AnonymBruker Skrevet 9. juni 2021 #1 Skrevet 9. juni 2021 Jeg har tenkt litt på det. Hvis man allerede har knyttet seg og snakket med personer over og over, og vil bli sammen med den personen? Hvorfor kalle det kjærlighet? Det er jo bare naturlig Så jeg tror det bare er begrep for sosialisme som trenger autoritetsfigur Så egentlig, så er kjærlighet bare Karl Marx. Hvis du liker å dope deg, så er det kjærlighet. Hvis du liker å rulle rundt i en søle og hate konservative foreldre. Ja da er det kjærlighet. Bare ser ut som et begrep for å promotere dekadante sosialisme og autoritets figurer i sosialismens navn Anonymkode: c3785...a97
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2021 #2 Skrevet 9. juni 2021 Jeg mener Paulus snakket mye om kjærlighet i nye testamentet. Men vedder på at han ble påvirket av fortidens sosialister i Hellas så Anonymkode: c3785...a97
stan Skrevet 9. juni 2021 #3 Skrevet 9. juni 2021 Tror du blander sammen begreper. Mange vil hevde at sosialisme og kjærlighet henger sammen, men det samme er de ikke. Sosialisme er en samlebetegnelse for en del måter å organisere et samfunn på. Kjærlighet er en følelse. Kjærlighet finnes i mange varianter. Mest kjente er vel eros og agape. Eros er den varianten som inkluderer det seksuelle. Agape er feks kjærlighet til sine barn, foreldre og lignende. Nestekjærlighet er ofte tenkt på som en variant av agape. Som kommer til uttrykk i hvordan sosialisme gjerne tar vare på de svake i samfunnet. Sosialisme er ikke alene om dette, vi finner lignende i menneskerettighetene og mange religioner.
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2021 #4 Skrevet 21. juni 2021 Tror du burde ta opp dette med legen din. Dette er ikke en frisk tolkning, det er en vrangforestilling. Anonymkode: 57eac...8f5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå