår og pusset tennene hennes 🤮🤢😂 føler jeg må spytte hele tiden... hadde nesten vært bedre om det var bæsj, men da hadde jeg vel oppdaget det før jeg skulle tatt en smaksprøve 🙈 og mannen i huset ler Takk for svar, det er beroligende å høre ❤ Anonymkode: 36180...84e 8
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2021 #7 Skrevet 9. juni 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Sjekk for flåttbitt. Virker som om flåtten har blitt skvist, men hadde sjekket. Anbefaler dere å ikke la en 1 åring se tv. Gi henne leker istedet. De har god forskning på tv titting og småbarn og det anbefales ikke. Anonymkode: c8ac5...a95 Tror den kan ha dette fra en av kattene, finner ikke bitt. Er bitt veldig synlig? Uansett må den ha vært stor mtp blodet og det ville vi sett eller kjent på barna.. Hun har masse leker men hun har storesøsken så er ikke lett å skjerme henne fra tvn 🙈 Anonymkode: 36180...84e 2
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 9. juni 2021 Populært innlegg #8 Skrevet 9. juni 2021 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Anbefaler dere å ikke la en 1 åring se tv. Gi henne leker istedet. De har god forskning på tv titting og småbarn og det anbefales ikke. Skikkelig relevant. Knakende godt råd. Føltes det deilig å få dømme litt? Anonymkode: 96f81...518 53
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2021 #9 Skrevet 9. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Tror den kan ha dette fra en av kattene, finner ikke bitt. Er bitt veldig synlig? Uansett må den ha vært stor mtp blodet og det ville vi sett eller kjent på barna.. Hun har masse leker men hun har storesøsken så er ikke lett å skjerme henne fra tvn 🙈 Anonymkode: 36180...84e Ja, men nå var hun jo alene foran TV-en da Anonymkode: 3bd13...3b9
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2021 #10 Skrevet 9. juni 2021 Men blåbær og blod lukter jo forskjellig? Blod lukter jo metall og blåbær, ja.. Skjønner fortsatt ikke hvorfor du ikke bare skylte det av og sjekket ungene for kutt og skader. Anonymkode: d30e9...cb7
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2021 #11 Skrevet 9. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Anbefaler dere å ikke la en 1 åring se tv. Gi henne leker istedet. De har god forskning på tv titting og småbarn og det anbefales ikke. Anonymkode: c8ac5...a95 🙄 Anonymkode: b23a8...878 11
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2021 #12 Skrevet 9. juni 2021 Bitt fra flåtten blir en liten rød flekk og hovent. Jeg hadde søren meg en flått sittende på ene skinka i fjor. Anonymkode: 350f9...4d6
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2021 #13 Skrevet 9. juni 2021 Den var nok diger etter å ha vært på katten, så falt av og landet der hun kunne ta den og sjekke den ut nærmere - da ble det også mye blod men neppe noe bitt på barnet. Anonymkode: ddb06...0a6 3
Kakaopulver Skrevet 9. juni 2021 #14 Skrevet 9. juni 2021 Dere må sjekke etter utslett etter flåttbittet. Og eventuelt ta kontakt med lege for penicillin-kur. https://nhi.no/livsstil/reise/borreliose-flattbitt/
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2021 #15 Skrevet 9. juni 2021 Kakaopulver skrev (23 minutter siden): Dere må sjekke etter utslett etter flåttbittet. Og eventuelt ta kontakt med lege for penicillin-kur. https://nhi.no/livsstil/reise/borreliose-flattbitt/ Stod det noe om at ungen var bitt? Trolig kom flåtten fra katten, de ramler av når de er "fulle" Har opplevd at hunden min kverket en flått, og det var utrolig mye blod som var gnidd utover gulvet, trodde først hunden var skadet. Anonymkode: d0203...2b6 2
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2021 #16 Skrevet 10. juni 2021 AnonymBruker skrev (På 9.6.2021 den 18.53): Ja, men nå var hun jo alene foran TV-en da Anonymkode: 3bd13...3b9 Uten foreldre,men med søsken. Har ikke skrevet at hun var alene. Men det var mer spennende for henne å lete etter ting på gulvet (flått) enn å se på Frost... Anonymkode: 36180...84e
Kakaopulver Skrevet 10. juni 2021 #17 Skrevet 10. juni 2021 AnonymBruker skrev (På 9.6.2021 den 22.49): Stod det noe om at ungen var bitt? Trolig kom flåtten fra katten, de ramler av når de er "fulle" Har opplevd at hunden min kverket en flått, og det var utrolig mye blod som var gnidd utover gulvet, trodde først hunden var skadet. Anonymkode: d0203...2b6 Min sønn fikk rødt utslett på grunn av flått uten at vi hadde oppdaget flått på han (men vært ute i et område med mye flått). 2 uker med kur på han. Så ja, jeg hadde holdt et øye med barnet og sjekket etter bitt.
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2021 #19 Skrevet 10. juni 2021 Minner meg om den episoden i Klovn der han ikke får lov av kona å spise søtsaker fordi han har lagt på seg, og smører en skive med syltetøy til ungen sin. Han finner røde flekker på badegulvet som han tror er syltetøy rester etter ungen og tar det opp med fingeren og slikker på det pga søtsug. Også er det mensenblod fra tenåringsdatteren. Og hun går inn akkurat idet han gjør det 😂 Anonymkode: 92fca...b94
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2021 #20 Skrevet 11. juni 2021 Man ser om det har vært et bitt, er nok katten! Jeg hadde arr etter en bitteliten flått i et år. Anonymkode: 43485...ae3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå